Wiedza

Skorzystaj z unikalnej bazy artykułów i daj się zainspirować.

Najnowsze artykuły

HACKATHON: JAK ZORGANIZOWAĆ UCZESTNIKÓW?

Seria artykułów powstała w oparciu o maraton projektowania innowacji (Foodhaton) zorganizowany przez nas dla EIT Food w październiku 2019 roku, przy współpracy z ekspertami branżowymi z Cedrob, Mowi, Łowicz oraz Lubella. Sensowni, różnorodni, pełni pomysłów uczestnicy są fundamentem dobrego hackatonu. Bez „łebskich” specjalistów nie ma co spodziewać się fajerwerków podczas finałowych prezentacji pomysłów. Uczestnicy mają też duży wpływ na atmosferę wydarzenia oraz jego PR w mediach społecznościowych. Tak po „milenialsowemu”: jak spotykasz spoko ludzi, to czas miło płynie, lepiej się pracuje i chętniej wrzucasz foteczki z wydarzenia na Fejsika. Zarówno w trakcie jak i po wydarzeniu. W tej części dowiesz się, co możesz zrobić, by zrekrutować grupę osób z potencjałem na fajnych uczestników. Kogo chcesz mieć za uczestnika? Kluczowym założeniem maratonów projektowania innowacji jest działanie w multidyscyplinarnych grupach. Takich, w których (w idealnej rzeczywistości) każdy z uczestników reprezentuje inny obszar specjalizacji. Programista, marketingowiec, HR-owiec, sprzedawca, itd. Im większą mamy różnorodność umysłów, tym lepsza jakość rozwiązań tworzonych przez grupy. Więcej dyskusji, punktów widzenia, różnorodnych pomysłów i podejść do tego samego tematu. Z perspektywy psychologii twórczości to właśnie ta różnorodność tworzy najlepsze warunki do pojawienia się „twórczego chaosu”, który jest niezbędny dla prawdziwie nowatorskich pomysłów. Tworzy to jednocześnie wyzwanie dla prowadzących, ale o tym więcej znajdziesz w sekcji „jak prowadzić hackathon?”. By osiągnąć cele maratonu projektowania innowacji chcesz, by grupy uczestników hackathonu składały się ze specjalistów z rożnych obszarów (min. 3 różnych). Poza wiedzą, doświadczeniem czy specjalizacją, warto rekrutację do takiego wydarzenia rozpocząć od osób chętnych, osobiście zainteresowanych udziałem. Takich, którzy bez specjalnego przekonywania wypełnią formularz zgłoszeniowy z nadzieją, że dostaną się na listę uczestników. Motywacja wewnętrzna jest warunkiem niezbędnym do kreatywnego myślenia, dlatego jeśli będziesz organizatorem lub moderatorem hackathonu, zdecydowanie rekomenduję rekrutować uczestników wśród chętnych. Jak znaleźć uczestników? Teraz powiesz pewnie: no tak, toż to banalnie proste! Kto przy zdrowych zmysłach chciałby mieć niezaangażowanych uczestników? Kto rekrutowałby wśród niechętnych i niezainteresowanych?* To, co prędzej spędza nam sen z powiek to odpowiedź na pytanie: jak znaleźć tych zainteresowanych!? Odpowiedź jest prosta, lecz niełatwa w zastosowaniu: daj uczestnikom konkretną wartość z tego, że poświęcą dwa, trzy, pięć dni swojego czasu, na udział w Twoim hackatonie. Niełatwe zastosowanie: nasze doświadczenie podpowiada nam, że najlepiej sprawdzają się następujące motywatory: Możliwość wygrania nagrody finansowej (zwykle w kwocie nie przewyższającej więcej niż 2 000 – 3 000 PLN) Możliwość zdobycia konkretnej wiedzy i doświadczenia procesu projektowania innowacji (doświadczenie warsztatów i zabranie materiałów szkoleniowych ☺) Możliwość poznania ekspertów w branży, którym uczestnicy mogą zaprezentować swoje zaangażowanie, wiedzę, itp. Możliwość pracy nad własnym pomysłem, który uczestnik już ma, lecz jeszcze w początkowym stadium doprecyzowania Możliwość otrzymania informacji zwrotnej na temat swojego pomysłu od ekspertów z branży oraz innych specjalistów Zebranie inspiracji do ulepszenia swoich osobistych koncepcji, planów, projektów, nad którym pracują uczestnicy w danym momencie W praktyce, wiedza na temat powyższych motywatorów przekłada się na odpowiednie komunikowanie korzyści z udziału (marketing wydarzenia) oraz zaplanowanie scenariusza hackathonu, by uwzględniał czas na realizację obiecanych korzyści. Dla przykładu, scenariusz może zawierać: Dwie-trzy dłuższe przerwy networkingowe, podczas których moderatorzy poprowadzą ćwiczenia pozwalające na przełamanie lodów z ekspertami obecnymi podczas wydarzenia Wyzwanie projektowe na tyle szerokie, by pozwalało na wykorzystanie różnych pomysłów i/lub kierunków rozwoju czy rozwiązania (tak, by uczestnicy mogli w ramach wyzwania pracować z własnymi pomysłami) Opracowany szczegółowy plan udzielania informacji zwrotnej przez ekspertów na temat pomysłów, które będą oceniać w ramach prezentacji inwestorskiej. Informacja zwrotna, która jest przekazywana uczestnikom w formie pisemnej. *Kto może chcieć mieć niezaangażowanych uczestników pytasz? Mieliśmy okazję nie raz prowadzić sesje warsztatowe dla klientów, którzy z różnych (ważnych dla siebie) powodów zdecydowali się na takie wydarzenie delegować osoby, które nie były zainteresowane tematem. Zostały delegowane przez swojego pracodawcę często w przekonaniu, że udział w takim wydarzeniu będzie dla nich formą nagrody. Większość z nich tą nagrodę odbierało jak świąteczny prezent w postaci „sweterka na drutach” lub zestawu skarpetek od babci. O ile takie prezenty są urocze gdy dostajemy je od rodziny, to od pracodawcy już średnio… Pomimo początkowego nastawienia uczestników, byliśmy w stanie przekonać i zaangażować ich do aktywnego udziału. Wymagało to jednak zdecydowanie większej ilości czasu, naszej energii i dobrego przygotowania wydarzenia. Oznaczało też większe koszty.

Czytaj dalej

HACKATHON: JAK WYBRAĆ DOBRY TEMAT NA WARSZTATY?

Seria artykułów powstała w oparciu o maraton projektowania innowacji (Foodhaton) zorganizowany przez nas dla EIT Food w październiku 2019 roku, przy współpracy z ekspertami branżowymi z Cedrob, Mowi, Łowicz oraz Lubella. Wyzwanie, z którym będą mierzyć się uczestnicy podczas hackatonu, musi być ważne z perspektywy organizacji – by opłacało nam się sponsorowanie tej wyprawy poszukiwawczej. Powinno bezpośrednio dotyczyć naszej strategii, bo wtedy będzie nam zdecydowanie łatwiej znaleźć fundusze. Może być też związane z poradzeniem sobie z kluczowym dla nas problemem lub wykorzystaniem technologii, w której widzimy ogromny potencjał, dla naszego biznesu. W tej części znajdziesz informacje o tym kto, kiedy i jak powinien definiować wyzwanie/temat na hackaton. Kto i kiedy powinien definiować wyzwanie projektowe? Z racji wykorzystywanej metodologii (np.: Design thinking) pozwalamy uczestnikom, podczas hackathonu, definiować szczegóły wyzwania projektowego, nad którym będziemy pracować w ciągu tych kilku dni. To oni będą mieli większą wiedzę o użytkownikach, po przejściu etapu empatyzacji. Zanim jednak rozpoczniemy maraton, potrzebujemy mieć jakiś punkt wyjścia. Jakiś kierunek, w którym będziemy podążać, by zrealizować postawione cele i oczekiwania. Kierunek ten powinien nam określić sponsor całego wydarzenia, jako że to on/ona decyduje o budżecie całego wydarzenia ☺. Jednak niemniej ważnym decydentem w tym temacie, powinni być nasi eksperci! Moment określania kierunku (tematu), w którym pójdzie nasze wydarzenie, będzie też bardzo ważny dla naszych ekspertów. Jeśli będzie to kierunek zgodny z ich potrzebami i oczekiwaniami, chętniej wezmą w nim udział. Zaangażowanie ich już na tym etapie pozwoli nam na pokazanie im, że faktycznie planujemy scenariusz hackathonu tak, by była w nim też przestrzeń dla nich. Sponsor hackathonu definiuje kierunek strategiczny, określa cele wydarzenia lub wskazuje grupy użytkowników (klientów / odbiorców rozwiązania), dla których będziemy projektować. W kolejnym kroku eksperci wskazują, jakimi zagadnieniami powinniśmy się zająć w ramach wskazanego kierunku strategicznego, czym zająć się by zrealizować założone cele lub jakie obszary tematyczne poruszyć dla wskazanych grup użytkowników (nowe produkty, nowe technologie, opakowania, usprawnienia, itp.). Finalnie, po przejściu przez etap empatyzacji z uczestnikami, oni definiują szczegółowe wyzwanie projektowe, nad którym będą pracować w kolejnych dniach. Dla przykładu:  Sponsor definiuje kierunek strategiczny: szukajcie pomysłów, które pozwolą nam budować zaufanie wśród naszych konsumentów Eksperci w ramach kierunku strategicznego wskazują: by budować zaufanie konsumentów pracujmy w obszarze nowych opakowań (eko) produktów spożywczych oraz nowych technologii wytwarzania żywności, które będą wykorzystywały naturalne mechanizmy ochrony (zamiast antybiotyków) oraz konserwacji (zamiast sztucznych konserwantów). Uczestnicy warsztatów, po przeprowadzeniu empatyzacji stawiają wyzwanie: w jaki sposób możemy pomóc zabieganym pracownikom mieszkającym w dużych miastach, w kupowaniu pełnowartościowych posiłków, które są przygotowywane w sposób możliwie neutralny dla środowiska By osiągnąć cele maratonu projektowania innowacji chcesz, by każda ze stron była zaangażowana w proces dodefiniowania wyzwania projektowego, nad rozwiązaniem którego uczestnicy będą pracować w trakcie hackathonu. W ten sposób zapewnisz sobie zaangażowanie kluczowych interesariuszy – sponsora, ekspertów oraz uczestników maratonu projektowania.

Czytaj dalej

HACKATHON: JAK ZADBAĆ O KWESTIE ORGANIZACYJNE?

Seria artykułów powstała w oparciu o maraton projektowania innowacji (Foodhaton) zorganizowany przez nas dla EIT Food w październiku 2019 roku, przy współpracy z ekspertami branżowymi z Cedrob, Mowi, Łowicz oraz Lubella. Jako ekspert merytoryczny w zakresie prowadzenia procesów projektowania innowacji jestem przekonany, że kwestie wyboru metodologii i sposobu prowadzenia hackathonu w największym stopniu przyczyniają się do jego sukcesu. Jednocześnie jako facylitator i psycholog twórczości wiem, że nie samym myśleniem (pracą kreatywną) człowiek żyje, a bez atmosfery ludyczności i dobrej otoczki gwarantującej niestandardowe doświadczenia uczestników, kończąc hackathon organizatorzy mają pewne poczucie niedosytu. W tej części dowiesz się, jakie zaplecze techniczne ma znaczenie dla wydarzenia oraz o jakie aspekty organizacyjne warto zadbać, by otoczka aktywnie wspierała realizację celów warsztatów projektowania innowacji. Ludyczność [od łac. ludus – gra, zabawa], cecha różnych zjawisk kultury popularnej, oznaczająca spontaniczne służenie zabawie, rozumianej jako świętowanie, sposób spędzania wolnego czasu. Zachowania ludyczne przeciwstawiają się temu, co oficjalne, powszechnie obowiązujące, dostępne jedynie elicie; odwracają przyjęty system wartości kulturowych. W kontekście warsztatów projektowania innowacji atmosfera ludyczności oznacza przestrzeń do doświadczania pozytywnych emocji i zabawy tematem i/lub pomysłami, nad którymi pracują uczestnicy hackathonu.

Czytaj dalej

SZKOLENIE OTWARTE: TRENING KREATYWNOŚCI W BIZNESIE 10 – 11 GRUDNIA 2015 – WARSZAWA

  Zapraszamy na wyjątkowy warsztat z kreatywności, który przygotowujemy w odpowiednio przygotowanym miejscu: laboratorium kreatywnym w Warszawie. Będzie tam nawał praktycznej wiedzy, wciągające ćwiczenia, duża doza inspiracji, spory kawałek motywacji, góra humoru i dobrej zabawy. A to wszystko w doborowym towarzystwie Tematem warsztatu jest kreatywność i innowacyjność, czyli zdolność do generowania wielu, oryginalnych pomysłów, ich efektywnej oceny oraz wdrażania w grupie, zespole czy organizacji. Korzyści: Dowiesz się jak wygląda krok po kroku proces twórczy, jak świadomie wspierać jego poszczególne elementy oraz dlaczego każdy był (ale już nie jest) kreatywny. Poznasz heurystyki myślowe, które w krótkim czasie pozwolą Ci na generowanie większej liczby oryginalnych pomysłów. Doświadczysz metodyki kreatywnego rozwiązywania problemów, która pozwolą Ci tworzyć prawdziwie innowacyjne rozwiązania do wdrożenia w zespole i organizacji. Dostaniesz skrzynkę narzędzi, które pomogą Ci rozwijać swoją kreatywność w codziennej pracy. Ramowy program – dzień pierwszy: Wprowadzenie do warsztatu – poznanie się uczestników z wykorzystaniem kreatywnych icea breakerów – pokazujących szybkie metody pobudzenia pozytywnej atmosfery w grupie / zespole, która przygotowuje się do sesji kreatywnej. Wprowadzenie do tematyki kreatywności i innowacji biznesowej – ujęcie organizacyjne oraz punkt widzenia pracownika (kapitału ludzkiego). Rozgrzewka twórcza – ćwiczenia wybijające ze schematów myślowych, pobudzające kreatywność, przygotowujące do sesji kreatywnej. Zasady pracy kreatywnej oraz budowania klimatu dla kreatywności w zespole i organizacji. Myślenie dywergencyjne i konwergencyjne w procesie analizy problemu / sytuacji – wykorzystanie podstawowych lub zaawansowanych narzędzi do analizy problemu / sytuacji: Wyznaczenie celu – kierunku do pracy kreatywnej. Przeprowadzenie sesji kreatywnej – procesu generowania pomysłów przy wsparciu narzędziami pobudzającymi proces generowania pomysłów. Sposoby, metody i narzędzia przeprowadzenia procesu oceny pomysłów, by był motywujący dla autorów, zachęcający do usprawnień. Ramowy program – dzień drugi: Rozgrzewka twórcza – techniki i narzędzia wybijania się ze schematów myślowych. Budowanie klimatu dla kreatywności w grupie, zespole i w całej organizacji- wnioski z autorskiego badania Generatora Pomysłów dotyczące budowania klimatu dla kreatywności. Przygotowanie pomysłów do wdrożenia w środowisku biznesowym – projektowanie prototypów rozwiązań biznesowych oraz analiza czynników wspierających i ograniczających realizację wypracowanych pomysłów. Testowanie koncepcji w zderzeniu z oczekiwaniami użytkowników rozwiązania / potencjalnych klientów. Prototypowanie pomysłów jako narzędzie wspierające w procesie wdrażania innowacji / zmiany w korporacyjnym otoczeniu biznesowym. Podsumowanie drugiego dnia warsztatu: projektowanie indywidualnego planu rozwoju – wdrożenia w pracy poznanych metod i narzędzi kreatywnych. Ramowy program – dzień drugi: Rozgrzewka twórcza – techniki i narzędzia wybijania się ze schematów myślowych. Budowanie klimatu dla kreatywności w grupie, zespole i w całej organizacji- wnioski z autorskiego badania Generatora Pomysłów dotyczące budowania klimatu dla kreatywności. Przygotowanie pomysłów do wdrożenia w środowisku biznesowym – projektowanie prototypów rozwiązań biznesowych oraz analiza czynników wspierających i ograniczających realizację wypracowanych pomysłów. Testowanie koncepcji w zderzeniu z oczekiwaniami użytkowników rozwiązania / potencjalnych klientów. Prototypowanie pomysłów jako narzędzie wspierające w procesie wdrażania innowacji / zmiany w korporacyjnym otoczeniu biznesowym. Podsumowanie drugiego dnia warsztatu: projektowanie indywidualnego planu rozwoju – wdrożenia w pracy poznanych metod i narzędzi kreatywnych.  

Czytaj dalej

KLIMAT DLA KREATYWNOŚCI W ORGANIZACJACH W POLSCE

Zapraszamy Państwa serdecznie na spotkanie, które organizujemy dla praktyków kreatywności i innowacji w organizacji – Dyrektorów Personalnych, Dyrektorów Innowacji, HR Business Partnerów oraz Menedżerów Zespołów. Celem tego spotkania jest integracja środowiska i przedstawicieli organizacji, którzy są zainteresowani tematyką kreatywności w środowisku biznesowym i korporacyjnym. Agenda spotkania: Oficjalne powitanie oraz rozpoczęcie Studium przypadku Forum Innowacji w Biurze Informacji Kredytowej Dyskusja – kreatywność w organizacji jako wartość dla biznesu czy pracowników? Prezentacja podsumowania badania „Klimat dla kreatywności w organizacjach w Polsce” Dyskusja podsumowująca Jako uczestnik / uczestniczka tego spotkania dowiesz się: Jakie są trzy, kluczowe działania, o które trzeba podejmować tworząc klimat dla kreatywności w zespole lub całej organizacji. Co konkretnie możesz zrobić (w oparciu o zweryfikowane studia przypadków), by zagwarantować sobie efektywność wspomnianych działań. Jakie są kluczowe zagrożenia dla Twojej kreatywności i Twojego zespołu w środowisku korporacyjnym. Jak sobie radzić, gdy wspomniane zagrożenia się zmaterializują w Twoim środowisku. Dodatkowo, w ramach prezentowanego studium przypadku Grzegorz Kozłowski, Dyrektor Innowacji w Biurze Informacji Kredytowej wskaże, jakie korzyści może osiągnąć korporacja wykorzystując pomysły pracowników i angażując klientów w proces tworzenia innowacji otwartej. Informacje organizacyjne: Spotkanie rozpoczyna się o godzinie 17:00 i planowo trwa do godziny 19:00. Dla wytrwałych istnieje możliwość pozostania ciut dłużej. Zachęcamy do zabrania ze sobą min. 15 – 20 wizytówek – spotkanie będzie okazją do wymiany wiedzy, myśli i doświadczeń w profesjonalnym gronie. Na spotkaniu oczekujemy przedstawicieli: mBanku, Biura Informacji Kredytowej, Raiffeisen Banku, Poczty Polskiej, Grupy Ciech, Ambra S.A., Skanska Comercial Development, Philip Morris Distribution, Energa S. A., Avon Operations Polska, Avon Cosmetics Polska, PKN Orlen, City Handlowy, Avanssur S. A., Infosys BPO, Jeronimo Martins, Bank Pekao, Dr Irena Eris, German Marshall Fund of The United States, Deutsche Bank Polska.

Czytaj dalej

SIEĆ INNOWACJI W AKCJI – NA PRZYKŁADZIE INTUIT

Dla większości organizacji i przedsiębiorstw innowacyjność jest ważnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. Na ile faktycznie przedsiębiorcy są przekonani do innowacji postanowił sprawdzić Europejski Fundusz Leasingowy (EFL), dla którego Instytut Keralla Research przebadał 500 małych i średnich przedsiębiorców. Wyniki – niestety – nie okazały się specjalnie zaskakujące. Większość przedsiębiorców zapytanych w jakim stopniu innowacje budują przewagę konkurencyjną wymieniają dopiero na czwartym miejscu. Ważniejsze okazują się relacje z klientami i kontrahentami. Do tego zaledwie 20 proc. badanych stwierdza, że może ona, choć nie musi, zdecydować o sukcesie firmy. Z drugiej strony, kreatywność została wskazana jako jedna z najważniejszych cech prezesów spółek, przydatna szczególnie w skomplikowanej sytuacji gospodarczej na świecie w badaniu IBM Global CEO Study 2010. W jaki sposób duże organizacje radzą sobie z wyzwaniem, którym jest tworzenie nowych pomysłów w organizacji oraz ich wdrażanie? Intuit pokazuje jak tworzyć systemowe rozwiązania Ciekawym przykładem jest firma Intuit – uznawana za jedną z bardziej innowacyjnych firm przez amerykański dwutygodnik Forbes w 2013 roku.Główne hasło, które jest komunikowane przez wyższą kadrę menedżerską w tym zakresie jest: „innowacje są pożądane i oczekiwane przez wszystkich pracowników”. By takie założenia realizować w praktyce Intuit zbudował system działań wspierających kreatywność pracowników m.in: elastyczny czas pracy, intensywne warsztaty projektowe w zakresie metodyk tworzenia i wdrażania innowacji, system nagród za innowacje i promowanie efektywnych narzędzi. Na bazie własnych doświadczeń zgadzamy się z tezą, będącą punktem zapalnym dla wdrożenia nowego podejścia w Intuit – kluczowym problemem z budowaniem kultury sprzyjającej innowacji w firmie nie jest brak zainteresowania tematem czy niewiedza, ale zdecydowanie częściej brak konkretnych inwestycji i odważnych decyzji w przystosowaniu chociaż części struktur firmy do tworzenia i konsumowania innowacji. Pierwsze zmiany w firmie zaszły w momencie wdrożenia nowego sposobu komunikacji innowacji przez przełożonych do podwładnych – tworzymy takie rozwiązania, które zachwycą naszych klientów. Częste i bezpośrednie komunikowanie potrzeby innowacyjności wśród pracowników wywoływało początkowo opór, jednak z czasem zaczęło się pojawiać coraz więcej inicjatyw – tych bardziej i mniej przełomowych. Kluczowe było budowanie zrozumienia, że to w rękach każdego pracownika leży klucz do innowacyjności całej firmy.

Czytaj dalej

DIGITAL UNIVERSITY: SIECI SPOŁECZNOŚCIOWE I NOWE TECHNOLOGIE W HR I ZARZĄDZANIU TALENTAMI

Serdecznie zapraszamy Państwa na jedno z najciekawszych wydarzeń w tym roku w Warszawie, dotyczących wykorzystania nowych technologii i innowacji – zarówno w sektorze biznesowym, jak i organizacji pozarządowych czy administracji publicznej – Digital University. „Celem programu Digital University jest wszechstronne przygotowanie liderów firm i instytucji do przeprowadzenia zmiany w swoich organizacjach. Program został zaplanowany tak, aby połączyć operacyjny know- how, studia najlepszych pionierskich przypadków, praktykę liderów branży oraz akademików tej dziedziny. Unikalne połączenie wiedzy i doświadczenia pozwoli uczestnikom Programu z powodzeniem wprowadzić swojąfirmę/instytucję w świat nowych technologii umożliwiając dynamiczny rozwój.” Najbliższa edycja Digital University odbędzie się w dniach 27 – 28 listopada i będzie poświęcona dwóm obszarom: sieci społecznościowe oraz nowe technologie w obszarze HR i zarządzania talentami. Zapraszamy Państwa już w najbliższy piątek i sobotę do auli I w Szkole Głównej Handlowej przy Al.Niepodległości 128 w Budynku C. DZIEŃ PIERWSZY – 27.11.1015 (piątek): Sieci społecznościowe Co jest możliwe, jak to wykorzystać, przed czym się chronić? Gdzie leży granica między popularnością a prywatnością w Internecie? 09:30 -09:45 Inauguracja zjazdu – Jowita Michalska, Marcin Gaworski, Jacek Studziński 09:45 – 10:40 „Świat w chmurze – rzeczywistość i mity. Trochę historii informatyki.”- Ronald Binkofski, Dyrektor Generalny Polskiego Oddziału Microsoft 10:40 – 11:20 „Why & how sharing knowledge, information and skills helps develop your position in the market” – Ivan Hernandez, Współzałożyciel The Digital Loop 11:20 – 11:40 „Popularna prywatność. Brak prywatności jest popularny, bo prywatność jest popularna.” – Bartek Walczuk, Associate Creative Director w 180heartbeats + JUNG v. MATT 11:40 – 12:10 „Roboty wiedzą o nas więcej, niż my sami. O tym jak dostęp do danych modyfikuje rozwój Al – Kuba Sagan, Associate Creative Director w 180heartbeats + JUNG v. MATT 12:10 – 12:40 Przerwa 12:40 – 13:00 „Facebook zna Cię lepiej niż Twoja rodzina i przyjaciele.” – Wojciech Brzeski, Uniwersytet SWPS, Założyciel DigiBee 13:00 – 13:40 „Co zostaje po nas w Internecie?” – Anna Kulpa, Social Media Manager i Joanna Skorupska, UX Designer z 180heartbeats + JUNG v. MATT 13:40 – 14:30 „Social Media Analytics – the new insight into the customer”* – Oliver Oursin, Worldwide Watson Analytics Predictive and Business Intelligence Solution Executive, IBM 14:30 – 15:00 „Bezpieczeństwo danych a czynnik ludzki” – Jan Szarras, CEO & Co-founder Rockon 15:00 – 15:30 „Dzieci sieci czy ryby w sieci. Jak chronić digital natives w internetowej dżungli?” – Jacek Studziński, Senior Strategy Planner w 180heartbeats + JUNG v. MATT DZIEŃ DRUGI – 28.11.1015 (sobota): Nowe Technologie w HR i zarządzaniu talentami   09:30 -10:30 „Najnowsze trendy w zarządzaniu HR” – Maciej Noga, Pracuj.pl 10:30 – 11:00 „10 najważniejszych technologii, które zmieniają HR” – Marcin Sieńczyk, eRecruitment Solutions 11:00 – 11:45 Case study „Jak wygląda HR w cyfrowych czasach?” – Radosław Dzierzędzki, PKO BP 11:45 – 12:15 „Dlaczego warto znać rzeczywistą strukturę organizacji?” – Anita Zbieg, Dr Błażej Żak, Mapa Organizacji 12:15 – 12:45 „Employee Advocacy – pracownik ściśle powiązany z marką” – Jowita Michalska, FSCD Polska 12:45 – 13:15 Przerwa 13:15 – 13:45 „Kapitał ludzki na nowe czasy – organizuj się i zarządzaj świadomie lub giń” – Anna Wróbel 13:45 – 14:15 „Przyszłość w rekrutacji talentów ” – Urszula Martyła, Linkedin 14:15 – 14:45 „Analogowy lider w cyfrowym świecie. Czy to możliwe?” – Monika Remiszewska, Korn Ferry 14:45 – 15:15 „Jak wygrać w zmieniającym się świecie. Przykłady rozwiązań HR w UniCredit.” – Piotr Langer, UniCredit Serdecznie zapraszamy. Liczymy na spotkanie na miejscu – my będziemy na pewno! Potrzebujesz więcej informacji? Kliknij TUTAJ

Czytaj dalej

Jeszcze więcej konkretnej wiedzy za darmo – wpadnij na nasz webinar!

Wybierz tematy naszych spotkań, które są dla Ciebie interesujące i zapisz się na wybrane wydarzenia.

 

Pssst… możesz zaprosić też swoich znajomych!

Sprawdź plan webinarów na ten rok

Dekoracja
Dekoracja newsletter