Realizacje
Poznaj historie tych, którzy już rozbudzili kreatywność w swoich organizacjach.
Daj się zainspirować i odkryj z nami potencjał drzemiący w nieszablonowym myśleniu.
Wszystkie artykuły
Case study: Build the Beauty – L’Oréal & Saint-Gobain Hackathon
Czego dotyczył projekt? Build the Beauty to maraton projektowania innowacji skierowany do studentów i osób rozpoczynających swoją karierę. Celem projektu było opracowanie koncepcji innowacyjnych rozwiązań do wyzwań z branży Construction & Beauty-Tech wskazanych przez L’Oréal i Saint-Gobain. Całość zrealizowana została w formie Design Sprintu trwającego od 23 listopada do 1 grudnia 2023 roku, w trakcie którego zespoły projektowe wzięły udział w zdalnych sesjach warsztatowych i spotkaniach projektowych moderowanych przez ekspertów z zakresu Design Thinking oraz Service Design. Warsztaty zakończone zostały prezentacjami inwestorskimi przedstawionymi przez zespoły uczestników podczas stacjonarnego finału w Warszawie odbywającego się w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta.
Trening kreatywności dla Biura Informacji Kredytowej.
Cele: Budowanie w organizacji kultury sprzyjającej kreatywności pracowników, wyposażenie ich w narzędzia wspierające w poszukiwaniu nowych, niestandardowych rozwiązań oraz wzmocnienie motywacji do realizowania dwóch z kluczowych wartości firmy, czyli praca zespołowa oraz innowacyjność. Zbudowanie w organizacji kultury otwartości na nowe pomysły i rozwiązania oraz kultury motywującej oceny zamiast krytyki pomysłów. Przebieg: Trener prowadził warsztaty według autorskiego modelu procesu twórczego: Idea Generator. Podczas trwania całego projektu użyte zostały również takie narzędzia jak sesje coachingowe dla dyrektorów, sesje kreatywne Design Thinking z grupami klientów zewnętrznych oraz warsztaty strategiczne dla zarządu, dyrektorów oraz talentów. Efekty: W ramach warsztatów kompetencyjnych powstało 16 koncepcji na usprawnienia, nowe produkty lub usługi następnie testowane i wdrażane w organizacji. W ramach trzech sesji kreatywnych z grupami klientów zewnętrznych zostały wypracowane konkretne pomysły (ponad 80) na usprawnienia obecnych usług i produktów oraz sugestie kierunków rozwoju dla nowych produktów. W wyniku ponad rocznego projektu firma zdecydowała się w kolejnym roku (2016) wydzielić specjalny budżet w planie rocznym na testowanie i wdrażanie innowacji.
Warsztat strategiczny i budowanie zespołu HR dla firmy z branży przetwórstwa spożywczego.
Cele: Jednym z celów postawionym przez klienta była integracja zespołu i budowanie relacji między jego członkami oraz wdrożenie świeżo zrekrutowanych Drugim celem projektu było przygotowanie harmonogramu kluczowych projektów do realizacji przez dział HR na następne dwa lata. Przebieg: Warsztat przeplatany był grami szkoleniowymi, sesjami coachingu indywidualnego oraz doradztwem merytorycznym zakresie zarządzania projektem Efekt: Podczas warsztatu został wypracowany harmonogram projektu wraz z priorytetami Uczestnicy określili swoje osobiste deklaracje w zakresie odpowiedzialności co do poszczgólnych projektów.
Warsztat z efektywnej współpracy w zespole dla firmy z obszaru IT.
Cele: Uświadomienie uczestników co do ich własnych zachowań wpływających na efektywność współpracy w zespole – zarówno konstruktywnych jak i utrudniających codzienną pracę. Poznanie metod i narzędzi budujących efektywną współpracę na 5 poziomach: budowanie zaufania, rozwiązywanie konfliktów, budowanie zaangażowania, współdzielenie odpowiedzialności i skupienie na celach zespołu. Rozwój umiejętności budowania zaangażowania i motywacji w zespołach posiadających zróżnicowanych członków pod względem wieku, doświadczenia, sposobu pracy, itp. Przebieg: Trener za pomocą angażujących gier szkoleniowych pokazał uczestnikom jak ich konkretne zachowania wpływają na efektywność wykonania danego zadania. Po każdym zadaniu następowało krótkie omówienie, podczas którego uczestnicy dzielili się ze sobą wzajemnie swoimi doświadczeniami Szkolenie było prowadzone w oparciu o studia przypadków przygotowane przez uczestników. Efekt: Wartością dodaną z warsztatu było wypracowanie listy konkretnych zachowań / działań, które będą inspiracji do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Wypracowanie zasad dobrej współpracy i komunikacji w zespole menedżerskim, które będą inspiracją do pracy z własnym zespołem.
Zwiększenie efektywności pracy zespołowej dla drukarni zatrudniającej ponad 400 pracowników.
Cele: Głównym celem spotkania było zbudowanie spójności oraz poczucia jedności w zespole – „Jako zespół mówimy jednym głosem”. Drugim celem postawionym przez klienta był rozwój kompetencji menedżerskich w zakresie tworzenia i rozwoju zespołów biznesowych (budowanie zaufania, rozwiązywanie konfliktów, budowanie zaangażowania delegowanie poczucia odpowiedzialności, nastawienie na cele zespołowe) Kolejnym celem była integracja grupy menedżerów w celu rozbicia silosowego myślenia o realizacji celów. Przebieg: Podczas zajęć zastosowaliśmy autorskie podejście Generatora Pomysłów łączące doświadczenia z gier i atrakcji outdoorowych z refleksją nad konkretnymi kompetencjami menedżerskimi. Efekt: Wynikiem przeprowadzonych działań był wzrost powyżej oczekiwań w zakresie efektywnej pracy zespołowej w zespole menedżerskim, określany na poziomie wyników re-testu kwestionariuszem Patricka Lencioniego na wszystkich, 5 poziomach. Drugim z efektów był wzrost motywacji do pracy i zaangażowania w zespole menedżerskim oraz oczyszczenie atmosfery i rozwiązanie dawnego konfliktu, który odbijał się na współpracy pomiędzy poszczególnymi działami
Warsztat integracyjny będący częścią procesu wdrożenia w firmie nowych wartości, dla Operatora Logistycznego Paliw Płynnych.
Cel: Pierwszym celem była integracja uczestników w pozytywnej atmosferze Drugim celem było zapoznanie uczestników z nowymi wartościami organizacji oraz zbudowanie pozytywnych skojarzeń z tymi wartościami. Przebieg: Podczas spotkania zadaniem uczestników było zaprojektowanie i zbudowanie tzw. maszyny Goldberga – trasy, która uruchomiona w punkcie startowym (np. przez wrzucenie metalowej kulki), doprowadzi do finalnego efektu w postaci rozwinięcia zwoju z nazwami wartości firmy, przekazując energię za pomocą domina, dźwigni, przekładni i innych, zaprojektowanych i zbudowanych przez uczestników, elementów. Efekt: Spotkanie zrealizowało założone cele. Uczestnicy podczas angażującego zadania, zintegrowali się oraz doświadczyli zachowań odpowiadających zaprezentowanym wartościom, dzięki czemu wypracowali w sobie pozytywne skojarzenia związane z wartościami wprowadzanymi przez organizację.
Warsztat z zakresu efektywnej pracy zespołowej dla firmy z branży tytoniowej.
Cele: Stworzenie klimatu dla efektywnej współpracy w zespole i rozwiązanie konfliktu, który był w zespole. Rozwój umiejętności przekonywania innych do swoich pomysłów oraz oczyszczenie atmosfery w zespole. Przebieg: Warsztat został poprowadzony metodami mocno aktywizującymi uczestników. Narzędziami, które zostały wykorzystane podczas projektu były gry teambuldingowe oraz gra na niskim parku linowym, który pokazała uczestnikom jak ich indywidualne działania „odbijają” się na końcowym efekcie pracy całego zespołu Efekt: Efektem projektu było określenie kodeksu pracy zespołu oraz identyfikacja zachowań wspierających i ograniczających zaangażowanie w zespole. Przeprowadzenie warsztatu pomogło zainicjować rozpoczecie procesu rozwiązywania konfliktu w zespole ( przeprowadzenie sesji feedbackowej oraz coaching zespołowy).
Budowanie klimatu dla kreatywności dla firmy AMBRA
Cel: Podstawowym celem projektu szkoleniowego było zbudowanie klimatu kreatywności wśród wszystkich pracowników firmy Stworzenie sytemu zbierania i wdrażania pomysłów Przebieg: Trener podczas zajęć przeprowadził szereg gier wybijających z pewnych schematów myślowych Jedną z metod wykorzystanych podczas projektu były ćwiczenia z teatru improwizacji. Metoda ta pomogła wśród uczestników zwiększyć elastyczność i szybkość myślenia – tworzenie skojarzeń, poszukiwanie cech wspólnych i synergii, myślenie systemowe. Efekt: W każdej grupie zostało wypracowanie od 3 do 6 pomysłów na konkretne usprawnienia lub nowe rozwiązania. Pojawiają się konkretne pomysły, które wypracowali w ramach firmy.
Efektywna komunikacja w zespole dla firmy Sollers Consulting
Cel: Rozwój podstawowych umiejętności komunikacyjnych programistów oraz osób, które zarządzają zespołami programistów. Przebieg: Podczas warsztatu trener przeprowadził szereg ćwiczeń komunikacyjnych, uczestnicy pracowali nad realnymi, przygotowanymi przez siebie tematami. Całość warsztatu okraszona była solidną dawką dobrego humoru, dobrej zabawy i gier wybijających ze standardowych schematów myślenia. Efekt: Jest to projekt cykliczny gdzie raz na kilka miesięcy trener prowadzi grupę szkoleniowe i rozwija podstawowe umiejętności komunikacyjne