Realizacje
Poznaj historie tych, którzy już rozbudzili kreatywność w swoich organizacjach.
Daj się zainspirować i odkryj z nami potencjał drzemiący w nieszablonowym myśleniu.
Wszystkie artykuły
Warsztaty z metodyki design thinking dla firmy z branży meblarskiej
Cele: Pobudzenie kreatywności członków międzynarodowego zespołu, który zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem do sklepów nowych produktów. Wygenerowanie pomysłów na nowe produkty, poszerzające portfolio produktowe klienta. Przebieg: Warsztat uwzględniał elementy psychologii twórczości – pobudzania osobistej kreatywności uczestników. Podczas warsztatu przeprowadzony został cały proces twórczy zgodnie z modelem procesu design thinking – od poszukiwania inspiracji w doświadczeniach użytkowników po testowanie prototypów rozwiązań. W ustrukturyzowaniu procesu kreatywnego użytkownikom pomagały nasze autorskie narzędzia wspierające efektywność na każdym etapie procesu DT. Podczas warsztatu uczestnicy odkrywali swoje osobiste preferencje w procesie kreatywnym z wykorzystaniem naszego autorskiego kwestionariusza psychometrycznego. Podczas etapu generowania pomysłów trenerzy zapewniali uczestnikom dodatkową inspirację do poszukiwania odważnych i oryginalnych pomysłów prezentując trendy i przykłady innowacji. Efekt: Wygenerowanie i wyselekcjonowanie ośmiu pomysłów na nowe produkty. Stworzenie prototypów dla trzech najlepszych pomysłów oraz przeprowadzenie wstępnej analizy propozycji wartości każdego produktu. Po zakończeniu warsztatu dwa z wypracowanych produktów zostały wdrożone do testów sprzedażowych w sklepie.
Trening kreatywnego myślenia dla firmy Rigips.
Cel: Przygotowanie i wdrożenie projektu zbierania pomysłów od pracowników. Zdobycie przez uczestników wiedzy z zakresu psychologii twórczości – zarządzanie procesem generowania i wdrażania innowacji w organizacji. Przebieg: Trener przeprowadził uczestników przez cały proces sesji kreatywnej. Podczas warsztatu uczestnicy generowali pomysły, następnie zostali przeprowadzeni przez proces oceny i selekcji pomysłów. W czasie trwania ostatnich modułów trener zaprezentował autorskie narzędzia wspierające w ulepszaniu pomysłu oraz pokazał jak można poradzić sobie z oryginalnym pomysłem, na realizację którego nie mamy budżetu Efekt: W firmie został wdrożony i ustalony komitet ekspertów, którzy oceniają pomysły. Wśród uczestników wytworzyła się postawa otwartości na innowacyjne myślenie.
Studium przypadku: program zarządzania talentami w duchu employee experience
Czego dotyczył projekt: Program talentowy w FBSerwis był koncepcją przygotowania i dostarczenia wybranym pracownikom (talentom) kluczowych kompetencji przyszłości z myślą o sprawnym rozwoju działalności przedsiębiorstwa. Szukaliśmy pomysłu na projekt, który będzie miał głębokie uzasadnienie biznesowe jednocześnie dając uczestnikom unikatowe doświadczenia w procesie rozwoju kompetencji. Wykorzystane podejście: Rdzeń projektu został oparty o podejście skoncentrowane na użytkowniku (human-centered design) z wykorzystaniem metod design thinking, service design oraz lean start-up. W ramach spotkania kick-off dla grupy uczestników zdecydowaliśmy się na wykorzystanie teatru improwizacji. W trakcie trwania całego projektu mocno kierowaliśmy się filozofią user centered design.
Masters: projektowanie rozwiązań z wykorzystaniem design thinking
Czego dotyczył projekt? Grupa Neuca dba o stały rozwój pracowników w ramach programu Akademia Rozwoju Neuca tzw. MASTERS. Jedną ze ścieżek programu było „Projektowanie rozwiązań z wykorzystaniem design thinking”. Głównym celem projektu było zapoznanie uczestników, wyposażenie ich w narzędzia i przeprowadzenie przez proces design thinking.
Innovation Challenge Lab w Pearson – program dla talentów, czyli rozwój kompetencji przyszłości z wykorzystaniem procesu design thinking
Czego dotyczył projekt: Innovation Challenge Lab to roczny projekt rozwoju kompetencji przyszłości dla talentów: kreatywności i innowacyjności. Wykorzystane podejście: Rdzeń projektu został oparty o podejście skoncentrowane na użytkowniku (human-centered design) z wykorzystaniem metod design thinking, service designoraz lean start-up.
Maraton projektowania innowacji (warsztaty innowacji otwartej) – hackaton w branży spożywczej dla EIT Food
Czego dotyczył projekt: Challenge Lab, czyli wydarzenie organizowane przez EIT Food (Europejski Instytut Technologii) to 2,5-dniowe warsztaty innowacji otwartej, których celem jest zebranie zespołów interdyscyplinarnych, w celu opracowania rozwiązań dla kluczowych wyzwań stojących przed branżą spożywczą w perspektywie kolejnych kilku lat. W 2020 roku zorganizowaliśmy drugą edycję wydarzenia na zlecenie EIT Food. Strona projektu: www.jedzenieprzyszłości.pl Wykorzystane podejście: Rdzeń projektu został oparty o podejście skoncentrowane na użytkowniku (human-centered design) z wykorzystaniem metod design thinking, service design oraz lean start-up. Mocno kierowaliśmy się filozofią user centered design, zarówno podczas samego warsztatu (projektując dla konsumentów) jak i w kontekście realizacji całego Challenge Lab (projektując doświadczenie dla uczestników warsztatów).