Szkolenie z komunikacji w zespole.
Rozwiń umiejętność skutecznej komunikacji w zespole. Poznaj proces komunikacji i przećwicz narzędzia wspomagające pracę w zespole na co dzień.
Aktywizujący warsztat dla zespołów które chcą wzmocnić swoją komunikację. Doświadczając ćwiczeń w zespole oraz indywidualnych lepiej poznasz siebie oraz członków zespołu, dzięki czemu polepszysz swoją komunikację. Pokażemy Ci, co zrobić, aby komunikacja w zespole była skuteczna.
Co zyskasz?
Poznanie zasad efektywnej komunikacji oraz określenie swojego stylu komunikacyjnego, czyli: Którym „uchem” słucham najczęściej? Jak wpływa to na jakość moich rozmów?
Dostrzeganie 4 płaszczyzn wypowiedzi w modelu Kwadratu von Thuna i wiedza, jak je wykorzystać, aby unikać nieporozumień
Większe poczucie kontroli w sytuacjach, które niosą ryzyko nieporozumienia i mogą przerodzić się w konfliktOkazja do doświadczenia wpływu jakości komunikacji na atmosferę i efektywność działania w zespole
Okazja do doświadczenia wpływu jakości komunikacji na atmosferę i efektywność działania w zespole
Mniej nieporozumień. Będziesz wiedzieć, skąd się biorą i jak ich unikać w swoim zespole
Przykładowy program warsztatów
z komunikacji w zespole
Moduł 1: Wprowadzenie, Integracja, rozgrzewka i doświadczenie
- Ćwiczenia integrujące uczestników szkolenia
- Rozgrzewka umysłu – budowanie atmosfery sprzyjającej ko-kreacji pomysłów
- Zespołowa gra strategiczna
Moduł 2: Komunikacja w zespole
- Refleksja z doświadczenia gry zespołowej – co pomagało a co utrudniało realizację celu?
- Czynniki wpływające na jakość obiegu informacji w zespole. Co ją poprawia, a co pogarsza?
- Wpływ czynników komunikacyjnych na efektywność pracy: niedoprecyzowanie, założenia, style komunikacji w kontekście realizacji zadania
Moduł 3: Praktyka efektywnej komunikacji w zespole
- Odpowiedzialność i zadania nadawcy i odbiorcy. Co możemy robić będąc w jednej z tych dwóch ról?
- Ogólniki w rozmowach. Jak je zlokalizować i przekuć na konkrety? Podsumowywanie rozmów i ustaleń
- Style komunikacyjne. Którym uchem słucham? Interakcje między stylami
Moduł 4: Komunikacja w trudnych sytuacjach
- Jak w pełni wyrazić to co chcemy bez konieczności wybierania wybierać między “szczerze” a “miło”? Podstawy komunikacji NVC
- Odróżnianie faktów od ocen i interpretacji w komunikacji słownej i pisemnej
- Ćwiczenia praktyczne – prowadzenie rozmowy w kierunku rozwiązania wygrana – wygrana lub przynajmniej kompromisu
Moduł 5: Emocje w procesie komunikacji
- Identyfikowanie i nazywanie swoich oczekiwań i potrzeb w kontekście zawodowym
- O co chodzi z nazywaniem emocji i co zrobić z tą wiedzą w kontekście zawodowym?
- Metaprogramy komunikacyjne – zrozumienie różnic komunikacyjnych, które często są przyczyną frustracji, irytacji i podobnych emocji
Moduł 6: Prototypowanie
- Prototypy w biznesie – rodzaje oraz wykonanie
- W jaki sposób testować pomysły
- Narzędzia: storyboard, fizyczny prototyp, karta testów
Moduł 7: Trening czyni mistrza
- Ćwiczenie dopasowywania się do rozmówców w zależności od metaprogramu – w celu ograniczenia wpływu emocji na przebieg rozmowy
- Refleksja z doświadczenia: przygotowanie „tips & tricks” do wykorzystania w codziennych sytuacjach zespołu
- Indywidualny plan działania dla każdego uczestnika
Prowadzący
Sprawdź kto z naszego zespołu może poprowadzić dla Ciebie to szkolenie.
Sprawdź opinie naszych klientów
Kontakt
Spotkaj się z nami lub wyślij nam wiadomość. Podpowiemy Ci jak wspólnie możemy zorganizować warsztaty z komunikacji w zespole skrojone na miarę Twoich potrzeb!
Zgarnij konkretną wiedzę za darmo – zapisz się na nasz webinar!
Wybierz tematy naszych spotkań, które są dla Ciebie interesujące i zapisz się na wybrane wydarzenia.
Pssst… możesz zaprosić też swoich znajomych!