Wiedza
Wejdź do świata kreatywności.
Skorzystaj z unikalnej bazy wiedzy i daj się zainspirować.

Najnowsze artykuły

ZAPROJEKTUJ Z NAMI ŻYWNOŚĆ PRZYSZŁOŚCI! WEŹ UDZIAŁ W CHALLENGE LABS 2021
Niedawno rozpoczęła się rekrutacja uczestników do tegorocznej edycji warsztatów innowacji otwartej w sektorze rolno-spożywczym – Challenge Labs 2021. To prestiżowe, unikatowe w branży spożywczej wydarzenie, skupiające wokół najwybitniejszych ekspertów i specjalistów podejmujących wyzwania związane z projektowaniem produktów i rozwiązań jedzenia przyszłości. Całość wydarzenia realizowana jest w duchu projektowania innowacji metodą design thinking, service design oraz podejścia human centered design. O odpowiednie zastosowanie metod projektowania dba od początku do końca zespół Generatora Pomysłów. Dwie poprzednie edycje zaangażowały w sumie ponad 100 uczestników oraz 24 ekspertów z branży spożywczej. Pokazały jak skutecznym sposobem projektowania innowacji są warsztaty innowacji otwartej, prowadzone z wykorzystaniem metodologii design thinking oraz human centered design. W ubiegłych latach uczestnicy maratonu, pracując w 4-5 osobowych zespołach wypracowali rozwiązania i prototypy nowych produktów spożywczych oraz procesów usprawniających sektor rolno-spożywczy. Podczas finału wydarzenia zaprezentowali swoje koncepcje przed jury składającym się z mentorów, doświadczonych praktyków działających od lat w branży (dyrektorów innowacji, głównych technologów oraz przedstawicieli funduszy inwestycyjnych). Przykładowe produkty i rozwiązania wypracowane podczas drugiej edycji to wprowadzenie do dyskontów automatów z różnymi rodzajami makaronu, desery na bazie aquafaby czy biofu (masa wysokobiałkowa, powstała na bazie produkcji mikrobiologicznej). Sprawdź szczegóły tegorocznej edycji i wypełnij FORMULARZ REKRUTACYJNY.

CZY WARTO BYĆ KREATYWNYM?
Nie mam siły wstać z łóżka, za oknem zimno i ciemno. Tylko moje silne poczucie obowiązku pomaga mi się ogarnąć i pojechać do biura. A na poczcie już mam kilkanaście nieprzeczytanych maili, na biurku stos dokumentów a w kalendarzu od liku zadań… A ONI sobie wymyślili dwu dniowe szkolenie… i to z czego? Z KREATYWNOŚCI… Na kij mi jakaś kreatywność? No właśnie na kij? ☺ To warto czy nie warto być kreatywnym? Kreatywność jest to umiejętność tworzenia dużej liczby różnorodnych i oryginalnych pomysłów. Jeszcze kilka lat temu nikomu nie przyszłoby do głowy, żeby wśród kluczowych kompetencji biznesowych wymienić właśnie kreatywność. Obecnie natomiast hasła typu „projektowanie innowacji”, „kreatywny zespół” czy „wychodzenie poza schematy”, stały się bardzo modne, a co za tym idzie, wiele firm realizuje szkolenia z tego zakresu. Ciekawe, czy to tylko moda czy jednak faktycznie polskie firmy, a w szczególności ich pracownicy, dostrzegają potencjał i wartości dodatnie związane z powyższą tematyką? Dobre pytanie, prawda? A my na to pytanie możemy odpowiedzieć i nie, nie będziemy pisać jacy to jesteśmy mądrzy i jak to wszystko wiemy… Po prostu oddamy głos uczestnikom naszych warsztatów. ☺ Poniższe opinie, zostały zebrane podczas kilkunastu różnych projektów rozwojowych a uczestnicy mieli pełną swobodę wypowiedzi ☺ Czemu nie warto być kreatywnym? – można się zmęczyć – można czasem przekombinować – po co się wychylać i narażać na zbędne uwagi przełożonego – nie wszystkie pomysły da się zrealizować – za duża strata energii – wymaga to większego wysiłku – mogę zawalić prosty temat przez zbyt duże skupienie się na nowych pomysłach – więcej pracy i nadgodziny – można narazić się współpracownikom, którzy nie chcą zmian – wymaga wysiłku intelektualnego i wyjścia ze strefy komfortu – inni lubią utarte rozwiązania i ciężko ich przekonać do nowego – standardowe opcje są szybsze w realizacji Czemu warto być kreatywnym? – można szybciej i lepiej rozwiązywać problemy – znajdywanie rozwiązań na usprawnienie swojej pracy – warto, bo to realnie pomaga w pracy – samodoskonalenie i samorozwój – taka nasza natura, żeby tworzyć i odkrywać „nowe” – można zacząć żyć inaczej – kreatywność poprawia jakość życia, pomaga w wielu niestandardowych sytuacjach – życie jest fajniejsze ☺ – skłania do działania – pomaga szerzej spojrzeć na problem – poszerzamy horyzonty – urozmaica rzeczywistość – generujemy rozwiązania, które nie są oczywiste – pobudza mózg do pracy – ułatwia pracę, usprawnia ją – generuje nowe, często lepsze rozwiązania – nowe rozwiązania mogą przynieść wymierne korzyści Jak widać ilu ludzi tyle opinii, na każde WARTO znajdzie się też jakiś kontrargument. Pomocne, może być tu, zadanie sobie ciut innego pytania ☺ Co się stanie kiedy zrezygnujemy z kreatywnego podejścia? Jaki będzie efekt braku generowania pomysłów, dzielenia się nimi, ulepszania ich i wdrażania rozwiązań? Zależy nam na poznaniu Twojego zdania dlatego stworzyliśmy przestrzeń do podzielenia się odpowiedziami. >>Przejdź do MURALa<< I jak? Wiesz już jak to jest z tą kreatywnością? 😉

CHATGPT I INNE ALGORYTMY – JAK JE WYKORZYSTAĆ W PROCESIE DESIGN THINKING?
Algorytmy nie zastąpią Ciebie w pracy. Ludzie, którzy korzystają z algorytmów już mogą… Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób korzystać z rosnącej popularności algorytmów w procesie projektowania innowacji to ten artykuł jest dla Ciebie. Opowiem Ci w jaki sposób możesz wykorzystać narzędzia AI do projektowania rozwiązań z wykorzystaniem Design Thinking, jak wspierać się w procesie kreatywnego myślenia i wdrażania nowych pomysłów.
Wszystkie artykuły

ZASTOSOWANIE CHATGPT DO ANALIZY WYZWANIA BIZNESOWEGO
Analiza wyzwania biznesowego w Design Thinking to punkt wyjścia do nadania kierunku działania. Analiza potrzeb użytkowników, dla których mamy zaprojektować rozwiązanie, to jedna strona monety. Drugą jest dobre zidentyfikowanie tego, czego potrzebujemy jako organizacja. W końcu ktoś będzie musiał zapłacić za wdrożenie koncepcji na rynek. Dobranie takiego kierunku, który będzie atrakcyjny dla użytkownika jak i z potencjałem dla organizacji to pierwszy czynnik sukcesu w tworzeniu rozwiązań z wykorzystaniem procesu Design Thinking. ChatGPT może Ci w tym temacie pomóc przygotowując rekomendacje kierunków analizy i działania. Wystarczy zapytać go o to jakie widzi pomysły na rozwiązanie konkretnego problemu lub jakie dane powinniśmy brać pod uwagę przy tworzeniu naszej koncepcji. Możemy go też zapytać o trendy, które warto również analizować w kontekście naszego tematu. W jaki sposób IKEA może współpracować z Coca Colą? Jakie trendy IKEA powinna brać pod uwagę przy tworzeniu nowych produktów z myślą o ograniczeniu wpływu na środowisko W jakim kierunku powinny podążać innowacje przy współpracy IKEA oraz Coca Coli w procesie tworzenia nowych produktów?
