Szkolenie Beyond Design Thinking
Poznaj szerszy kontekst projektowania innowacyjnych rozwiązań
Dowiesz się, jak tworzyć unikalne pomysły i przełamywać ograniczające schematy myślowe.
Pokażemy Ci, jak wykorzystać w praktyce Design Thinking i inne metody projektowania.
Rozwój umiejętności kreatywnego myślenia (która jest podstawą tworzenia innowacji w procesie design thinking) zwiększa biegłość w obszarze kompetencji specjalistycznych – np. negocjacyjnych. (Ogilvie Simms, 2009)
Design Thinking to sposób rozwiązywania problemów, tworzenia innowacyjnych produktów i usług
. To koncentracja na potrzebach użytkownika. Wiele osób nie wykorzystuje efektywnie tej metody, ponieważ nie zna kontekstu tworzenia i wdrażania innowacji w środowisku korporacyjnym.
Design Thinking to nie tylko metody i narzędzia,
ale przede wszystkim konkretny sposób działania i postrzegania rzeczywistości.
Etapy pracy w Design Thinking
EmpatiaOdkrywamy realne potrzeby i motywacje użytkowników
SyntezaWyciągamy wnioski z badania użytkowników. Definiujemy wyzwanie projektowe.
Generowanie pomysłówGenerujemy jak najwięcej pomysłów na rozwiązanie problemu naszego użytkownika.
PrototypowanieDokonujemy selekcji pomysłów. Z łatwo dostępnych materiałów i narzędzi (offline i online) wykonujemy interaktywny prototyp.
TestowaniePrototypy testujemy z klientami. Wprowadzamy poprawki aż do uzyskania gotowego rozwiązania.
WdrażanieDoskonalimy wypracowane rozwiązanie i wdrażamy je w życie.
Jak wygląda szkolenie?
Stawiamy na praktykę. Uczestnicy ćwiczą moderowanie pracy grupy pod okiem doświadczonych trenerów
Moderatorzy uczą się przeprowadzać grupę krok po kroku od potrzeby, przez inspirację do rozwiązania. Szkolenie jest skonstruowane w oparciu o precyzyjny model procesu kreatywnego.
Uczestnicy poznają metody i narzędzia stosowane na poszczególnych etapach procesu kreatywnego.
Wykorzystujemy techniki teatru improwizacji – jako metodę budzenia kreatywności w procesie projektowania.
Dlaczego warto wziąć udział w tym szkoleniu?
- Praktyka przede wszystkim! Przejdziesz przez cały proces krok po kroku, projektując konkretne rozwiązania
- Poznasz praktyczne metody i narzędzia stosowane na każdym z etapów (tips & tricks)
- Nauczysz się przełamywania schematów myślowych i technik pobudzania kreatywności w zespole
- Dowiesz się jak „obudzić grupę z letargu” – otworzyć na nieszablonowe podejście do tworzenia innowacji i prowadzenia projektów
- Dowiesz się, jak utrzymać wysoki poziom zaangażowania w grupie projektowej
- Poznasz najistotniejsze fakty z psychologii twórczości, ważne z perspektywy moderatora Design Thinking
- Podzielimy się z Tobą naszymi doświadczeniami z prowadzenia biznesowych procesów Design Thinking
Co nas wyróżnia?
Narzędzia psychometryczne. Dowiesz się, jak określić preferencje swojego zespołu w procesie Design Thinking
Unikatowy know-how. Trenerzy są dyplomowanymi psychologami twórczości
Autorskie narzędzia do stosowania w kolejnych krokach procesu Design Thinking
Indywidualny mentoring jako wsparcie we wdrożeniu poznanych metod i narzędzi
Członkostwo w Sieci Kreatywnych
Plan szkolenia 3-dniowego
Dzień 1
9:00 – 11:00
Jak poprowadzić rozgrzewkę twórczą?
Podstawy psychologii twórczości – przełamywanie schematów i pokonywanie ograniczeń podczas pracy z grupą.
Techniki zwiększania efektywności sesji kreatywnej.
Rola i zadania moderatora Design Thinking w prowadzeniu procesu i grupy uczestników
11:00 – 13:00
Etap empatii w procesie DT
Ćwiczenia praktyczne: jak sprawić, żeby uczestnicy sesji kreatywnej weszli w perspektywę użytkowników projektowanego rozwiązania?
Rynek – przykłady porażek produktów i usług zaprojektowanych bez badania potrzeb i oczekiwań użytkownika
Narzędzia jakościowe / ilościowe badania potrzeb i oczekiwań
Studium przypadku: tworzenie persony i ścieżki doświadczeń użytkownika w kontekście realnego produktu
13:00 – 14:00
Przerwa obiadowa
14:00 – 17:00
Style kreatywnego myślenia w zespole
Style kreatywnego myślenia – praca z zespołami jednorodnymi lub zróżnicowanymi pod względem stylu
Kwestionariusz psychometryczny – jak wykorzystać jego wyniki w zespole / w procesie projektowania?
Ćwiczenia praktyczne prowadzenia grupy: sposoby dbania o efektywność sesji. Metody precyzyjnego określania efektu w procesie design thinking
Dzień 2
9:00 – 11:00
Jak przeprowadzić efektywną sesję generowania pomysłów
Fakty i mity o burzy mózgów – jaką metodę wybrać do pracy z grupą?
Praca z grupami z oporami przed wyjściem ze schematu i z grupami gubiącymi sprzed oczu finalny cel sesji. Metody „rozkręcania” grupy i skupiania jej na celu
O czym warto pamiętać prowadząc sesję kreatywną – praktyczne wskazówki (tips & tricks)
11:00 – 13:00
Moderowanie selekcji i wstępnej oceny pomysłów
W jaki sposób oceniać pomysły, żeby nie stracić tych oryginalnych, z potencjałem
Optymalizacja procesu selekcji pomysłów -> przejście od luźnej inspiracji do konkretnego rozwiązania
Jakie zachowania modelować w zespole podczas moderowania sesji na etapie selekcji pomysłów?
13:00 – 14:00
Przerwa obiadowa
14:00 – 17:00
Przeprowadzanie grupy przez proces oceny i rozwoju pomysłów
Na którym etapie procesu kreatywnego wprowadzać kryteria biznesowe do oceny koncepcji?
Od pomysłu do rozwiązania – jak facylitować proces rozwijania i precyzowania pomysłu, by skończyć proces z nowym, oryginalnym pomysłem możliwym do wdrożenia w realiach organizacji?
Narzędzia zwiększania jakości, oryginalności i realności wdrożenia innowacyjnych pomysłów. Podstawy lean start-up i eksperymentowania z pomysłami
Dzień 3
9:00 – 11:00
Testowanie projektowanych rozwiązań
Rodzaje prototypów i założenia etapu prototypowania
Dobieranie techniki prototypowania do rodzaju projektowanego rozwiązania – narzędzia ilościowe i jakościowe testowania potencjału pomysłu
Konstruowanie prototypów i przeprowadzenie pierwszej serii testów
Studium przypadku: prototypowanie rozwiązań. O czym pamiętać w czasie testowania prototypu z użytkownikiem? Narzędzia: scenariusz testów
11:00 – 13:00
Przygotowanie uczestników do prezentowania pomysłów osobom decyzyjnym – jak dobrze sprzedać swój pomysł?
Znajdowanie mocnych stron pomysłów i argumentów przemawiających za wdrożeniem
Ćwiczenie prezentacji inwestorskiej – identyfikowanie trendów biznesowych i wykorzystanie ich w kontekście prezentacji pomysłu
13:00 – 14:00
Przerwa obiadowa
14:00 – 17:00
Innowacja jako projekt do realizacji – techniki i narzędzia zarządzania projektami / zadaniami wspierające w procesie wdrożenia (GTD, cykl PDCA, agile PM)
Podstawy lean start-up jako narzędzie pomocne w procesie wdrażania rozwiązania obarczonego wysokim ryzykiem
Studium przypadku: standaryzowanie i monitorowanie wdrożenia rozwiązania. Wykorzystanie eksperymentów w procesie testowania hipotezy wartości.
Jak przekonać szefa do udziału?
- Wyższą motywację pracowników dzięki rozwojowi klimatu dla kreatywności w zespole lub firmie
- Konkretną ścieżkę prowadzącą krok po kroku od pomysłów do wdrażania zmian i innowacji
- Skrócenie czasu wprowadzania usprawnień i innowacji dzięki umiejętnemu moderowaniu procesu kreatywnego
- Świeże spojrzenie na dobrze znane tematy – prowadząc wewnątrz firmowe sesje kreatywne będziecie przeciwdziałać wypaleniu i zmęczeniu obszarem codziennej pracy
- Scalenie zespołów biorących udział w procesie twórczym – prawidłowo prowadzone sesje kreatywne mają też funkcję teambuildingową, bo przekładają się na lepsze zrozumienie między pracownikami i większą satysfakcję ze współpracy
Poznaj naszych trenerów!
Tomasz Chyrchel
Ekspert w temacie kreatywności, design thinking i kreatywnego przywództwa. Na sali szkoleniowej od 2009 roku. Certyfikowany trener biznesu Grupy TROP, certyfikowany coach Noble Manhattan Coaching, psycholog twórczości prowadzący badania w zakresie klimatu dla innowacji w środowisku korporacyjnym. Doświadczony facylitator procesów kreatywnych i warsztatów dla zespołów menedżerskich w zakresie budowania strategii zorientowanej na innowacje, tworzenia kultury sprzyjającej zmianom i budowania autentycznego zaangażowania w zespole.
Zofia Augustyniak
W Generatorze Pomysłów zajmuje się tematami komunikacji i zwiększania efektywności współpracy w zespole. Trener LRC – kiedy tylko robi się cieplej, wyrusza w teren żeby prowadzić dla zespołów treningi na trasach linowych. Na salę szkoleniową wraca dopiero przy ulewnym deszczu.
Psycholog zafascynowany precyzją wypowiedzi i metodami eliminowania przeszkód w komunikacji. Jej ambicją jest prowadzenie warsztatów, na których uczestnicy dowiedzą się przynajmniej jednej nowej rzeczy o sobie i swoim zespole.
Co oferujemy w ramach szkolenia?
Razem z materiałami szkoleniowymi otrzymujesz zestaw praktycznych narzędzi do wykorzystania zaraz po szkoleniu
Zestaw ćwiczeń do pobudzania kreatywności własnej i swojego zespołu
Indywidualny raport dotyczący Twoich preferencji w procesie kreatywnym
Szkolenie oparte na realnych przykładach i praktycznych warsztatach
Dostęp do zamkniętej grupy uczestników naszych szkoleń – konsultacje, przykłady, inspiracje
Certyfikat szkoleniowy, materiały szkoleniowe
Opinie klientów
Pracownicy uczestniczący w sesjach docenili komunikatywność oraz zaangażowanie trenera w pracę z grupą. Nieszablonowe podejście do tematyki warsztatu oraz przejrzysty sposób przekazania wiedzy sprawiły, że sesje zostały bardzo wysoko ocenione.
Marcin Kaczmarek
Quality Control Manager, Dell Products Poland
W IKEA od naszego działu wymagana jest wyjątkowa kreatywność. W wymyślaniu nowych rodzajów produktów, z nowymi funkcjami, innych, niż już obecne na rynku. Mieliśmy problem i nie czuliśmy, ze możemy naszych klientów zaskoczyć w wystarczającym stopniu. Szkolenie pomogło nam unikać błędów, które popełnialiśmy i zabijaliśmy dobre pomysły już na starcie! Nauczyliśmy się także podstawowej metody pracy w tworzeniu nowych rozwiązań. Zdecydowanie polecamy innym firmom.
Piotr Jakubiak
IKEA Free Range Center Manager Europe/Americas
Warsztat z Design Thinking był doświadczeniem pełnym humoru i wiedzy merytorycznej. Zostało nam po nim w zespole pozytywne nastawienie do poznanych metod i narzędzi, prototyp ważnego dla nas produktu i przekonanie, że ograniczenia czasowe nie przeszkadzają w realizacji celu.
Katarzyna Jasniewicz
Menedzer Produktu, Unit 4 Polska
Zaufali nam
Wybrane realizacje
Warsztaty z metodyki design thinking dla firmy z branży meblarskiej
Terminy szkoleń
2190 PLN