Szkolenie Beyond Design Thinking

Poznaj szerszy kontekst projektowania innowacyjnych rozwiązań

Dowiesz się, jak tworzyć unikalne pomysły i przełamywać ograniczające schematy myślowe.
Pokażemy Ci, jak wykorzystać w praktyce Design Thinking i inne metody projektowania.

Rozwój umiejętności kreatywnego myślenia (która jest podstawą tworzenia innowacji w procesie design thinking) zwiększa biegłość w obszarze kompetencji specjalistycznych – np. negocjacyjnych. (Ogilvie Simms, 2009)

Dowiedz się więcejZapisz się na szkolenie

Design Thinking to sposób rozwiązywania problemów, tworzenia innowacyjnych produktów i usług

. To koncentracja na potrzebach użytkownika. Wiele osób nie wykorzystuje efektywnie tej metody, ponieważ nie zna kontekstu tworzenia i wdrażania innowacji w środowisku korporacyjnym.

Design Thinking to nie tylko metody i narzędzia,

ale przede wszystkim konkretny sposób działania i postrzegania rzeczywistości.

Etapy pracy w Design Thinking

Design Thinking

EmpatiaOdkrywamy realne potrzeby i motywacje użytkowników

SyntezaWyciągamy wnioski z badania użytkowników. Definiujemy wyzwanie projektowe.

Generowanie pomysłówGenerujemy jak najwięcej pomysłów na rozwiązanie problemu naszego użytkownika.

PrototypowanieDokonujemy selekcji pomysłów. Z łatwo dostępnych materiałów i narzędzi (offline i online) wykonujemy interaktywny prototyp.

TestowaniePrototypy testujemy z klientami. Wprowadzamy poprawki aż do uzyskania gotowego rozwiązania.

WdrażanieDoskonalimy wypracowane rozwiązanie i wdrażamy je w życie.

Jak wygląda szkolenie?

Design Thinking 1

Stawiamy na praktykę. Uczestnicy ćwiczą moderowanie pracy grupy pod okiem doświadczonych trenerów

Design Thinking 2

Moderatorzy uczą się przeprowadzać grupę krok po kroku od potrzeby, przez inspirację do rozwiązania. Szkolenie jest skonstruowane w oparciu o precyzyjny model procesu kreatywnego.

Design Thinking 3

Uczestnicy poznają metody i narzędzia stosowane na poszczególnych etapach procesu kreatywnego.

Design Thinking 4

Wykorzystujemy techniki teatru improwizacji – jako metodę budzenia kreatywności w procesie projektowania.

Dlaczego warto wziąć udział w tym szkoleniu?

  • Praktyka przede wszystkim! Przejdziesz przez cały proces krok po kroku, projektując konkretne rozwiązania
  • Poznasz praktyczne metody i narzędzia stosowane na każdym z etapów (tips & tricks)
  • Nauczysz się przełamywania schematów myślowych i technik pobudzania kreatywności w zespole
  • Dowiesz się jak „obudzić grupę z letargu” – otworzyć na nieszablonowe podejście do tworzenia innowacji i prowadzenia projektów
  • Dowiesz się, jak utrzymać wysoki poziom zaangażowania w grupie projektowej
  • Poznasz najistotniejsze fakty z psychologii twórczości, ważne z perspektywy moderatora Design Thinking
  • Podzielimy się z Tobą naszymi doświadczeniami z prowadzenia biznesowych procesów Design Thinking

Co nas wyróżnia?

Design Thinking 5

Narzędzia psychometryczne. Dowiesz się, jak określić preferencje swojego zespołu w procesie Design Thinking

Design Thinking 6

Unikatowy know-how. Trenerzy są dyplomowanymi psychologami twórczości

Design Thinking 7

Autorskie narzędzia do stosowania w kolejnych krokach procesu Design Thinking

Design Thinking 8

Indywidualny mentoring jako wsparcie we wdrożeniu poznanych metod i narzędzi

Design Thinking 9

Członkostwo w Sieci Kreatywnych

Plan szkolenia 3-dniowego

Dzień 1

9:00 – 11:00

Jak poprowadzić rozgrzewkę twórczą?

Podstawy psychologii twórczości – przełamywanie schematów i pokonywanie ograniczeń podczas pracy z grupą.

Techniki zwiększania efektywności sesji kreatywnej.

Rola i zadania moderatora Design Thinking w prowadzeniu procesu i grupy uczestników

11:00 – 13:00

Etap empatii w procesie DT

Ćwiczenia praktyczne: jak sprawić, żeby uczestnicy sesji kreatywnej weszli w perspektywę użytkowników projektowanego rozwiązania?

Rynek – przykłady porażek produktów i usług zaprojektowanych bez badania potrzeb i oczekiwań użytkownika

Narzędzia jakościowe / ilościowe badania potrzeb i oczekiwań

Studium przypadku: tworzenie persony i ścieżki doświadczeń użytkownika w kontekście realnego produktu

13:00 – 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 17:00

Style kreatywnego myślenia w zespole

Style kreatywnego myślenia – praca z zespołami jednorodnymi lub zróżnicowanymi pod względem stylu

Kwestionariusz psychometryczny – jak wykorzystać jego wyniki w zespole / w procesie projektowania?

Ćwiczenia praktyczne prowadzenia grupy: sposoby dbania o efektywność sesji. Metody precyzyjnego określania efektu w procesie design thinking

Dzień 2

9:00 – 11:00

Jak przeprowadzić efektywną sesję generowania pomysłów

Fakty i mity o burzy mózgów – jaką metodę wybrać do pracy z grupą?

Praca z grupami z oporami przed wyjściem ze schematu i z grupami gubiącymi sprzed oczu finalny cel sesji. Metody „rozkręcania” grupy i skupiania jej na celu

O czym warto pamiętać prowadząc sesję kreatywną – praktyczne wskazówki (tips & tricks)

11:00 – 13:00

Moderowanie selekcji i wstępnej oceny pomysłów

W jaki sposób oceniać pomysły, żeby nie stracić tych oryginalnych, z potencjałem

Optymalizacja procesu selekcji pomysłów -> przejście od luźnej inspiracji do konkretnego rozwiązania

Jakie zachowania modelować w zespole podczas moderowania sesji na etapie selekcji pomysłów?

13:00 – 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 17:00

Przeprowadzanie grupy przez proces oceny i rozwoju pomysłów

Na którym etapie procesu kreatywnego wprowadzać kryteria biznesowe do oceny koncepcji?

Od pomysłu do rozwiązania – jak facylitować proces rozwijania i precyzowania pomysłu, by skończyć proces z nowym, oryginalnym pomysłem możliwym do wdrożenia w realiach organizacji?

Narzędzia zwiększania jakości, oryginalności i realności wdrożenia innowacyjnych pomysłów. Podstawy lean start-up i eksperymentowania z pomysłami

Dzień 3

9:00 – 11:00

Testowanie projektowanych rozwiązań

Rodzaje prototypów i założenia etapu prototypowania

Dobieranie techniki prototypowania do rodzaju projektowanego rozwiązania – narzędzia ilościowe i jakościowe testowania potencjału pomysłu

Konstruowanie prototypów i przeprowadzenie pierwszej serii testów

Studium przypadku: prototypowanie rozwiązań. O czym pamiętać w czasie testowania prototypu z użytkownikiem? Narzędzia: scenariusz testów

11:00 – 13:00

Przygotowanie uczestników do prezentowania pomysłów osobom decyzyjnym – jak dobrze sprzedać swój pomysł?

Znajdowanie mocnych stron pomysłów i argumentów przemawiających za wdrożeniem

Ćwiczenie prezentacji inwestorskiej – identyfikowanie trendów biznesowych i wykorzystanie ich w kontekście prezentacji pomysłu

13:00 – 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 17:00

Innowacja jako projekt do realizacji – techniki i narzędzia zarządzania projektami / zadaniami wspierające w procesie wdrożenia (GTD, cykl PDCA, agile PM)

Podstawy lean start-up jako narzędzie pomocne w procesie wdrażania rozwiązania obarczonego wysokim ryzykiem

Studium przypadku: standaryzowanie i monitorowanie wdrożenia rozwiązania. Wykorzystanie eksperymentów w procesie testowania hipotezy wartości.

Jak przekonać szefa do udziału?

  • Wyższą motywację pracowników dzięki rozwojowi klimatu dla kreatywności w zespole lub firmie
  • Konkretną ścieżkę prowadzącą krok po kroku od pomysłów do wdrażania zmian i innowacji
  • Skrócenie czasu wprowadzania usprawnień i innowacji dzięki umiejętnemu moderowaniu procesu kreatywnego
  • Świeże spojrzenie na dobrze znane tematy – prowadząc wewnątrz firmowe sesje kreatywne będziecie przeciwdziałać wypaleniu i zmęczeniu obszarem codziennej pracy
  • Scalenie zespołów biorących udział w procesie twórczym – prawidłowo prowadzone sesje kreatywne mają też funkcję teambuildingową, bo przekładają się na lepsze zrozumienie między pracownikami i większą satysfakcję ze współpracy

Poznaj naszych trenerów!

Tomek Chyrchel

Tomasz Chyrchel

Ekspert w temacie kreatywności, design thinking i kreatywnego przywództwa. Na sali szkoleniowej od 2009 roku. Certyfikowany trener biznesu Grupy TROP, certyfikowany coach Noble Manhattan Coaching, psycholog twórczości prowadzący badania w zakresie klimatu dla innowacji w środowisku korporacyjnym. Doświadczony facylitator procesów kreatywnych i warsztatów dla zespołów menedżerskich w zakresie budowania strategii zorientowanej na innowacje, tworzenia kultury sprzyjającej zmianom i budowania autentycznego zaangażowania w zespole.

Zosia Augutyniak

Zofia Augustyniak

W Generatorze Pomysłów zajmuje się tematami komunikacji i zwiększania efektywności współpracy w zespole. Trener LRC – kiedy tylko robi się cieplej, wyrusza w teren żeby prowadzić dla zespołów treningi na trasach linowych. Na salę szkoleniową wraca dopiero przy ulewnym deszczu.

Psycholog zafascynowany precyzją wypowiedzi i metodami eliminowania przeszkód w komunikacji. Jej ambicją jest prowadzenie warsztatów, na których uczestnicy dowiedzą się przynajmniej jednej nowej rzeczy o sobie i swoim zespole.

Co oferujemy w ramach szkolenia?

Design Thinking 10

Razem z materiałami szkoleniowymi otrzymujesz zestaw praktycznych narzędzi do wykorzystania zaraz po szkoleniu

Design Thinking 11

Zestaw ćwiczeń do pobudzania kreatywności własnej i swojego zespołu

Design Thinking 12

Indywidualny raport dotyczący Twoich preferencji w procesie kreatywnym

Design Thinking 13

Szkolenie oparte na realnych przykładach i praktycznych warsztatach

Design Thinking 14

Dostęp do zamkniętej grupy uczestników naszych szkoleń – konsultacje, przykłady, inspiracje

Design Thinking 15

Certyfikat szkoleniowy, materiały szkoleniowe

Opinie klientów

Pracownicy uczestniczący w sesjach docenili komunikatywność oraz zaangażowanie trenera w pracę z grupą. Nieszablonowe podejście do tematyki warsztatu oraz przejrzysty sposób przekazania wiedzy sprawiły, że sesje zostały bardzo wysoko ocenione.

Marcin Kaczmarek
Quality Control Manager, Dell Products Poland

W IKEA od naszego działu wymagana jest wyjątkowa kreatywność. W wymyślaniu nowych rodzajów produktów, z nowymi funkcjami, innych, niż już obecne na rynku. Mieliśmy problem i nie czuliśmy, ze możemy naszych klientów zaskoczyć w wystarczającym stopniu. Szkolenie pomogło nam unikać błędów, które popełnialiśmy i zabijaliśmy dobre pomysły już na starcie! Nauczyliśmy się także podstawowej metody pracy w tworzeniu nowych rozwiązań. Zdecydowanie polecamy innym firmom.

Piotr Jakubiak
IKEA Free Range Center Manager Europe/Americas

Warsztat z Design Thinking był doświadczeniem pełnym humoru i wiedzy merytorycznej. Zostało nam po nim w zespole pozytywne nastawienie do poznanych metod i narzędzi, prototyp ważnego dla nas produktu i przekonanie, że ograniczenia czasowe nie przeszkadzają w realizacji celu.

Katarzyna Jasniewicz
Menedzer Produktu, Unit 4 Polska

Zaufali nam
Wybrane realizacje

Design Thinking realizacjeWarsztaty z metodyki design thinking dla firmy z branży meblarskiej

Terminy szkoleń
Data
Miejsce
Liczba wolnych miejsc
Cena netto


06-08.04.2020
16
3250 PLN
2190 PLN

Wyślij zapytanie

Szukasz szkolenia dla siebie lub dla całej grupy?

Napisz do nas! Realizujemy szkolenia w całej Polsce!