Efektywna komunikacja

Efektywny zespół

Efektywna komunikacja i współpraca w zespole to dwa, kluczowe tematy dla efektywności biznesowej. Na tym szkoleniu dowiesz się i zrozumiesz dlaczego. Szkolenie realizowane online i/lub stacjonarnie.

Skuteczna komunikacja pozwala zaoszczędzić sporo czasu (bo każdy wie, co, jak i kiedy ma zrobić) i stworzyć dobrą atmosferę w zespole (bo omawiacie sprawy na bieżąco i nie ciążą nad Wami niedomówienia). W teorii wszyscy to wiedzą. W praktyce często jednak brakuje sił i czasu, w efekcie zadania zostają niewykonane (każdy myślał, że przecież to ten drugi ma je zrobić), a atmosfera się zagęszcza… Na szkoleniu poznacie i przećwiczycie praktyczne metody komunikacji w zespole, która przekłada się na efekty.


Jak wygląda szkolenie?

Gry, zadania i wyzwania zespołowe. Najskuteczniejsza nauka bazuje na aktywności i doświadczeniu!

Okazja do dyskusji – zespół ma przestrzeń do rozmowy o wzajemnych oczekiwaniach, na co często brak czasu na co dzień

Wasze studia przypadku – ćwiczymy na realnych przykładach i sytuacjach trudnych komunikacyjnie

Koncentracja na efektach: informacja zwrotna jest ukierunkowana na poprawę efektywności działania


Co dzieje się na szkoleniu - program:

Dzień 1

Zaczynamy od gry, która pomaga określić poziom komunikacji w zespole na chwilę obecną. Co działa dobrze? Jakie błędy obniżają efektywność działania? Ćwiczymy techniki “rozmawiania o konkretach”, sprawny obieg informacji w zespole i kończenie rozmów z kompletem ustaleń.


Dzień 2

Drugiego dnia zajmujemy się wpływem komunikacji na poziom motywacji i atmosferę w zespole. Jak rozmawiać o trudnych tematach? Jak przebiega współpraca osób różniących się stylami komunikacji?

  1. MODUŁ 1: Integracja, rozgrzewka i doświadczenie >

    Ćwiczenia integrujące uczestników szkolenia

    Rozgrzewka umysłu – budowanie atmosfery sprzyjającej ko-kreacji pomysłów

    Zespołowa gra strategiczna – Most Szpiegów

  2. MODUŁ 2: Komunikacja w zespole – proste? >

    Refleksja z doświadczenia gry zespołowej – co pomagało a co utrudniało realizację celu?

    Czynniki wpływające na jakość obiegu informacji w zespole. Co ją poprawia, a co pogarsza?

    Wpływ czynników komunikacyjnych na efektywność pracy: niedoprecyzowanie, założenia, style komunikacji w kontekście realizacji zadania

  3. MODUŁ 3: Praktyka efektywnej komunikacji w zespole >

    Odpowiedzialność i zadania nadawcy i odbiorcy. Co możemy robić będąc w jednej z tych dwóch ról?

    Ogólniki w rozmowach. Jak je zlokalizować i przekuć na konkrety? Podsumowywanie rozmów i ustaleń

    Style komunikacyjne. Którym uchem słucham? Interakcje między stylami

  4. MODUŁ 4: Komunikacja w trudnych sytuacjach >

    Jak w pełni wyrazić to co chcemy bez konieczności wybierania wybierać między “szczerze” a “miło”? Podstawy komunikacji NVC

    Odróżnianie faktów od ocen i interpretacji w komunikacji słownej i pisemnej

    Ćwiczenia praktyczne – prowadzenie rozmowy w kierunku rozwiązania wygrana – wygrana lub przynajmniej kompromisu

  5. MODUŁ 5: Emocje w procesie komunikacji >

    Identyfikowanie i nazywanie swoich oczekiwań i potrzeb w kontekście zawodowym

    O co chodzi z nazywaniem emocji i co zrobić z tą wiedzą w kontekście zawodowym?

    Metaprogramy komunikacyjne – zrozumienie różnic komunikacyjnych, które częstą są przyczyną frustracji, irytacji i podobnych emocji

  6. MODUŁ 6: Trening czyni mistrza >

    Ćwiczenie dopasowywania się do rozmówców w zależności od metaprogramu – w celu ograniczenia wpływu emocji na przebieg rozmowy

    Refleksja z doświadczenia: przygotowanie „tips & tricks” do wykorzystania w codziennych sytuacjach zespołu

    Indywidualny plan działania dla każdego uczestnika


Efekty szkolenia

  • Umiejętność sprawnego zbierania kompletu danych w rozmowie
  • Znając i stosując nawet jedną technikę efektywnej komunikacji zagwarantujesz sobie łatwiej przebiegającą współpracą i poprawę atmosfery
  • Mniej nieporozumień. Będziesz wiedzieć, skąd się biorą i jak ich unikać w swoim zespole
  • Naturalność w używaniu narzędzi komunikacyjnych – będziesz w stanie wyrażać treści w zgodzie z Twoim indywidualnym stylem wypowiedzi
  • Świadomość, jakie style komunikacyjne w zespole świetnie się uzupełniają, a między którymi pojawiają się punkty zapalne

Co wyróżnia to szkolenie?

  • Ćwiczenie umiejętność rozpoznawania stylu komunikacji i dopasowania do rozmówcy (efektywność w kontekście całego zespołu nie tylko jednostki)
  • Całość jest okraszona dużą dawką dobrego humoru i zabawy – jako projektanci doświadczeń wiemy, jak tworzyć fajne i pozytywne dla uczestników doświadczenia
  • Studia przypadków i ćwiczenia praktyczne realizowane w oparciu o studia przypadków / sytuacje codzienne zespołu, który bierze udział w szkoleniu

SZKOLENIA OTWARTE


SZKOLENIA DEDYKOWANE

Termin i miejsce

Szkolenie odbywa się zgodnie z naszym harmonogramem szkoleń otwartych w naszej Przestrzeni Pomysłów w Warszawie

Program

Program jest ustalony przez trenera prowadzącego i podlega niewielkiej modyfikacji w oparciu o potrzeby uczestników

Dla kogo?

Szkolenia otwarte to najlepsza efektywność jakości do ceny gdy szukasz czegoś tylko dla siebie lub grupy do 3 uczestników


Opisz swoje oczekiwania, przygotujemy dopasowany do indywidualnych potrzeb program i zarekomendujemy trenera do Twojego projektu.


Poczytaj na naszym blogu o dotychczasowych realizacjach:


Formularz kontaktowy

Masz pytania lub sugestie?
Napisz do nas


Opisz swoje oczekiwania, zarekomendujemy odpowiedniego trenera do Twojego projektu