
Efektywna komunikacja
Efektywny zespół
Efektywna komunikacja i współpraca w zespole to dwa, kluczowe tematy dla efektywności biznesowej. Na tym szkoleniu dowiesz się i zrozumiesz dlaczego. Szkolenie realizowane online i/lub stacjonarnie.
Skuteczna komunikacja pozwala zaoszczędzić sporo czasu (bo każdy wie, co, jak i kiedy ma zrobić) i stworzyć dobrą atmosferę w zespole (bo omawiacie sprawy na bieżąco i nie ciążą nad Wami niedomówienia). W teorii wszyscy to wiedzą. W praktyce często jednak brakuje sił i czasu, w efekcie zadania zostają niewykonane (każdy myślał, że przecież to ten drugi ma je zrobić), a atmosfera się zagęszcza… Na szkoleniu poznacie i przećwiczycie praktyczne metody komunikacji w zespole, która przekłada się na efekty.
Jak wygląda szkolenie?
Co dzieje się na szkoleniu - program:
Dzień 1
Zaczynamy od gry, która pomaga określić poziom komunikacji w zespole na chwilę obecną. Co działa dobrze? Jakie błędy obniżają efektywność działania? Ćwiczymy techniki “rozmawiania o konkretach”, sprawny obieg informacji w zespole i kończenie rozmów z kompletem ustaleń.
Dzień 2
Drugiego dnia zajmujemy się wpływem komunikacji na poziom motywacji i atmosferę w zespole. Jak rozmawiać o trudnych tematach? Jak przebiega współpraca osób różniących się stylami komunikacji?
-
MODUŁ 1: Integracja, rozgrzewka i doświadczenie >
Ćwiczenia integrujące uczestników szkolenia
Rozgrzewka umysłu – budowanie atmosfery sprzyjającej ko-kreacji pomysłów
Zespołowa gra strategiczna – Most Szpiegów -
MODUŁ 2: Komunikacja w zespole – proste? >
Refleksja z doświadczenia gry zespołowej – co pomagało a co utrudniało realizację celu?
Czynniki wpływające na jakość obiegu informacji w zespole. Co ją poprawia, a co pogarsza?
Wpływ czynników komunikacyjnych na efektywność pracy: niedoprecyzowanie, założenia, style komunikacji w kontekście realizacji zadania -
MODUŁ 3: Praktyka efektywnej komunikacji w zespole >
Odpowiedzialność i zadania nadawcy i odbiorcy. Co możemy robić będąc w jednej z tych dwóch ról?
Ogólniki w rozmowach. Jak je zlokalizować i przekuć na konkrety? Podsumowywanie rozmów i ustaleń
Style komunikacyjne. Którym uchem słucham? Interakcje między stylami -
MODUŁ 4: Komunikacja w trudnych sytuacjach >
Jak w pełni wyrazić to co chcemy bez konieczności wybierania wybierać między “szczerze” a “miło”? Podstawy komunikacji NVC
Odróżnianie faktów od ocen i interpretacji w komunikacji słownej i pisemnej
Ćwiczenia praktyczne – prowadzenie rozmowy w kierunku rozwiązania wygrana – wygrana lub przynajmniej kompromisu -
MODUŁ 5: Emocje w procesie komunikacji >
Identyfikowanie i nazywanie swoich oczekiwań i potrzeb w kontekście zawodowym
O co chodzi z nazywaniem emocji i co zrobić z tą wiedzą w kontekście zawodowym?
Metaprogramy komunikacyjne – zrozumienie różnic komunikacyjnych, które częstą są przyczyną frustracji, irytacji i podobnych emocji -
MODUŁ 6: Trening czyni mistrza >
Ćwiczenie dopasowywania się do rozmówców w zależności od metaprogramu – w celu ograniczenia wpływu emocji na przebieg rozmowy
Refleksja z doświadczenia: przygotowanie „tips & tricks” do wykorzystania w codziennych sytuacjach zespołu
Indywidualny plan działania dla każdego uczestnika
Efekty szkolenia
- Umiejętność sprawnego zbierania kompletu danych w rozmowie
- Znając i stosując nawet jedną technikę efektywnej komunikacji zagwarantujesz sobie łatwiej przebiegającą współpracą i poprawę atmosfery
- Mniej nieporozumień. Będziesz wiedzieć, skąd się biorą i jak ich unikać w swoim zespole
- Naturalność w używaniu narzędzi komunikacyjnych – będziesz w stanie wyrażać treści w zgodzie z Twoim indywidualnym stylem wypowiedzi
- Świadomość, jakie style komunikacyjne w zespole świetnie się uzupełniają, a między którymi pojawiają się punkty zapalne

Co wyróżnia to szkolenie?
- Ćwiczenie umiejętność rozpoznawania stylu komunikacji i dopasowania do rozmówcy (efektywność w kontekście całego zespołu nie tylko jednostki)
- Całość jest okraszona dużą dawką dobrego humoru i zabawy – jako projektanci doświadczeń wiemy, jak tworzyć fajne i pozytywne dla uczestników doświadczenia
- Studia przypadków i ćwiczenia praktyczne realizowane w oparciu o studia przypadków / sytuacje codzienne zespołu, który bierze udział w szkoleniu
SZKOLENIA OTWARTE
SZKOLENIA DEDYKOWANE

Termin i miejsce
Szkolenie odbywa się zgodnie z naszym harmonogramem szkoleń otwartych w naszej Przestrzeni Pomysłów w Warszawie

Program
Program jest ustalony przez trenera prowadzącego i podlega niewielkiej modyfikacji w oparciu o potrzeby uczestników

Dla kogo?
Szkolenia otwarte to najlepsza efektywność jakości do ceny gdy szukasz czegoś tylko dla siebie lub grupy do 3 uczestników