Efektywna komunikacja

Efektywny zespół

Skuteczna komunikacja pozwala zaoszczędzić sporo czasu (bo każdy wie, co, jak i kiedy ma zrobić) i stworzyć dobrą atmosferę w zespole (bo omawiacie sprawy na bieżąco i nie ciążą nad Wami niedomówienia). Szkolenie realizowane online i/lub stacjonarnie.

W teorii wszyscy to wiedzą. W praktyce często jednak brakuje sił i czasu, w efekcie zadania zostają niewykonane (każdy myślał, że przecież to ten drugi ma je zrobić), a atmosfera się zagęszcza… Na szkoleniu poznacie i przećwiczycie praktyczne metody komunikacji w zespole, która przekłada się na efekty.


Jak wygląda szkolenie?

Gry zespołowe

Zadania pokazujące zjawiska istotne w komunikacji

Ćwiczenia z wykorzystaniem case studies (studiów przypadku)

Praca techniką dialogów i scenek

Praktyczne wskazówki i przykłady z życia


Co dzieje się na szkoleniu - program:

Dzień 1

W jaki sposób precyzyjnie przekazywać informacje, tak, by mieć ten sam zestaw danych co nasz rozmówca? Ćwiczymy rozpoznawanie i likwidowanie z rozmów ogólników i niedomówień. Poznajemy dobre praktyki w
pisaniu maili i podsumowywania spotkań.


Dzień 2

Drugiego dnia zajmujemy się wpływem komunikacji na poziom motywacji i atmosferę w zespole. Jak rozmawiać o trudnych tematach? Jak przebiega współpraca osób różniących się stylami komunikacji?

  1. Dzień 1 - Spotkanie szpiegów >

    Spotkanie szpiegów - gra ilustrująca obieg informacji w zespole

  2. Dzień 1 - Nadawca i odbiorca >

    Role i zadania nadawcy i odbiorcy komunikatu

  3. Dzień 1 - Lanie wody? >

    Eliminowanie “lania wody”. Ćwiczenie znajdowania ogólników w wypowiedziach i zastępowania ich konkretami

  4. Dzień 1 - Dokładne zrozumienie >

    Parafraza i klaryfikacja - metody dokładnego zrozumienia rozmówcy

  5. Dzień 1 - Funkcje pytań >

    Funkcje pytań otwartych i zamkniętych

  6. Dzień 1 - Savoir vivre >

    Savoir vivre przy wymianie maili

  7. Dzień 1 - Sztuka ustaleń >

    Sztuka podsumowywania spotkań i ustaleń

  8. Dzień 2 - Podstawy komunikacji >

    Jak w pełni wyrazić to co chcemy bez konieczności wybierania wybierać między “szczerze” a “miło”? Podstawy komunikacji NVC

  9. Dzień 2 - Odróżnianie.. >

    Odróżnianie faktów od ocen i interpretacji

  10. Dzień 2 - Identyfikacja i nazywanie >

    Identyfikowanie i nazywanie swoich oczekiwań i potrzeb w kontekście zawodowym

  11. Dzień 2 - Emocje?? >

    O co chodzi z nazywaniem emocji i co zrobić z tą wiedzą w kontekście zawodowym?

  12. Dzień 2 - Metaprogramy.. >

    Metaprogramy komunikacyjne

  13. Dzień 2 - Współpraca? >

    Współpraca między osobami o różnych stylach komunikacji

  14. Dzień 2 - Dopasowanie? >

    Ćwiczenie dopasowywania się do rozmówców w zależności od metaprogramu


Efekty

  • Umiejętność sprawnego zbierania kompletu danych w rozmowie
  • Znajomość dobrych praktyk w pisaniu maili i podsumowań
  • Umiejętność użycia parafrazy i klaryfikacji, aby w pełni zrozumieć rozmówcę
  • Wiedza, jak użyć wypowiedzi w modelu NVC, tak aby uzyskiwać efekt bez zagrożenia dla relacji
  • Większe poczucie kontroli i swobody w komunikacji

SZKOLENIA OTWARTE


SZKOLENIA DEDYKOWANE

Termin i miejsce

Szkolenie odbywa się zgodnie z naszym harmonogramem szkoleń otwartych w naszej Przestrzeni Pomysłów w Warszawie

Program

Program jest ustalony przez trenera prowadzącego i podlega niewielkiej modyfikacji w oparciu o potrzeby uczestników

Dla kogo?

Szkolenia otwarte to najlepsza efektywność jakości do ceny gdy szukasz czegoś tylko dla siebie lub grupy do 3 uczestników


Opisz swoje oczekiwania, przygotujemy dopasowany do indywidualnych potrzeb program i zarekomendujemy trenera do Twojego projektu.


Poczytaj na naszym blogu o dotychczasowych realizacjach:


Formularz kontaktowy

Masz pytania lub sugestie?
Napisz do nas


Opisz swoje oczekiwania, zarekomendujemy odpowiedniego trenera do Twojego projektu