Szkolenie z komunikacji w zespole.

Rozwiń umiejętność skutecznej komunikacji w zespole. Poznaj proces komunikacji i przećwicz narzędzia wspomagające pracę w zespole na co dzień.

Zamów szkolenie dla zespołu

Dekoracja chmura

Aktywizujący warsztat dla zespołów które chcą wzmocnić swoją komunikację. Doświadczając ćwiczeń w zespole oraz indywidualnych lepiej poznasz siebie oraz członków zespołu, dzięki czemu polepszysz swoją komunikację. Pokażemy Ci, co zrobić, aby komunikacja w zespole była skuteczna.

Jak wyglądają nasze warsztaty z komunikacji?

 

  • Piktogram zainspiruj się

    Gry, zadania i wyzwania zespołowe. Najskuteczniejsza nauka bazuje na aktywności i doświadczeniu!

  • Piktogram wpadniesz na pomysł

    Okazja do dyskusji – zespół ma przestrzeń do rozmowy o wzajemnych oczekiwaniach, na co często brak czasu na co dzień

  • Piktogram zainspiruj się

    Wasze studia przypadku – ćwiczymy na realnych przykładach i sytuacjach trudnych komunikacyjnie

  • Piktogram zainspiruj się

    Koncentracja na efektach: informacja zwrotna jest ukierunkowana na poprawę efektywności działania

Co zyskasz?

Poznanie zasad efektywnej komunikacji oraz określenie swojego stylu komunikacyjnego, czyli: Którym „uchem” słucham najczęściej? Jak wpływa to na jakość moich rozmów?

Dostrzeganie 4 płaszczyzn wypowiedzi w modelu Kwadratu von Thuna i wiedza, jak je wykorzystać, aby unikać nieporozumień

Większe poczucie kontroli w sytuacjach, które niosą ryzyko nieporozumienia i mogą przerodzić się w konfliktOkazja do doświadczenia wpływu jakości komunikacji na atmosferę i efektywność działania w zespole

Okazja do doświadczenia wpływu jakości komunikacji na atmosferę i efektywność działania w zespole

Mniej nieporozumień. Będziesz wiedzieć, skąd się biorą i jak ich unikać w swoim zespole

Przykładowy program warsztatów z komunikacji w zespole

Moduł 1: Wprowadzenie, Integracja, rozgrzewka i doświadczenie

  • Ćwiczenia integrujące uczestników szkolenia
  • Rozgrzewka umysłu – budowanie atmosfery sprzyjającej ko-kreacji pomysłów
  • Zespołowa gra strategiczna

Moduł 2: Komunikacja w zespole

  • Refleksja z doświadczenia gry zespołowej – co pomagało a co utrudniało realizację celu?
  • Czynniki wpływające na jakość obiegu informacji w zespole. Co ją poprawia, a co pogarsza?
  • Wpływ czynników komunikacyjnych na efektywność pracy: niedoprecyzowanie, założenia, style komunikacji w kontekście realizacji zadania

Moduł 3: Praktyka efektywnej komunikacji w zespole

  • Odpowiedzialność i zadania nadawcy i odbiorcy. Co możemy robić będąc w jednej z tych dwóch ról?
  • Ogólniki w rozmowach. Jak je zlokalizować i przekuć na konkrety? Podsumowywanie rozmów i ustaleń
  • Style komunikacyjne. Którym uchem słucham? Interakcje między stylami

Moduł 4: Komunikacja w trudnych sytuacjach

  • Jak w pełni wyrazić to co chcemy bez konieczności wybierania wybierać między “szczerze” a “miło”? Podstawy komunikacji NVC
  • Odróżnianie faktów od ocen i interpretacji w komunikacji słownej i pisemnej
  • Ćwiczenia praktyczne – prowadzenie rozmowy w kierunku rozwiązania wygrana – wygrana lub przynajmniej kompromisu

Moduł 5: Emocje w procesie komunikacji

  • Identyfikowanie i nazywanie swoich oczekiwań i potrzeb w kontekście zawodowym
  • O co chodzi z nazywaniem emocji i co zrobić z tą wiedzą w kontekście zawodowym?
  • Metaprogramy komunikacyjne – zrozumienie różnic komunikacyjnych, które często są przyczyną frustracji, irytacji i podobnych emocji

 

Moduł 6: Prototypowanie

  • Prototypy w biznesie – rodzaje oraz wykonanie
  • W jaki sposób testować pomysły
  • Narzędzia: storyboard, fizyczny prototyp, karta testów

Moduł 7: Trening czyni mistrza

  • Ćwiczenie dopasowywania się do rozmówców w zależności od metaprogramu – w celu ograniczenia wpływu emocji na przebieg rozmowy
  • Refleksja z doświadczenia: przygotowanie „tips & tricks” do wykorzystania w codziennych sytuacjach zespołu
  • Indywidualny plan działania dla każdego uczestnika

Sprawdź opinie naszych klientów

  • Paulina dbała o atmosferę na szkoleniu, dzięki jej podejściu wszyscy byli otwarci i warsztaty były owocne

    bez zdjęcia profilowego
    Uczestniczka szkolenia

  • Dzięki trenerce warsztaty przebiegły sprawnie i wyszliśmy z nich z konkretnym planem działania

    bez zdjęcia profilowego
    Uczestnik szkolenia

  • Podczas szkolenia najbardziej podobało mi się podejście trenera, otwartość i brak krytyki.

    bez zdjęcia profilowego
    Uczestnik szkolenia Pauliny

  • Świetny prowadzący! Jak i sama, zróżnicowana forma prowadzenia warsztatów. Treści były przedstawione w sposób jasny, humorystyczny, wzbudzający zainteresowanie. Dzięki!

    bez zdjęcia profilowego
    Uczestnik warsztatów Tomka

  • Szkolenie było dobrze dopasowane do naszych potrzeb. Podobało mi się pozytywne nastawienie prowadzącego.

    bez zdjęcia profilowego
    Uczestniczka szkolenia

  • Bardzo dziękuję za świetny warsztat, w kilku elementach mojem analitycznemu umysłowi otworzyły się nowe szufladki w głowie 🙂
    Bardzo dobre flow spotkania, energicznie i ciekawe zadania.

    bez zdjęcia profilowego
    Monika Machnik

    Kompania Piwowarska - Kierownik ds. Analiz Rynkowych

Dekoracja

Kontakt

Spotkaj się z nami lub wyślij nam wiadomość. Podpowiemy Ci jak wspólnie możemy zorganizować warsztaty z komunikacji w zespole skrojone na miarę Twoich potrzeb!

Napisz do nas Umów się na spotkanie

Strzałka w dół Dekoracja Dekoracja

Zgarnij konkretną wiedzę za darmo – zapisz się na nasz webinar!

Wybierz tematy naszych spotkań, które są dla Ciebie interesujące i zapisz się na wybrane wydarzenia.

Pssst… możesz zaprosić też swoich znajomych!

Sprawdź plan webinarów na ten rok