Design Sprint, gdy chcesz przygotować pilotaż konkretnego rozwiązania.

Design Sprint to pięcioetapowy proces prowadzący od problemu do rozwiązania przez kluczowe kroki procesu tworzenia koncepcji: projektowanie, prototypowanie i testowanie pomysłów z klientami.

Wyślij zapytanie ofertowe

Design Sprint łączy w sobie strategiczne myślenie o koncepcji biznesowej wraz z podejściem skoncentrowanym na użytkowniku (Human Centered Design).

 

Celem Design Sprintu jest doprowadzenie do rozpoczęcia projektu – opracowania wystarczającej ilości materiału, do podjęcia decyzji biznesowej i przygotowania dwóch-trzech sprintów wdrożeniowych.

W pięć kolejnych sesji warsztatowych spakowaliśmy sprawdzony proces, narzędzia i sposoby myślenia, które doprowadzą Cię do pożądanego rezultatu. Design Sprint jako metodyka został opracowany przez Google Ventures.

Co zyskasz?

W Design Sprincie skracasz cykl niekończących się dyskusji i kompresujesz miesiące czasu w jeden tydzień. Tak sprawnie powstaje konkretne, zweryfikowane rozwiązanie

Zamiast czekać na wprowadzenie na rynek produktu, aby zrozumieć, czy dany pomysł jest dobry, uzyskasz jasne dane o jego potencjale biznesowym z realistycznego prototypu.

Sprint daje Ci super moc: możesz szybko przenieść się w przyszłość, aby zobaczyć gotowy produkt i reakcje klientów, zanim podejmiesz jakiekolwiek kosztowne zobowiązania.

Podczas Design Sprintu tworzysz spójne rozumienie projektu w organizacji i pozyskujesz jego nieformalnych ambasadorów, gdy zapadnie decyzja o wdrożeniu

Design Sprint niesamowicie angażuje uczestników w proces tworzenia koncepcji. Doświadczenie przejścia od chaosu, zwątpienia, przez nadzieję to ekscytacji stworzonym rozwiązaniem gwarantuje niezapomniane doświadczenia

Znaczna oszczędność budżetu w dopracowaniu finalnej koncepcji – Design Sprint pozwala Ci sprawnie opracować wersję pomysłu, która odpowiada na konkretne potrzeby użytkowników i jest akceptowana przez kluczowych interesariuszy w firmie

Jakie są etapy Design Sprintu?

Etap 1: Przygotuj się!

Zanim rozpocznie się Design Sprint, potrzebujesz dobrze zdefiniowanego wyzwania i odpowiedni zespół ekspertów. Zespół, który sprawnie i z przytupem (dobrym efektem) przejdzie przez Design Sprint powinien składać się z min. 5 osób o różnych obszarach specjalizacji. Potrzebujesz też ustalić konkretny czas i miejsce do pracy warsztatowej dla zespołów.

  1. Jak dobrać uczestników do Design sprintu?
  2. Jak doprecyzować wyzwanie biznesowe?#

Etap 2: Zrozum

Pierwszy krok to doprecyzowanie konkretnego celu biznesowego. Zrozumienie do czego dążymy jako organizacja (perspektywa strategiczna) jak również jako konkretne obszary współtworzące rozwiązania (perspektywa operacji). Wykorzystanie narzędzi takich jak Karta Wyzwania, OKR oraz Analiza PEST pozwala zasilić wiedzę zespołu projektowego konkretnymi danymi do rozumienia otoczenia biznesowego projektu.

  1. Jak mapować potrzeby organizacji?#
  2. Jak przygotować dane o trendach dla zespołu pracującego w Design Sprincie?#

Etap 3: Szkicuj

Dawka inspiracji, generowanie, selekcja i rozwój pomysłów – to w skrócie część Design Sprintu, w której uczestnicy tworzą przełomowe rozwiązania. Czas na twórczość indywidualną i kreatywność zespołową. Wykorzystujemy nasze autorskie narzędzia Karty Inspiracji oraz wspieramy się algorytmami AI (Chat GPT oraz DALL·E 2).

Etap 4: Decyduj

Czas na ocenę pomysłów przez ekspertów i analizę potencjału – które koncepcje są ok, a które mają szansę serio zawrócić w głowie użytkownikom? Zespół zbiera informacje od wewnętrznych i zewnętrznych ekspertów. To też miejsce do zaangażowania szerszej społeczności w organizacji, aby pojawił się efekt kuli śnieżnej. Pod koniec tego etapu podejmujemy decyzję, która koncepcja jest najlepsza.

Etap 5: Stwórz prototyp

Projekty graficzne, klikalne makiety, prototypy drukowane na drukarkach 3D. Wszystko, czego potrzeba do wizualizacji koncepcji i walidacji potencjału biznesowego. Brzmi długo i kosztownie? Nic bardziej mylnego – do zrobienia w jeden dzień przy budżecie mniejszym niż 1000 pln.

Etap 6: Testuj

Werdykt finalny… choć częściej jest to konkretny punkt wyjścia do planowania wdrożenia rozwiązania. Prototyp testujemy z użytkownikami (badania ilościowe i jakościowe), ale przygotowujemy również prezentację inwestorską, by przekonać kluczowe osoby decyzyjne w organizacji. Z końcem tego etapu masz dane, które pozwolą Ci opracować konkretny business case i plan wdrożenia rozwiązania w organizacji.

Design Sprint - Kiedy warto?

Design Sprint jest szczególnie skuteczny w przypadku wykorzystania go do działania nad wyzwaniami strategicznymi dla organizacji. Wszędzie, gdzie podejmujemy trudne tematy zmian technologicznych, operacyjnych, czy procesowych takie podejście sprawdzi się szczególnie dobrze. W trakcie opracowania konkretnego rozwiązania podczas Design Sprintu budujemy silne zaangażowanie kluczowych osób w organizacji.

Sprawdzi się też bardzo dobrze w obszarach związanych z badaniami i rozwojem (R&D) oraz rozwojem produktów (Product Management). Wszędzie tam, gdzie podejmujemy się tworzenia nowych rozwiązań a jednocześnie mamy ograniczone zasoby finansowe i ludzkie.

Design Sprint to też dobra podstawa do programu dla talentów w organizacji, który jest mocno zakorzeniony w biznesie. Jeśli zależy Ci na tym, by uczestnicy rozwijali swoje kompetencje w realizacji konkretnego projektu (zamiast standardowych szkoleń), to będzie dobry punkt wyjścia do opracowania założeń Twojego programu talentowego.

Design Sprint - Kiedy nie warto?

Design Sprint - Zobacz nasze realizacje

Kontakt

Spotkaj się z nami lub wyślij nam wiadomość. Podpowiemy Ci jak wspólnie możemy zorganizować Design Sprint skrojony na miarę Twoich potrzeb!

Napisz do nas Umów się na spotkanie

Dekoracja Dekoracja