EIT Food poszukiwał pomysłu na program, aktywność, przestrzeń, w której różne osoby (podmioty komercyjne, przedstawiciele przemysłu, naukowcy, przedsiębiorcy, konsumenci) mogłyby wspólnie tworzyć rozwiązania odpowiadające wyzwaniom branży spożywczej. Genezą projektu było opracowanie powtarzalnego projektu / działania, pozwalającego na współpracę pracowników naukowych, przedsiębiorstw branżowych oraz młodych innowatorów w tworzeniu pomysłów na nowe produkty, technologie i rozwiązania. Po udanej realizacji pierwszego Challenge Labs w Polsce (pierwsza edycja w 2019 roku) w EIT Food zdecydowało, by podobne wydarzenia realizować w kilkunastu innych krajach w Europie. Głównym argumentem przemawiającym za taką decyzją była możliwość łatwego zaadoptowania takiego projektu (warsztatów innowacji otwartej) do lokalnych potrzeb, warunków i wyzwań, gwarantując jednocześnie efekty związane z transferem wiedzy, pomysłów i działań pomiędzy różnymi podmiotami w branży spożywczej.
Jak zaangażować lokalne społeczności oraz biznes na rzecz tworzenia innowacji w branży? To było jedno z najważniejszych pytań, w które zadawaliśmy sobie na etapie planowania projektu. Chcieliśmy dotrzeć do konkretnej grupy osób: tych, którzy mają już jakiś pomysł, inspirację lub ideę dla branży spożywczej… i chcą coś z tym pomysłem zrobić. Do osób, które maja motywację do działania, ale nie wiedzą z kim swój pomysł przetestować, sprawdzić i wdrożyć. Ważna była dla nas jakość doświadczenia uczestników (kontekst employee experience), liczba pomysłów opracowanych podczas wydarzenia, jakość pomysłów mierzona oceną prezentacji inwestorskich przygotowanych przez uczestników i zaprezentowanych naszym mentorom.
Drugą edycję Challenge Labs zaczynaliśmy z doświadczeniem z 2019 roku - przetestowaną koncepcją wydarzenia na grupie 7 zespołów oraz 6 mentorów. Z informacją zwrotną od uczestników i mentorów, którzy brali udział w pierwszej edycji wydarzenia. Tym razem, poza wcześniej określonymi miernikami, zwracaliśmy szczególną uwagę na jakość wypracowanych rozwiązań - mierzoną kryteriami unikalności, nowości rynkowej oraz trafności rynkowej (odpowiedź na konkretne potrzeby konsumenta).
Chcesz poznać całe case study?
Wpisz poniżej swój adres e-mail
i zyskaj podwójnie - całość case
study w PDF oraz dostęp do
generatorowego newslettera