Szkolenie Lean Start-up
w realiach biznesu korporacyjnego
Wdrażanie zmian, innowacji i nowych pomysłów w środowisku korporacyjnym jest jednym z największych wyzwań w dzisiejszej pracy. Podczas naszego szkolenia pokażemy Ci jak krok po kroku przejść od pomysłu do efektu.
Nasze szkolenie to adaptacja metody Lean Start-up do środowiska korporacyjnego, w którym realizacja oryginalnych pomysłów wymaga radzenia sobie z presją czasu i brakiem budżetu
Lean Start-up to metoda wdrażania innowacji, zmian i nowych pomysłów w realiach funkcjonowania start-up-u: niewielki budżet, potrzeba szybkiej weryfikacji wartości biznesowej pomysłu i wizja potencjalnie sporych zysków.
To odpowiedź na typowe bolączki procesów kreatywnych w firmach (design thinking i service design), które często kończą się na fajnych pomysłach ale bez żadnego, konkretnego efektu. To konkretna metoda i narzędzia pozwalające na przejście od pomysłu do efektu wdrożenia.
Etapy pracy w Design Thinking
Jak wygląda szkolenie?
Stawiamy na praktykę. Uczestnicy ćwiczą moderowanie pracy grupy pod okiem doświadczonych trenerów
Wykorzystujemy techniki, narzędzia i ćwiczenia kreatywne by pobudzić umysł i zainspirować się
Studia przypadku – nabywanie umiejętności ćwiczymy na realnych przykładach
Wykorzystujemy techniki teatru improwizacji – jako metodę budzenia kreatywności w procesie projektowania.
Dlaczego warto wziąć udział w tym szkoleniu?
- Praktyka przede wszystkim! Przejdziesz przez cały proces Lean Start-up, projektując konkretne rozwiązanie
- Poznasz praktyczne metody i narzędzia stosowane na każdym z etapów (tips & tricks)
- Dowiesz się jak przeprowadzać bezpieczne eksperymenty produktu na klientach
- Poznasz zasady kreatywnej księgowości, czyli sposobu tworzenia business case-a, gdy brakuje Ci konkretnych danych
- Dostaniesz zestaw narzędzi do przygotowania i prowadzenia eksperymentów w realiach swojej codziennej pracy
- Dowiesz się w jaki sposób zbierać dane, by pokazać wysoką efektywność Twoich działań
- Poznasz algorytmy, które przyśpieszą proces podejmowania decyzji w realizacji projektu z wykorzystaniem metody Lean Start-up
Co nas wyróżnia?
Narzędzia psychometryczne. Dowiesz się, jak określić preferencje swojego zespołu w procesie Design Thinking
Unikatowy know-how. Trenerzy są dyplomowanymi psychologami twórczości
Autorskie narzędzia do stosowania w kolejnych krokach procesu Design Thinking
Indywidualny mentoring jako wsparcie we wdrożeniu poznanych metod i narzędzi
Członkostwo w Sieci Kreatywnych
Plan szkolenia 2-dniowego
Dzień 1
9:00 – 11:00
Wprowadzenie do metodyki Lean Start-up
Kreatywność, Design Thinking, Lean Start-up oraz agile – jak odnaleźć się w gąszczu nowych metod, rozwiązań i narzędzi? Wprowadzająca prezentacja merytoryczna
Geneza Lean start-up a rzeczywistość korporacyjna – czego potrzebujesz by być przedsiębiorcą w strukturach dużej organizacji?
Role i zadania w procesie realizowanych zgodnie z metodyką Lean Start-up
11:00 – 13:00
Myślenie wizjonerskie w realiach Lean Start-up
Wizja – Strategia – Produkt – od czego zacząć realizację mojego pomysłu?
Proces weryfikowanego uczenia się w realiach dużej korporacji
Od wizji do trwałych zmian – psychologiczne aspekty procesu wdrażania innowacji
Studium przypadku: pierwszy krok na drodze do wdrożenia Twojego pomysłu – opracowanie wizji
13:00 – 14:00
Przerwa obiadowa
14:00 – 17:00
Proces eksperymentowania w Lean Start-up
Idea eksperymentowania w realiach dużego biznesu – czy to jest bezpieczne?
Mierz wysoko ale zaczynaj od małych kroków – jak eksperymentować przy ograniczonym budżecie?
Hipoteza wartości i hipoteza rozwoju – kluczowe kryteria procesu testowania pomysłów i rozwiązań
Przeprowadzimy szybkie eksperymenty w oparciu o studia przypadków realnych produktów i usług z wykorzystaniem narzędzi Lean Start-up
Dzień 2
9:00 – 11:00
Minimalna wartość biznesowa – kiedy możesz powiedzieć, że Twój pomysł ma sens?
Czym jest Minimalny Wartościowy Produkt (MVP)?
Jak myśleć przez pryzmat MVP w realiach dużej korporacji?
Działanie a nie gadanie – wyjście w teren i testowanie MVP do produktów tworzonych przez Uczestników podczas szkolenia
11:00 – 13:00
Zrób to w stylu Start-up-u
Klimat dla kreatywności w zespole jako punkt wyjścia do prowadzenia projektu zgodnie z metodyką Lean Start-up
Eksperyment jako produkt – jak pokazać na liczbach osobom decyzyjnym, że zmiana pomysłu to sukces a nie porażka?
Jak unikać paraliżu analitycznego i decyzyjnego przy eksperymentowaniu w realiach środowiska korporacyjnej
Ćwiczenia grupowe – prezentowanie eksperymentu jako produktu przed osobami decyzyjnymi
13:00 – 14:00
Przerwa obiadowa
14:00 – 17:00
Kreatywna księgowość w praktyce – jak zarządzać innowacyjnym przedsięwzięciem z perspektywy liczb i danych?
Kluczowe wskaźniki (KPI) – czym różnią się wskaźniki próżne od behawioralnych i praktycznych?
Kiedy decydować się na kolejne eksperymenty a kiedy na zwrot (pivot) w pomysłem?
Dlaczego pierwsze wersje produktów nie muszą być doskonałe? Przykłady pomysłów z biznesu wdrożonych z wykorzystaniem podejścia Lean Start-up
Studia przypadków: określenie kluczowych wskaźników do konkretnego pomysłu zgodnie z założeniami Lean Start-up
Studia przypadków: testowanie hipotezy wartości i hipotezy rozwoju w realiach biznesowych
Jak przekonać szefa do udziału?
- Wyższą motywację pracowników dzięki rozwojowi klimatu dla kreatywności w zespole lub firmie
- Konkretną ścieżkę prowadzącą krok po kroku od pomysłów do wdrażania zmian i innowacji
- Skrócenie czasu wprowadzania usprawnień i innowacji dzięki umiejętnemu moderowaniu procesu kreatywnego
- Świeże spojrzenie na dobrze znane tematy – prowadząc wewnątrz firmowe sesje kreatywne będziecie przeciwdziałać wypaleniu i zmęczeniu obszarem codziennej pracy
- Scalenie zespołów biorących udział w procesie twórczym – prawidłowo prowadzone sesje kreatywne mają też funkcję teambuildingową, bo przekładają się na lepsze zrozumienie między pracownikami i większą satysfakcję ze współpracy
Poznaj naszych trenerów!
Tomasz Chyrchel
Ekspert w temacie kreatywności, design thinking i kreatywnego przywództwa. Na sali szkoleniowej od 2009 roku. Certyfikowany trener biznesu Grupy TROP, certyfikowany coach Noble Manhattan Coaching, psycholog twórczości prowadzący badania w zakresie klimatu dla innowacji w środowisku korporacyjnym. Doświadczony facylitator procesów kreatywnych i warsztatów dla zespołów menedżerskich w zakresie budowania strategii zorientowanej na innowacje, tworzenia kultury sprzyjającej zmianom i budowania autentycznego zaangażowania w zespole.
Co oferujemy w ramach szkolenia?
Razem z materiałami szkoleniowymi otrzymujesz zestaw praktycznych narzędzi do wykorzystania zaraz po szkoleniu
Zestaw ćwiczeń do pobudzania kreatywności własnej i swojego zespołu
Indywidualny raport dotyczący Twoich preferencji w procesie kreatywnym
Szkolenie oparte na realnych przykładach i praktycznych warsztatach
Dostęp do zamkniętej grupy uczestników naszych szkoleń – konsultacje, przykłady, inspiracje
Certyfikat szkoleniowy, materiały szkoleniowe
Opinie klientów
Pracownicy uczestniczący w sesjach docenili komunikatywność oraz zaangażowanie trenera w pracę z grupą. Nieszablonowe podejście do tematyki warsztatu oraz przejrzysty sposób przekazania wiedzy sprawiły, że sesje zostały bardzo wysoko ocenione.
Marcin Kaczmarek
Quality Control Manager, Dell Products Poland
W IKEA od naszego działu wymagana jest wyjątkowa kreatywność. W wymyślaniu nowych rodzajów produktów, z nowymi funkcjami, innych, niż już obecne na rynku. Mieliśmy problem i nie czuliśmy, ze możemy naszych klientów zaskoczyć w wystarczającym stopniu. Szkolenie pomogło nam unikać błędów, które popełnialiśmy i zabijaliśmy dobre pomysły już na starcie! Nauczyliśmy się także podstawowej metody pracy w tworzeniu nowych rozwiązań. Zdecydowanie polecamy innym firmom.
Piotr Jakubiak
IKEA Free Range Center Manager Europe/Americas
Warsztat z Design Thinking był doświadczeniem pełnym humoru i wiedzy merytorycznej. Zostało nam po nim w zespole pozytywne nastawienie do poznanych metod i narzędzi, prototyp ważnego dla nas produktu i przekonanie, że ograniczenia czasowe nie przeszkadzają w realizacji celu.
Katarzyna Jasniewicz
Menedzer Produktu, Unit 4 Polska
Zaufali nam
Wybrane realizacje
Warsztaty z metodyki design thinking dla firmy z branży meblarskiej