Szkolenie Lean Start-up

w realiach biznesu korporacyjnego

Wdrażanie zmian, innowacji i nowych pomysłów w środowisku korporacyjnym jest jednym z największych wyzwań w dzisiejszej pracy. Podczas naszego szkolenia pokażemy Ci jak krok po kroku przejść od pomysłu do efektu.

Nasze szkolenie to adaptacja metody Lean Start-up do środowiska korporacyjnego, w którym realizacja oryginalnych pomysłów wymaga radzenia sobie z presją czasu i brakiem budżetu

Dowiedz się więcejZapisz się na szkolenie

Lean Start-up to metoda wdrażania innowacji, zmian i nowych pomysłów w realiach funkcjonowania start-up-u: niewielki budżet, potrzeba szybkiej weryfikacji wartości biznesowej pomysłu i wizja potencjalnie sporych zysków.

To odpowiedź na typowe bolączki procesów kreatywnych w firmach (design thinking i service design), które często kończą się na fajnych pomysłach ale bez żadnego, konkretnego efektu. To konkretna metoda i narzędzia pozwalające na przejście od pomysłu do efektu wdrożenia.

Etapy pracy w Design Thinking

 

Jak wygląda szkolenie?

Design Thinking 1

Stawiamy na praktykę. Uczestnicy ćwiczą moderowanie pracy grupy pod okiem doświadczonych trenerów

Design Thinking 2

Wykorzystujemy techniki, narzędzia i ćwiczenia kreatywne by pobudzić umysł i zainspirować się

Design Thinking 3

Studia przypadku – nabywanie umiejętności ćwiczymy na realnych przykładach

Design Thinking 4

Wykorzystujemy techniki teatru improwizacji – jako metodę budzenia kreatywności w procesie projektowania.

Dlaczego warto wziąć udział w tym szkoleniu?

  • Praktyka przede wszystkim! Przejdziesz przez cały proces Lean Start-up, projektując konkretne rozwiązanie
  • Poznasz praktyczne metody i narzędzia stosowane na każdym z etapów (tips & tricks)
  • Dowiesz się jak przeprowadzać bezpieczne eksperymenty produktu na klientach
  • Poznasz zasady kreatywnej księgowości, czyli sposobu tworzenia business case-a, gdy brakuje Ci konkretnych danych
  • Dostaniesz zestaw narzędzi do przygotowania i prowadzenia eksperymentów w realiach swojej codziennej pracy
  • Dowiesz się w jaki sposób zbierać dane, by pokazać wysoką efektywność Twoich działań
  • Poznasz algorytmy, które przyśpieszą proces podejmowania decyzji w realizacji projektu z wykorzystaniem metody Lean Start-up

Co nas wyróżnia?

Design Thinking 5

Narzędzia psychometryczne. Dowiesz się, jak określić preferencje swojego zespołu w procesie Design Thinking

Design Thinking 6

Unikatowy know-how. Trenerzy są dyplomowanymi psychologami twórczości

Design Thinking 7

Autorskie narzędzia do stosowania w kolejnych krokach procesu Design Thinking

Design Thinking 8

Indywidualny mentoring jako wsparcie we wdrożeniu poznanych metod i narzędzi

Design Thinking 9

Członkostwo w Sieci Kreatywnych

Plan szkolenia 2-dniowego

Dzień 1

9:00 – 11:00

Wprowadzenie do metodyki Lean Start-up

Kreatywność, Design Thinking, Lean Start-up oraz agile – jak odnaleźć się w gąszczu nowych metod, rozwiązań i narzędzi? Wprowadzająca prezentacja merytoryczna

Geneza Lean start-up a rzeczywistość korporacyjna – czego potrzebujesz by być przedsiębiorcą w strukturach dużej organizacji?

Role i zadania w procesie realizowanych zgodnie z metodyką Lean Start-up

11:00 – 13:00

Myślenie wizjonerskie w realiach Lean Start-up

Wizja – Strategia – Produkt – od czego zacząć realizację mojego pomysłu?

Proces weryfikowanego uczenia się w realiach dużej korporacji

Od wizji do trwałych zmian – psychologiczne aspekty procesu wdrażania innowacji

Studium przypadku: pierwszy krok na drodze do wdrożenia Twojego pomysłu – opracowanie wizji

13:00 – 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 17:00

Proces eksperymentowania w Lean Start-up

Idea eksperymentowania w realiach dużego biznesu – czy to jest bezpieczne?

Mierz wysoko ale zaczynaj od małych kroków – jak eksperymentować przy ograniczonym budżecie?

Hipoteza wartości i hipoteza rozwoju – kluczowe kryteria procesu testowania pomysłów i rozwiązań

Przeprowadzimy szybkie eksperymenty w oparciu o studia przypadków realnych produktów i usług z wykorzystaniem narzędzi Lean Start-up

Dzień 2

9:00 – 11:00

Minimalna wartość biznesowa – kiedy możesz powiedzieć, że Twój pomysł ma sens?

Czym jest Minimalny Wartościowy Produkt (MVP)?

Jak myśleć przez pryzmat MVP w realiach dużej korporacji?

Działanie a nie gadanie – wyjście w teren i testowanie MVP do produktów tworzonych przez Uczestników podczas szkolenia

11:00 – 13:00

Zrób to w stylu Start-up-u

Klimat dla kreatywności w zespole jako punkt wyjścia do prowadzenia projektu zgodnie z metodyką Lean Start-up

Eksperyment jako produkt – jak pokazać na liczbach osobom decyzyjnym, że zmiana pomysłu to sukces a nie porażka?

Jak unikać paraliżu analitycznego i decyzyjnego przy eksperymentowaniu w realiach środowiska korporacyjnej

Ćwiczenia grupowe – prezentowanie eksperymentu jako produktu przed osobami decyzyjnymi

13:00 – 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 17:00

Kreatywna księgowość w praktyce – jak zarządzać innowacyjnym przedsięwzięciem z perspektywy liczb i danych?

Kluczowe wskaźniki (KPI) – czym różnią się wskaźniki próżne od behawioralnych i praktycznych?

Kiedy decydować się na kolejne eksperymenty a kiedy na zwrot (pivot) w pomysłem?

Dlaczego pierwsze wersje produktów nie muszą być doskonałe? Przykłady pomysłów z biznesu wdrożonych z wykorzystaniem podejścia Lean Start-up

Studia przypadków: określenie kluczowych wskaźników do konkretnego pomysłu zgodnie z założeniami Lean Start-up

Studia przypadków: testowanie hipotezy wartości i hipotezy rozwoju w realiach biznesowych

Jak przekonać szefa do udziału?

  • Wyższą motywację pracowników dzięki rozwojowi klimatu dla kreatywności w zespole lub firmie
  • Konkretną ścieżkę prowadzącą krok po kroku od pomysłów do wdrażania zmian i innowacji
  • Skrócenie czasu wprowadzania usprawnień i innowacji dzięki umiejętnemu moderowaniu procesu kreatywnego
  • Świeże spojrzenie na dobrze znane tematy – prowadząc wewnątrz firmowe sesje kreatywne będziecie przeciwdziałać wypaleniu i zmęczeniu obszarem codziennej pracy
  • Scalenie zespołów biorących udział w procesie twórczym – prawidłowo prowadzone sesje kreatywne mają też funkcję teambuildingową, bo przekładają się na lepsze zrozumienie między pracownikami i większą satysfakcję ze współpracy

Poznaj naszych trenerów!

Tomek Chyrchel

Tomasz Chyrchel

Ekspert w temacie kreatywności, design thinking i kreatywnego przywództwa. Na sali szkoleniowej od 2009 roku. Certyfikowany trener biznesu Grupy TROP, certyfikowany coach Noble Manhattan Coaching, psycholog twórczości prowadzący badania w zakresie klimatu dla innowacji w środowisku korporacyjnym. Doświadczony facylitator procesów kreatywnych i warsztatów dla zespołów menedżerskich w zakresie budowania strategii zorientowanej na innowacje, tworzenia kultury sprzyjającej zmianom i budowania autentycznego zaangażowania w zespole.

Co oferujemy w ramach szkolenia?

Design Thinking 10

Razem z materiałami szkoleniowymi otrzymujesz zestaw praktycznych narzędzi do wykorzystania zaraz po szkoleniu

Design Thinking 11

Zestaw ćwiczeń do pobudzania kreatywności własnej i swojego zespołu

Design Thinking 12

Indywidualny raport dotyczący Twoich preferencji w procesie kreatywnym

Design Thinking 13

Szkolenie oparte na realnych przykładach i praktycznych warsztatach

Design Thinking 14

Dostęp do zamkniętej grupy uczestników naszych szkoleń – konsultacje, przykłady, inspiracje

Design Thinking 15

Certyfikat szkoleniowy, materiały szkoleniowe

Opinie klientów

Pracownicy uczestniczący w sesjach docenili komunikatywność oraz zaangażowanie trenera w pracę z grupą. Nieszablonowe podejście do tematyki warsztatu oraz przejrzysty sposób przekazania wiedzy sprawiły, że sesje zostały bardzo wysoko ocenione.

Marcin Kaczmarek
Quality Control Manager, Dell Products Poland

W IKEA od naszego działu wymagana jest wyjątkowa kreatywność. W wymyślaniu nowych rodzajów produktów, z nowymi funkcjami, innych, niż już obecne na rynku. Mieliśmy problem i nie czuliśmy, ze możemy naszych klientów zaskoczyć w wystarczającym stopniu. Szkolenie pomogło nam unikać błędów, które popełnialiśmy i zabijaliśmy dobre pomysły już na starcie! Nauczyliśmy się także podstawowej metody pracy w tworzeniu nowych rozwiązań. Zdecydowanie polecamy innym firmom.

Piotr Jakubiak
IKEA Free Range Center Manager Europe/Americas

Warsztat z Design Thinking był doświadczeniem pełnym humoru i wiedzy merytorycznej. Zostało nam po nim w zespole pozytywne nastawienie do poznanych metod i narzędzi, prototyp ważnego dla nas produktu i przekonanie, że ograniczenia czasowe nie przeszkadzają w realizacji celu.

Katarzyna Jasniewicz
Menedzer Produktu, Unit 4 Polska

Zaufali nam
Wybrane realizacje

Design Thinking realizacjeWarsztaty z metodyki design thinking dla firmy z branży meblarskiej

Wyślij zapytanie

Szukasz szkolenia dla siebie lub dla całej grupy?

Napisz do nas! Realizujemy szkolenia w całej Polsce!