
Lean Start-up jako sposób
na szybkie decyzje w kwestii innowacji
Praktyczne warsztaty dla osób, które chcą nauczyć się sprawdzonej metody testowania i prezentowania innowacji w środowisku korporacyjnym. Szkolenie realizowane online i/lub stacjonarnie.
Lean Start-up to metoda wdrażania innowacji, zmian i nowych pomysłów w realiach funkcjonowania start-up-u: niewielki budżet, potrzeba szybkiej weryfikacji wartości biznesowej pomysłu i wizja potencjalnie sporych zysków. To odpowiedź na typowe bolączki procesów kreatywnych w firmach (Design thinking i service design), które często kończą się na fajnych pomysłach ale bez żadnego, konkretnego efektu. To konkretna metoda i narzędzia pozwalające na przejście od pomysłu do wdrożenia.
JAK WYGLĄDA SZKOLENIE?
Co dzieje się na szkoleniu - program:
Zaczniemy od krótkiej rozgrzewki, która pomoże poznać się w grupie i przygotować do działania. Następnie omówimy proces tworzenia i wdrażania innowacji, by zrozumieć cele i założenia metodologii Lean Start-up (w tym typowe wyzwania). Finalnie, korzystając z konkretnego studium przypadku, przejdziemy proces od pomysłu, przez jego weryfikację i przygotowanie prezentacji inwestorskiej (określanie wskaźników -> zbieranie danych -> uczenie się)
-
Wprowadzenie do Lean Start-up >
Kreatywność, Design thinking, Lean Start-up, agile – jak odnaleźć się w gąszczu nowych metod, rozwiązań i narzędzi?
Geneza Lean start-up a rzeczywistość – czego potrzebujesz by być innowatorem w strukturach dużej organizacji?
Role i zadania w procesie realizowanych zgodnie z metodyką Lean Start-up -
Lean Start-up i myślenie wizjonerskie >
Wizja – Strategia – Produkt – od czego zacząć realizację mojego pomysłu?
Proces badania i eksperymentów Lean w realiach dużej korporacji.
Od wizji do trwałych zmian – psychologiczne aspekty procesu wdrażania innowacji.
Studium przypadku: opracowanie wizji to pierwszy krok do testowania pomysłu. -
Minimalna wartość biznesowa – kiedy możesz powiedzieć, że Twój pomysł ma sens? >
Czym jest Minimalny Wartościowy Produkt (MVP)?
Jak myśleć przez pryzmat MVP w realiach dużej organizacji?
Studium przypadku: działanie a nie gadanie – wyjście w teren i testowanie MVP do produktów tworzonych przez Uczestników podczas szkolenia -
Zrób to w stylu Start-up-u >
Klimat dla kreatywności w zespole jako punkt wyjścia do prowadzenia projektu zgodnie z metodyką Lean Start-up.
Eksperyment jako produkt – jak pokazać na liczbach osobom decyzyjnym, że zmiana pomysłu to sukces a nie porażka?
Ćwiczenia grupowe – prezentowanie eksperymentu jako produktu przed osobami decyzyjnymi -
Kreatywna księgowość w praktyce – jak zarządzać innowacyjnym przedsięwzięciem z perspektywy liczb i danych >
Kluczowe wskaźniki (KPI) – czym różnią się wskaźniki próżne od behawioralnych i praktycznych?
Kiedy decydować się na kolejne eksperymenty a kiedy na zwrot (pivot) z pomysłem?
Dlaczego pierwsze wersje produktów nie muszą być doskonałe?
Przykłady pomysłów z biznesu wdrożonych z wykorzystaniem podejścia Lean Start-up.
Studia przypadków: testowanie hipotezy wartości i hipotezy rozwoju pomysłu w realiach dużej organizacji
EFEKTY SZKOLENIA:
- Zrozumiesz na czym polega trudność (biznesowa i psychologiczna) w kontekście testowania i wdrażania innowacji w środowisku biznesowym
- Dowiesz się, dlaczego Lean Start-up jest pożądanym podejściem w kontekście innowacji / zmian przełomowych
- Doświadczysz procesu tworzenia rozwiązania z wykorzystaniem Lean Start-up. Poprowadzisz taki proces w kontekście konkretnego studium przypadku.
- Poznasz narzędzia, które wspierają efektywność analitycznego myślenia w podejmowaniu decyzji (ryzyka), które pomysły warto realizować
- Spojrzysz świeżym okiem na słowa, które dotychczas były tylko hasłami marketingowymi: kreatywność i innowacje

Co wyróżnia to szkolenie?
- Pokazujemy Ci nie tylko czym jest kreatywne myślenie, ale też jakie warunki powinny zaistnieć, by twórczość dawała owoce
- Szkolenie prowadzone jest przez psychologów twórczości – specjalistów w zakresie pracy kreatywnej i psychologicznych aspektów procesu wdrażania innowacji
- Całość jest okraszona dużą dawką dobrego humoru i zabawy – jako projektanci wiemy, jak tworzyć fajne i pozytywne dla uczestników doświadczenia
SZKOLENIA OTWARTE
SZKOLENIA DEDYKOWANE

Termin i miejsce
Szkolenie odbywa się zgodnie z naszym harmonogramem szkoleń otwartych w naszej Przestrzeni Pomysłów w Warszawie

Program
Program jest ustalony przez trenera prowadzącego i podlega niewielkiej modyfikacji w oparciu o potrzeby uczestników

Dla kogo?
Szkolenia otwarte to najlepsza efektywność jakości do ceny gdy szukasz czegoś tylko dla siebie lub grupy do 3 uczestników