Lean Start-up jako sposób

na szybkie decyzje w kwestii innowacji

Praktyczne warsztaty dla osób, które chcą nauczyć się sprawdzonej metody testowania i prezentowania innowacji w środowisku korporacyjnym

Lean Start-up to metoda wdrażania innowacji, zmian i nowych pomysłów w realiach funkcjonowania start-up-u: niewielki budżet, potrzeba szybkiej weryfikacji wartości biznesowej pomysłu i wizja potencjalnie sporych zysków. To odpowiedź na typowe bolączki procesów kreatywnych w firmach (Design thinking i service design), które często kończą się na fajnych pomysłach ale bez żadnego, konkretnego efektu. To konkretna metoda i narzędzia pozwalające na przejście od pomysłu do wdrożenia.


JAK WYGLĄDA SZKOLENIE?

Nasi trenerzy pokażą Ci na przykładach, w jaki sposób przejść od oryginalnego pomysłu do business case-a, którego możesz przedstawić szefowi (osobie decyzyjnej)

Pokazujemy sprawdzone metody i narzędzia weryfikacji biznesowej pomysłów, w sytuacji gdy masz ograniczoną ilość czasu i niewielki budżet

Doświadczenie i praktyka przede wszystkim! Bez zbędnej teorii i długich prezentacji trenera.

Będziemy pracować na konkretnych studiach przypadku, więc poznasz przykładowe rozwiązania typowych wyzwań w przygotowaniu business case-a


CO DZIEJE SIĘ NA SZKOLENIU – PROGRAM:

Zaczniemy od krótkiej rozgrzewki, która pomoże poznać się w grupie i przygotować do działania. Następnie omówimy proces tworzenia i wdrażania innowacji, by zrozumieć cele i założenia metodologii Lean Start-up (w tym typowe wyzwania). Finalnie, korzystając z konkretnego studium przypadku, przejdziemy proces od pomysłu, przez jego weryfikację i przygotowanie prezentacji inwestorskiej (określanie wskaźników -> zbieranie danych -> uczenie się)

  1. Wprowadzenie do Lean Start-up >

    Kreatywność, Design thinking, Lean Start-up, agile – jak odnaleźć się w gąszczu nowych metod, rozwiązań i narzędzi?
    Geneza Lean start-up a rzeczywistość – czego potrzebujesz by być innowatorem w strukturach dużej organizacji?
    Role i zadania w procesie realizowanych zgodnie z metodyką Lean Start-up

  2. Lean Start-up i myślenie wizjonerskie >

    Wizja – Strategia – Produkt – od czego zacząć realizację mojego pomysłu?
    Proces badania i eksperymentów Lean w realiach dużej korporacji.
    Od wizji do trwałych zmian – psychologiczne aspekty procesu wdrażania innowacji.
    Studium przypadku: opracowanie wizji to pierwszy krok do testowania pomysłu.

  3. Minimalna wartość biznesowa – kiedy możesz powiedzieć, że Twój pomysł ma sens? >

    Czym jest Minimalny Wartościowy Produkt (MVP)?
    Jak myśleć przez pryzmat MVP w realiach dużej organizacji?
    Studium przypadku: działanie a nie gadanie – wyjście w teren i testowanie MVP do produktów tworzonych przez Uczestników podczas szkolenia

  4. Zrób to w stylu Start-up-u >

    Klimat dla kreatywności w zespole jako punkt wyjścia do prowadzenia projektu zgodnie z metodyką Lean Start-up.
    Eksperyment jako produkt – jak pokazać na liczbach osobom decyzyjnym, że zmiana pomysłu to sukces a nie porażka?
    Ćwiczenia grupowe – prezentowanie eksperymentu jako produktu przed osobami decyzyjnymi

  5. Kreatywna księgowość w praktyce – jak zarządzać innowacyjnym przedsięwzięciem z perspektywy liczb i danych >

    Kluczowe wskaźniki (KPI) – czym różnią się wskaźniki próżne od behawioralnych i praktycznych?
    Kiedy decydować się na kolejne eksperymenty a kiedy na zwrot (pivot) z pomysłem?
    Dlaczego pierwsze wersje produktów nie muszą być doskonałe?
    Przykłady pomysłów z biznesu wdrożonych z wykorzystaniem podejścia Lean Start-up.
    Studia przypadków: testowanie hipotezy wartości i hipotezy rozwoju pomysłu w realiach dużej organizacji


EFEKTY SZKOLENIA:

  • Zrozumiesz na czym polega trudność (biznesowa i psychologiczna) w kontekście testowania i wdrażania innowacji w środowisku biznesowym
  • Dowiesz się, dlaczego Lean Start-up jest pożądanym podejściem w kontekście innowacji / zmian przełomowych
  • Doświadczysz procesu tworzenia rozwiązania z wykorzystaniem Lean Start-up. Poprowadzisz taki proces w kontekście konkretnego studium przypadku.
  • Poznasz narzędzia, które wspierają efektywność analitycznego myślenia w podejmowaniu decyzji (ryzyka), które pomysły warto realizować
  • Spojrzysz świeżym okiem na słowa, które dotychczas były tylko hasłami marketingowymi: kreatywność i innowacje

CO WYRÓŻNIA TO SZKOLENIE?

  • Pokazujemy Ci nie tylko czym jest kreatywne myślenie, ale też jakie warunki powinny zaistnieć, by twórczość dawała owoce
  • Szkolenie prowadzone jest przez psychologów twórczości – specjalistów w zakresie pracy kreatywnej i psychologicznych aspektów procesu wdrażania innowacji
  • Całość jest okraszona dużą dawką dobrego humoru i zabawy – jako projektanci wiemy, jak tworzyć fajne i pozytywne dla uczestników doświadczenia

SZKOLENIA OTWARTE


SZKOLENIA DEDYKOWANE

Termin i miejsce

Szkolenie odbywa się zgodnie z naszym harmonogramem szkoleń otwartych w naszej Przestrzeni Pomysłów w Warszawie

Program

Program jest ustalony przez trenera prowadzącego i podlega niewielkiej modyfikacji w oparciu o potrzeby uczestników

Dla kogo?

Szkolenia otwarte to najlepsza efektywność jakości do ceny gdy szukasz czegoś tylko dla siebie lub grupy do 3 uczestników


Opisz swoje oczekiwania, przygotujemy dopasowany do indywidualnych potrzeb program i zarekomendujemy trenera do Twojego projektu.




Więcej o metodach i narzędziach wykorzystywanych podczas szkolenia dowiesz się tutaj:


Formularz kontaktowy

Masz pytania lub sugestie?
Napisz do nas




Opisz swoje oczekiwania, zarekomendujemy odpowiedniego trenera do Twojego projektu