Którym uchem słucham i co nim słyszę?

Style komunikacyjne w realiach zespołu

Pytanie retoryczne: zdarzyło Ci się kiedyś, że ktoś kompletnie nie zrozumiał tego, co chciałaś/chciałeś przekazać? Na tym szkoleniu dowiesz się, dlaczego tak się dzieje.

Zdarza się, że 2 osoby o najlepszych intencjach zupełnie rozmijają się ze zrozumieniem tego, co chcą sobie przekazać. W konsekwencji wpływa to na jakości wykonywanych zadań i na atmosferę. Zdarza się też, że z niektórymi osobami nie potrafimy się dogadać. Tak, jakbyśmy mówili różnymi językami. Na szkoleniu dowiesz się w jaki sposób przeciwdziałać takim sytuacjom a jak już zaistnieją, jak sobie z nimi radzić.


Jak wygląda szkolenie?

Doświadczenie i refleksja: gra zespołowa pozwalająca zauważyć zjawiska z obszaru różnych stylów komunikacji

Wykorzystanie studiów przypadku, by zrozumieć zastosowanie praktyczne modelu, technik i narzędzi ze szkolenia

Dokonamy autodiagnozy własnych preferencji komunikacyjnych - kwestionariusz “Uszy von Thuna”

Omówimy wyniki i przygotujemy wyprawkę dla każdego – podręcznik jak rozmawiać z tymi, którzy nas nie rozumieją?


Co dzieje się na szkoleniu - program:

Na podstawie zespołowej gry komunikacyjnej zaobserwujemy 4 płaszczyzny komunikatu… czyli “drugie, trzecie i czwarte dno” wypowiedzi. Sprawdzimy za pomocą eksperymentu, jak powstają nieporozumienia. Określimy style komunikacyjne uczestników i omówimy je w kontekście współpracy w zespole.

  1. MODUŁ 1: Gra komunikacyjna „Różne twarze zespołu” >

    Zaczniemy od doświadczenia – dogadasz się z osobami z różnymi stylami komunikacji?

    Wpływ różnych stylów komunikacji na produktywność osobistą i zespołu

    Wpływ różnych stylów komunikacji na atmosferę w zespole

  2. MODUŁ 2: Model 4 płaszczyzn komunikacji >

    Analiza własnych preferencji komunikacyjnych – wypełnienie i omówienie kwestionariusza

    Ja vs. inni w moim zespole? Z kim się dogadam szybko, a dla kogo ja jestem „trudnym” rozmówcą?

    Wyłuskiwanie w rozmowie informacji o preferencjach komunikacyjnych współpracowników

  3. MODUŁ 3: Trening czyni mistrza – style komunikacji w praktyce >

    Studium przypadku – jak rozwiążesz kluczowe wyzwania komunikacyjne?

    Trening czyni mistrza – przeprowadź rozmowę z osobą o zupełnie odmiennych preferencjach komunikacyjnych

    O co chodzi rozmówcy? Ćwiczenia z identyfikowania stylów komunikacji


Efekty szkolenia

  • Dowiesz się jak dostrzegać różne style komunikacji zgodnie z modelem 4 płaszczyzn wypowiedzi w modelu Kwadratu von Thuna
  • Zdobędziesz wiedzę o tym, jak unikać nieporozumień (wynikających z błędnej interpretacji płaszczyzn komunikatu)
  • Poznasz swój styl komunikacji. Którym „uchem” słucham najczęściej? Jak wpływa to na jakość moich rozmów?
  • Większe poczucie kontroli w sytuacjach, które niosą ryzyko nieporozumienia i mogą przerodzić się w konflikt
  • Wyjdziesz ze szkolenia z większym poczuciem kontroli w sytuacjach, które niosą ryzyko nieporozumienia i mogą przerodzić się w konflikt

Co wyróżnia to szkolenie?

  • Od praktyki, przez pigułki wiedzy do zastosowania – dostaniesz pełne spektrum informacji i doświadczenia, które pozwolą Ci odnaleźć się w grząskim gruncie trudnych rozmów
  • Dostajesz konkretne, fizyczne pomysły i triki gotowe do zastosowania w sytuacjach, w których będzie potrzebna szybka decyzja
  • Pracujesz na swoim przykładzie (studium przypadku), więc jasno zobaczysz możliwe zastosowania tej wiedzy i umiejętności w swoich codziennych realiach.

SZKOLENIA OTWARTE


SZKOLENIA DEDYKOWANE

Termin i miejsce

Szkolenie odbywa się zgodnie z naszym harmonogramem szkoleń otwartych w naszej Przestrzeni Pomysłów w Warszawie

Program

Program jest ustalony przez trenera prowadzącego i podlega niewielkiej modyfikacji w oparciu o potrzeby uczestników

Dla kogo?

Szkolenia otwarte to najlepsza efektywność jakości do ceny gdy szukasz czegoś tylko dla siebie lub grupy do 3 uczestników


Opisz swoje oczekiwania, przygotujemy dopasowany do indywidualnych potrzeb program i zarekomendujemy trenera do Twojego projektu.


Poczytaj na naszym blogu o dotychczasowych realizacjach:


Formularz kontaktowy

Masz pytania lub sugestie?
Napisz do nas


Opisz swoje oczekiwania, zarekomendujemy odpowiedniego trenera do Twojego projektu