
Którym uchem słucham i co nim słyszę?
Style komunikacyjne w realiach zespołu
Pytanie retoryczne: zdarzyło Ci się kiedyś, że ktoś kompletnie nie zrozumiał tego, co chciałaś/chciałeś przekazać? Na tym szkoleniu dowiesz się, dlaczego tak się dzieje.
Zdarza się, że 2 osoby o najlepszych intencjach zupełnie rozmijają się ze zrozumieniem tego, co chcą sobie przekazać. W konsekwencji wpływa to na jakości wykonywanych zadań i na atmosferę. Zdarza się też, że z niektórymi osobami nie potrafimy się dogadać. Tak, jakbyśmy mówili różnymi językami. Na szkoleniu dowiesz się w jaki sposób przeciwdziałać takim sytuacjom a jak już zaistnieją, jak sobie z nimi radzić.
Jak wygląda szkolenie?
Co dzieje się na szkoleniu - program:
Na podstawie zespołowej gry komunikacyjnej zaobserwujemy 4 płaszczyzny komunikatu… czyli “drugie, trzecie i czwarte dno” wypowiedzi. Sprawdzimy za pomocą eksperymentu, jak powstają nieporozumienia. Określimy style komunikacyjne uczestników i omówimy je w kontekście współpracy w zespole.
-
MODUŁ 1: Gra komunikacyjna „Różne twarze zespołu” >
Zaczniemy od doświadczenia – dogadasz się z osobami z różnymi stylami komunikacji?
Wpływ różnych stylów komunikacji na produktywność osobistą i zespołu
Wpływ różnych stylów komunikacji na atmosferę w zespole -
MODUŁ 2: Model 4 płaszczyzn komunikacji >
Analiza własnych preferencji komunikacyjnych – wypełnienie i omówienie kwestionariusza
Ja vs. inni w moim zespole? Z kim się dogadam szybko, a dla kogo ja jestem „trudnym” rozmówcą?
Wyłuskiwanie w rozmowie informacji o preferencjach komunikacyjnych współpracowników -
MODUŁ 3: Trening czyni mistrza – style komunikacji w praktyce >
Studium przypadku – jak rozwiążesz kluczowe wyzwania komunikacyjne?
Trening czyni mistrza – przeprowadź rozmowę z osobą o zupełnie odmiennych preferencjach komunikacyjnych
O co chodzi rozmówcy? Ćwiczenia z identyfikowania stylów komunikacji
Efekty szkolenia
- Dowiesz się jak dostrzegać różne style komunikacji zgodnie z modelem 4 płaszczyzn wypowiedzi w modelu Kwadratu von Thuna
- Zdobędziesz wiedzę o tym, jak unikać nieporozumień (wynikających z błędnej interpretacji płaszczyzn komunikatu)
- Poznasz swój styl komunikacji. Którym „uchem” słucham najczęściej? Jak wpływa to na jakość moich rozmów?
- Większe poczucie kontroli w sytuacjach, które niosą ryzyko nieporozumienia i mogą przerodzić się w konflikt
- Wyjdziesz ze szkolenia z większym poczuciem kontroli w sytuacjach, które niosą ryzyko nieporozumienia i mogą przerodzić się w konflikt

Co wyróżnia to szkolenie?
- Od praktyki, przez pigułki wiedzy do zastosowania – dostaniesz pełne spektrum informacji i doświadczenia, które pozwolą Ci odnaleźć się w grząskim gruncie trudnych rozmów
- Dostajesz konkretne, fizyczne pomysły i triki gotowe do zastosowania w sytuacjach, w których będzie potrzebna szybka decyzja
- Pracujesz na swoim przykładzie (studium przypadku), więc jasno zobaczysz możliwe zastosowania tej wiedzy i umiejętności w swoich codziennych realiach.
SZKOLENIA OTWARTE
SZKOLENIA DEDYKOWANE

Termin i miejsce
Szkolenie odbywa się zgodnie z naszym harmonogramem szkoleń otwartych w naszej Przestrzeni Pomysłów w Warszawie

Program
Program jest ustalony przez trenera prowadzącego i podlega niewielkiej modyfikacji w oparciu o potrzeby uczestników

Dla kogo?
Szkolenia otwarte to najlepsza efektywność jakości do ceny gdy szukasz czegoś tylko dla siebie lub grupy do 3 uczestników