Którym uchem słucham i co nim słyszę?

Style komunikacyjne a współpraca

Zdarza się, że 2 osoby o najlepszych intencjach zupełnie rozmijają się z przekazem… Odbija się to na jakości wykonywanych zadań i na atmosferze… Zdarza się też, że z niektórymi osobami nie potrafimy się dogadać. Tak, jakbyśmy mówili różnymi językami.

Na szkoleniu dowiecie się: Jaki powstają nieporozumienia? Co zrobić, żeby do nich nie dopuścić? Jak dostrzegać drugie dno wypowiedzi? Sprawdzimy też jak my sami i nasi rozmówcy „filtrują” treści słuchając jednym z czterech (tak, czterech!) uszu.


Jak wygląda szkolenie?

Gra zespołowa pozwalająca zauważyć zjawiska z obszaru komunikacji

Wykorzystanie case studies (studiów przypadku)

Kwestionariusz “Uszy von Thuna” i omówienie jego wyników

Praca w mniejszych zespołach


Program

Na podstawie zespołowej gry komunikacyjnej zaobserwujemy 4 płaszczyzny komunikatu… czyli “drugie, trzecie i czwarte dno” wypowiedzi. Sprawdzimy za pomocą eksperymentu, jak powstają nieporozumienia? Określimy style komunikacyjne uczestników i omówimy je w kontekście współpracy w zespole.

  1. Gra komunikacyjna >

    Gra komunikacyjna “Kolory zespołu”

  2. 4 płaszczyzny >

    4 płaszczyzny komunikatu

  3. Eksperyment >

    Jak powstają nieporozumienia? Eksperyment

  4. Którym uchem słucham? >

    Którym uchem słucham? Kwestionariusz stylów komunikacyjnych

  5. Wpływ na zespół >

    4 uszy w zespole. Jaki wpływ na zespół mogą mieć różnice w stylach komunikacji?

  6. Ćwiczenia w pratyce >

    Rozpoznawanie o co chodzi rozmówcy. Ćwiczenie praktyczne


Efekty szkolenia:

  • Umiejętność dostrzegania 4 płaszczyzn wypowiedzi w modelu Kwadratu von Thuna
  • Wiedza, jak unikać nieporozumień (wynikających z błędnej interpretacji płaszczyzn komunikatu)
  • Określenie swojego stylu komunikacyjnego. Którym „uchem” słucham najczęściej? Jak wpływa to na jakość moich rozmów?
  • Większe poczucie kontroli w sytuacjach, które niosą ryzyko nieporozumienia i mogą przerodzić się w konflikt
  • Wyższy stopień zrozumienia, o co chodzi naszym rozmówcom
  • Świadomość stylów komunikacyjnych w zespole i związanych z ich obecnością szans oraz zagrożeń

Wiecej o metodach i narzedziach wykorzystywanych podczas szkolenia dowiesz sie tutaj: