Szkolenie z efektywnej komunikacji
Poznasz swój potencjał w zakresie komunikacji, dowiesz się, jak być zrozumiałym i zrozumianym.
Pokażemy Ci, jak pokonywać bariery w komunikacji. Zainspirujemy Cię do pracy nad jakością codziennej komunikacji.
Umiejętności lidera w zakresie komunikacji przekładają się na większe zaangażowanie zespołu, a więc – wyższe wyniki! (Meyer i Herscovitch, 2001, Tanskyi Cohen, 2001)
Skuteczna komunikacja
jest najważniejszym narzędziem w rękach menadżera – bez komunikacji nie ma zarządzania. Wydaje się to jasne i oczywiste, ale badania pokazują, że chociaż z istotności komunikacji wszyscy zdają sobie sprawę, tylko nieliczni potrafią skutecznie jej używać! Jak zatem sprawić, żeby umiejętności komunikacyjne stanowiły o Twojej przewadze w biznesie?
Jak to zrobić? Pokażemy Ci na szkoleniu.
Efektywność w firmie i zespole zaczyna się od komunikacji. Skuteczna
komunikacja wewnętrzna
przekłada się na wysokie wyniki biznesowe. Badania w tej sprawie pokazują, że dwóch na trzech pracowników uważa, że menedżerowie i kierownicy działów powinni dbać o dobrą
komunikację
z pracownikami. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak dzięki komunikacji osiągnąć sukces w budowaniu relacji zawodowych z innymi, weź udział w naszym szkoleniu!
Szkolenia prowadzimy od 2007r. Znamy zatem Wasze oczekiwania. Wiemy, że szkolenie musi być konkretne, bez lania wody i nudnego przerzucania slajdów. Powinno inspirować i motywować do szybkiego wdrażania w życie! Przynosić efekt. Materiały szkoleniowe natomiast przejrzyste, krótkie i rzeczowe. Taki jest ten projekt!
Jak wygląda szkolenie?
Studia przypadku – nabywanie umiejętności ćwiczymy na realnych przykładach
Gry, zadania i wyzwania zespołowe. Najskuteczniejsza nauka bazuje na aktywności i doświadczeniu!
Okazja do dyskusji – zespół ma przestrzeń do rozmowy o wzajemnych oczekiwaniach, na co często brak czasu na co dzień
Koncentracja na efektach: informacja zwrotna jest ukierunkowana na poprawę efektywności działania
Pomagamy odkrywać mocne strony uczestników i pokazujemy, jak uzupełniają się style i kompetencje członków zespołu
Dlaczego warto wziąć udział w tym szkoleniu?
- Kiedy doświadczysz sprawnej i efektywnej komunikacji, już nigdy nie będziesz chciał z niej zrezygnować 😉
- Efektywna komunikacja owocuje gładko przebiegającą współpracą i zauważalnie poprawia atmosferę
- Nieporozumienia? Dowiesz się, skąd się biorą i jak ich unikać
- Naturalność w używaniu narzędzi komunikacyjnych – będziesz ćwiczyć wyrażanie treści w zgodzie z Twoim indywidualnym stylem wypowiedzi
- Różnice w zespole to korzyści i zagrożenia. Sprawdzisz, jakie style komunikacyjne świetnie się uzupełniają, a między którymi pojawiają się punkty zapalne
- Rozpoznanie stylu komunikacji i dopasowanie do rozmówcy to kompetencja ważna we współpracy, zarządzaniu, kontakcie z klientem…
Co nas wyróżnia?
Pasja do tematu! Metod których uczymy, używamy we własnym zespole
Doświadczenie pracy nad komunikacją z bardzo różnorodnymi grupami: od zespołów kreatywnych przez SCRUM masterów aż po twórców startupów, a nawet… przedszkolaki 🙂
Profesjonalne narzędzia psychometryczne – trenerzy mają wykształcenie psychologiczne i mogą przeprowadzać badania za pomocą testów
Indywidualne podejście – wiemy, że każdy zespół jest inny, dlatego każde warsztaty przygotowujemy z myślą o konkretnej grupie, po przeprowadzeniu badania potrzeb
Kreatywność w tworzeniu i wykorzystywaniu gier, aktywności i pomocy szkoleniowych
Plan szkolenia 2-dniowego
Dzień 1
9:00 – 10:30
Komunikacyjna gra na trasie linowej (LRC)
Na starcie zespół otrzymuje do wykonania niecodzienne zadanie, w wersji outdoor (lub alternatywną aktywność na sali szkoleniowej). Gra wymaga precyzyjnej komunikacji i wspólnego podejmowania decyzji.
Uczestnicy osobiście doświadczają wpływu komunikacji na efekt końcowy
10:30 – 12:00
Drugie, trzecie, czwarte dno wypowiedzi… czyli 4 poziomy komunikatu
Czemu nie zawsze mówimy to, co chcemy powiedzieć? W odniesieniu do doświadczenia z gry szkoleniowej uczestnicy poznają 4 poziomy komunikatu wg von Thuna.
Ćwiczenia praktyczne – rozpoznawanie 4 poziomów komunikatu w rozmowie
12:00 – 13:00
Jak unikać nieporozumień w komunikacji?
Co powiedziałem, a co zostało zrozumiane? Najczęstsze mechanizmy powstawania nieporozumień w komunikacji
Metody ograniczania przestrzeni na powstawanie nieporozumień w komunikacji
13:00 – 14:00
Przerwa obiadowa
14:00 – 15:30
Mój osobisty styl komunikacyjny
Kwestionariusz stylu komunikacji
Uczestnicy poznają swój dominujący styl i dowiadują się, jak różnorodność stylów w zespole wpływa na jakość komunikacji
Identyfikowanie stylów komunikacyjnych współpracowników, klientów, dostawców, itp. – ćwiczenia praktyczne
15:30 – 17:00
Jak zwiększyć efektywność komunikacji?
Skąd zdobyć pewność, że rozmówca dobrze nas zrozumiał? Praca na studiach przypadku, ćwiczenie parafraz i pytań otwartych
Wykorzystanie poznanych metod i narzędzi (np. poziomy komunikacji von Thuna) w kontekście własnych realiów zawodowych
Dzień 2
9:00 – 10:30
Gra szkoleniowa „Spotkanie szpiegów”
Wpływ presji czasu i przeładowania informacyjnego na komunikację, organizacja efektywnego przebiegu informacji w większej grupie
Ćwiczenia praktyczne – precyzja komunikacji jako narzędzie radzenia sobie w trudnych rozmowach
10:30 – 12:00
Informacja zwrotna jako narzędzie efektywnej komunikacji
Praktyczne modele feedback’u i najczęstsze błędy
Udzielanie informacji zwrotnej – zwykłe i trudne rozmowy
12:00 – 13:00
Efektywna komunikacja a osobowość
Do jakiego rodzaju błędów komunikacyjnych mogę mieć skłonność ze względu na swoją osobowość?
Postawy komunikacyjne w stresie Virginii Satir
13:00 – 14:00
Przerwa obiadowa
14:00 – 15:30
Budowanie porozumienia. Kiedy czujemy, że „nadajemy tym samym językiem”?
Narzędzia komunikacyjne jako sposób na budowanie pozytywnych relacji z ludźmi
Emocje w procesie komunikacji – ćwiczenia praktyczne budowania pozytywnych doświadczeń z rozmowy
15:30 – 17:00
Poznanie podstawowych metaprogramów komunikacyjnych
Identyfikowanie dominujących metaprogramów. Rozpoznawanie i dostosowywanie się do metaprogramu rozmówcy
Ćwiczenia praktyczne – komunikacja jako narzędzie motywowania
Jak przekonać szefa do udziału? Co zyskasz?
- Kompetencję dopasowywania sposobu komunikacji do rozmówcy – narzędzie skutecznej pracy: członka zespołu, lidera projektu, opiekuna klienta
- Dobrą atmosferę w zespole, dzięki unikaniu nieporozumień i wyjaśnianiu spraw na bieżąco (bez odwlekania trudniejszych tematów)
- Większe zaangażowanie zespołu, a co za tym idzie – efektywniejszą pracę. Wpływu wysokiej jakości komunikacji na osiąganie wysokich wyników dowodzą badania (Meyer i Herscovitch, 2001; Tansky i Cohen, 2001)
- Lepszą koordynację przepływu materiałów, informacji i środków wewnątrz firmy (Jacobs, Yu, Chavez, 2016)
- Wygaszanie nieefektywnych zachowań (niedomówień, braku pozytywnej informacji zwrotnej, błędnej wymiany informacji)
Poznaj naszych trenerów!
Zofia Augustyniak
W Generatorze Pomysłów zajmuje się tematami komunikacji i zwiększania efektywności współpracy w zespole. Trener LRC – kiedy tylko robi się cieplej, wyrusza w teren żeby prowadzić dla zespołów treningi na trasach linowych. Na salę szkoleniową wraca dopiero przy ulewnym deszczu.
Psycholog zafascynowany precyzją wypowiedzi i metodami eliminowania przeszkód w komunikacji. Jej ambicją jest prowadzenie warsztatów, na których uczestnicy dowiedzą się przynajmniej jednej nowej rzeczy o sobie i swoim zespole.
Teodor Sobczak
Twórca gier edukacyjnych i symulacji biznesowych, innowator społeczny, trener. Od 2010 w zarządzie Fundacji Innowatorium. Można go spotkać w Warszawskiej Szkole Reklamy, gdzie prowadzi zajęcia.
Mechanikę gier zna od podszewki, co gwarantuje dobrą zabawę na szkoleniach i integracjach. W luźnej atmosferze uczestnicy łatwiej zdobywają umiejętności i wiedzę. Teodor umie przekonać dyrektorów do zabawy klockami i wszyscy mu za to dziękują 🙂
Co oferujemy w ramach szkolenia?
Materiały szkoleniowe i propozycję źródeł, gdzie można zdobyć dodatkowe informacje
Dostęp do zamkniętej grupy uczestników naszych szkoleń – konsultacje, przykłady, inspiracje
Mapę stylów komunikacji w zespole stworzoną na warsztatach (obrazowe pokazanie tego, na ile jednorodny, a na ile zróżnicowany jest zespół)
Możliwość konsultacji z trenerem po szkoleniu jako pomoc przy wdrażaniu nowych umiejętności
Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu
Raport trenera po warsztatach zawierający propozycje dalszych kierunków rozwoju grupy
Opinie klientów
Pracownicy uczestniczący w sesjach docenili komunikatywność oraz zaangażowanie trenera w pracę z grupą. Nieszablonowe podejście do tematyki warsztatu oraz przejrzysty sposób przekazania wiedzy sprawiły, że sesje zostały bardzo wysoko ocenione
Marcin Kaczmarek
Dell
Symulacja biznesowa i warsztaty kreatywności oraz projektowania innowacji przeprowadzone przez trenerów Generatora były świetnym zastrzykiem energii i inspiracją dla całej Organizacji. Pobudziły w nas kreatywność i na długo zaangażowały uczestników.
Grażyna Misiura
AMBRA
Aktywne metody warsztatowe sprawiają, że uczestnicy są stale motywowani do działania, dodatkowo trener zaraża energią i potrafi zbudować pozytywną atmosferę w grupie. Zarówno trener jak i osoby organizujące szkolenie wykazują zaangażowanie i gotowość do współpracy na każdym etapie projektu.
Justyna Jaworks-Pitrus
Sollers Consulting
Zaufali nam
Wybrane realizacje
Budowanie zaangażowania w zespole Product Managerów, dla firmy z branży przetwórstwa spożywczego
Efektywna komunikacja w zespole dla firmy Sollers Consulting
Warsztat z zakresu efektywnej pracy zespołowej dla firmy z branży tytoniowej
Terminy szkoleń
1490 PLN