Szkolenie z efektywnej komunikacji

Poznasz swój potencjał w zakresie komunikacji, dowiesz się, jak być zrozumiałym i zrozumianym.

Pokażemy Ci, jak pokonywać bariery w komunikacji. Zainspirujemy Cię do pracy nad jakością codziennej komunikacji.

Umiejętności lidera w zakresie komunikacji przekładają się na większe zaangażowanie zespołu, a więc – wyższe wyniki! (Meyer i Herscovitch, 2001, Tanskyi Cohen, 2001)

Dowiedz się więcejZapisz się na szkolenie

Skuteczna komunikacja

jest najważniejszym narzędziem w rękach menadżera – bez komunikacji nie ma zarządzania. Wydaje się to jasne i oczywiste, ale badania pokazują, że chociaż z istotności komunikacji wszyscy zdają sobie sprawę, tylko nieliczni potrafią skutecznie jej używać! Jak zatem sprawić, żeby umiejętności komunikacyjne stanowiły o Twojej przewadze w biznesie?

Jak to zrobić? Pokażemy Ci na szkoleniu.

Efektywność w firmie i zespole zaczyna się od komunikacji. Skuteczna

komunikacja wewnętrzna

przekłada się na wysokie wyniki biznesowe. Badania w tej sprawie pokazują, że dwóch na trzech pracowników uważa, że menedżerowie i kierownicy działów powinni dbać o dobrą

komunikację

z pracownikami. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak dzięki komunikacji osiągnąć sukces w budowaniu relacji zawodowych z innymi, weź udział w naszym szkoleniu!

Szkolenia prowadzimy od 2007r. Znamy zatem Wasze oczekiwania. Wiemy, że szkolenie musi być konkretne, bez lania wody i nudnego przerzucania slajdów. Powinno inspirować i motywować do szybkiego wdrażania w życie! Przynosić efekt. Materiały szkoleniowe natomiast przejrzyste, krótkie i rzeczowe. Taki jest ten projekt!

Jak wygląda szkolenie?

komunikacja w biznesie szkolenia

Studia przypadku – nabywanie umiejętności ćwiczymy na realnych przykładach

komunikacja w biznesie szkolenia 1

Gry, zadania i wyzwania zespołowe. Najskuteczniejsza nauka bazuje na aktywności i doświadczeniu!

komunikacja w biznesie szkolenia 3

Okazja do dyskusji – zespół ma przestrzeń do rozmowy o wzajemnych oczekiwaniach, na co często brak czasu na co dzień

efektywna komunikacja

Koncentracja na efektach: informacja zwrotna jest ukierunkowana na poprawę efektywności działania

Pomagamy odkrywać mocne strony uczestników i pokazujemy, jak uzupełniają się style i kompetencje członków zespołu

Dlaczego warto wziąć udział w tym szkoleniu?

  • Kiedy doświadczysz sprawnej i efektywnej komunikacji, już nigdy nie będziesz chciał z niej zrezygnować 😉
  • Efektywna komunikacja owocuje gładko przebiegającą współpracą i zauważalnie poprawia atmosferę
  • Nieporozumienia? Dowiesz się, skąd się biorą i jak ich unikać
  • Naturalność w używaniu narzędzi komunikacyjnych – będziesz ćwiczyć wyrażanie treści w zgodzie z Twoim indywidualnym stylem wypowiedzi
  • Różnice w zespole to korzyści i zagrożenia. Sprawdzisz, jakie style komunikacyjne świetnie się uzupełniają, a między którymi pojawiają się punkty zapalne
  • Rozpoznanie stylu komunikacji i dopasowanie do rozmówcy to kompetencja ważna we współpracy, zarządzaniu, kontakcie z klientem…

Co nas wyróżnia?

efektywna komunikacja 1

Pasja do tematu! Metod których uczymy, używamy we własnym zespole

efektywna komunikacja 3

Doświadczenie pracy nad komunikacją z bardzo różnorodnymi grupami: od zespołów kreatywnych przez SCRUM masterów aż po twórców startupów, a nawet… przedszkolaki 🙂

efektywna komunikacja 2

Profesjonalne narzędzia psychometryczne – trenerzy mają wykształcenie psychologiczne i mogą przeprowadzać badania za pomocą testów

skuteczna komunikacja

Indywidualne podejście – wiemy, że każdy zespół jest inny, dlatego każde warsztaty przygotowujemy z myślą o konkretnej grupie, po przeprowadzeniu badania potrzeb

skuteczna komunikacja 2

Kreatywność w tworzeniu i wykorzystywaniu gier, aktywności i pomocy szkoleniowych

Plan szkolenia 2-dniowego

Dzień 1

9:00 – 10:30

Komunikacyjna gra na trasie linowej (LRC)

Na starcie zespół otrzymuje do wykonania niecodzienne zadanie, w wersji outdoor (lub alternatywną aktywność na sali szkoleniowej). Gra wymaga precyzyjnej komunikacji i wspólnego podejmowania decyzji.

Uczestnicy osobiście doświadczają wpływu komunikacji na efekt końcowy

10:30 – 12:00

Drugie, trzecie, czwarte dno wypowiedzi… czyli 4 poziomy komunikatu

Czemu nie zawsze mówimy to, co chcemy powiedzieć? W odniesieniu do doświadczenia z gry szkoleniowej uczestnicy poznają 4 poziomy komunikatu wg von Thuna.

Ćwiczenia praktyczne – rozpoznawanie 4 poziomów komunikatu w rozmowie

12:00 – 13:00

Jak unikać nieporozumień w komunikacji?

Co powiedziałem, a co zostało zrozumiane? Najczęstsze mechanizmy powstawania nieporozumień w komunikacji

Metody ograniczania przestrzeni na powstawanie nieporozumień w komunikacji

13:00 – 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 15:30

Mój osobisty styl komunikacyjny

Kwestionariusz stylu komunikacji

Uczestnicy poznają swój dominujący styl i dowiadują się, jak różnorodność stylów w zespole wpływa na jakość komunikacji

Identyfikowanie stylów komunikacyjnych współpracowników, klientów, dostawców, itp. – ćwiczenia praktyczne

15:30 – 17:00

Jak zwiększyć efektywność komunikacji?

Skąd zdobyć pewność, że rozmówca dobrze nas zrozumiał? Praca na studiach przypadku, ćwiczenie parafraz i pytań otwartych

Wykorzystanie poznanych metod i narzędzi (np. poziomy komunikacji von Thuna) w kontekście własnych realiów zawodowych

Dzień 2

9:00 – 10:30

Gra szkoleniowa „Spotkanie szpiegów”

Wpływ presji czasu i przeładowania informacyjnego na komunikację, organizacja efektywnego przebiegu informacji w większej grupie

Ćwiczenia praktyczne – precyzja komunikacji jako narzędzie radzenia sobie w trudnych rozmowach

10:30 – 12:00

Informacja zwrotna jako narzędzie efektywnej komunikacji

Praktyczne modele feedback’u i najczęstsze błędy

Udzielanie informacji zwrotnej – zwykłe i trudne rozmowy

12:00 – 13:00

Efektywna komunikacja a osobowość

Do jakiego rodzaju błędów komunikacyjnych mogę mieć skłonność ze względu na swoją osobowość?

Postawy komunikacyjne w stresie Virginii Satir

13:00 – 14:00

Przerwa obiadowa

14:00 – 15:30

Budowanie porozumienia. Kiedy czujemy, że „nadajemy tym samym językiem”?

Narzędzia komunikacyjne jako sposób na budowanie pozytywnych relacji z ludźmi

Emocje w procesie komunikacji – ćwiczenia praktyczne budowania pozytywnych doświadczeń z rozmowy

15:30 – 17:00

Poznanie podstawowych metaprogramów komunikacyjnych

Identyfikowanie dominujących metaprogramów. Rozpoznawanie i dostosowywanie się do metaprogramu rozmówcy

Ćwiczenia praktyczne – komunikacja jako narzędzie motywowania

Jak przekonać szefa do udziału? Co zyskasz?

  • Kompetencję dopasowywania sposobu komunikacji do rozmówcy – narzędzie skutecznej pracy: członka zespołu, lidera projektu, opiekuna klienta
  • Dobrą atmosferę w zespole, dzięki unikaniu nieporozumień i wyjaśnianiu spraw na bieżąco (bez odwlekania trudniejszych tematów)
  • Większe zaangażowanie zespołu, a co za tym idzie – efektywniejszą pracę. Wpływu wysokiej jakości komunikacji na osiąganie wysokich wyników dowodzą badania (Meyer i Herscovitch, 2001; Tansky i Cohen, 2001)
  • Lepszą koordynację przepływu materiałów, informacji i środków wewnątrz firmy (Jacobs, Yu, Chavez, 2016)
  • Wygaszanie nieefektywnych zachowań (niedomówień, braku pozytywnej informacji zwrotnej, błędnej wymiany informacji)

Poznaj naszych trenerów!

Zofia Augustyniak

Zofia Augustyniak

W Generatorze Pomysłów zajmuje się tematami komunikacji i zwiększania efektywności współpracy w zespole. Trener LRC – kiedy tylko robi się cieplej, wyrusza w teren żeby prowadzić dla zespołów treningi na trasach linowych. Na salę szkoleniową wraca dopiero przy ulewnym deszczu.

Psycholog zafascynowany precyzją wypowiedzi i metodami eliminowania przeszkód w komunikacji. Jej ambicją jest prowadzenie warsztatów, na których uczestnicy dowiedzą się przynajmniej jednej nowej rzeczy o sobie i swoim zespole.

Teodor Sobczak

Teodor Sobczak

Twórca gier edukacyjnych i symulacji biznesowych, innowator społeczny, trener. Od 2010 w zarządzie Fundacji Innowatorium. Można go spotkać w Warszawskiej Szkole Reklamy, gdzie prowadzi zajęcia.

Mechanikę gier zna od podszewki, co gwarantuje dobrą zabawę na szkoleniach i integracjach. W luźnej atmosferze uczestnicy łatwiej zdobywają umiejętności i wiedzę. Teodor umie przekonać dyrektorów do zabawy klockami i wszyscy mu za to dziękują 🙂

Co oferujemy w ramach szkolenia?

skuteczna komunikacja 4

Materiały szkoleniowe i propozycję źródeł, gdzie można zdobyć dodatkowe informacje

skuteczna komunikacja 5

Dostęp do zamkniętej grupy uczestników naszych szkoleń – konsultacje, przykłady, inspiracje

skuteczna komunikacja 6

Mapę stylów komunikacji w zespole stworzoną na warsztatach (obrazowe pokazanie tego, na ile jednorodny, a na ile zróżnicowany jest zespół)

szkolenia komunikacja

Możliwość konsultacji z trenerem po szkoleniu jako pomoc przy wdrażaniu nowych umiejętności

szkolenia komunikacja 2

Certyfikat potwierdzający udział w szkoleniu

szkolenia komunikacja 3

Raport trenera po warsztatach zawierający propozycje dalszych kierunków rozwoju grupy

Opinie klientów

Pracownicy uczestniczący w sesjach docenili komunikatywność oraz zaangażowanie trenera w pracę z grupą. Nieszablonowe podejście do tematyki warsztatu oraz przejrzysty sposób przekazania wiedzy sprawiły, że sesje zostały bardzo wysoko ocenione

Marcin Kaczmarek
Dell

Symulacja biznesowa i warsztaty kreatywności oraz projektowania innowacji przeprowadzone przez trenerów Generatora były świetnym zastrzykiem energii i inspiracją dla całej Organizacji. Pobudziły w nas kreatywność i na długo zaangażowały uczestników.

Grażyna Misiura
AMBRA

Aktywne metody warsztatowe sprawiają, że uczestnicy są stale motywowani do działania, dodatkowo trener zaraża energią i potrafi zbudować pozytywną atmosferę w grupie. Zarówno trener jak i osoby organizujące szkolenie wykazują zaangażowanie i gotowość do współpracy na każdym etapie projektu.

Justyna Jaworks-Pitrus
Sollers Consulting

Zaufali nam
Wybrane realizacje

szkolenia komunikacja 5Budowanie zaangażowania w zespole Product Managerów, dla firmy z branży przetwórstwa spożywczego

komunikacja szkolenie Efektywna komunikacja w zespole dla firmy Sollers Consulting

komunikacja szkolenie 5Warsztat z zakresu efektywnej pracy zespołowej dla firmy z branży tytoniowej

Terminy szkoleń
Data
Miejsce
Liczba wolnych miejsc
Cena netto

25-26.05.2020
14
2500 PLN
1490 PLN

Wyślij zapytanie

Szukasz szkolenia dla siebie lub dla całej grupy?

Napisz do nas! Realizujemy szkolenia w całej Polsce!