Komunikacja

w konflikcie

Konflikt prędzej czy później się przytrafi, warto więc znać sposoby szybkiego poradzenia sobie z sytuacją. Sztuką jest takie zamknięcie tematu, żeby zacząć nowy rozdział z czystą kartą - bez ciążących nad nami pretensji i niedomówień. Dodatkowe wyzwanie stanowi biznesowy kontekst, który zwykle nie sprzyja rozmowom o relacjach i emocjach. Szkolenie realizowane online i/lub stacjonarnie.

To szkolenie pozwala zrozumieć, jak dochodzi do konfliktu, poznać jego typy oraz przećwiczyć narzędzia pomocne zarówno w roli moderatora jak i gdy jesteśmy jedną ze stron.


Jak wygląda szkolenie?

Ćwiczenia symulujące sytuacje sprzecznych interesów i potencjalnego konfliktu

Wykorzystanie case studies (studiów przypadku)

Narzędzia stosowane przez mediatorów

Praca techniką dialogów i scenek

Ćwiczenia w mniejszych zespołach


Co dzieje się na szkoleniu - program:

Dzień 1


Zaczynamy od przyjrzenia się mechanizmowi powstawania nieporozumień, które, gdy się nawarstwią, mogą długofalowo pogarszać relację i szykować grunt pod konflikt. Ćwiczymy narzędzia komunikacji, które pozwalają uniknąć pułapki nieporozumień.


Dzień 2


Drugi dzień poświęcony jest tematowi konfliktów: nauczycie się rozpoznawać typy konfliktu i dobierać na tej podstawie sposoby dochodzenia do jego rozwiązania.

  1. Dzień 1 - Dylemat więźnia >

    Gra oparta na dylemacie więźnia. Style reakcji na konflikt

  2. Dzień 1 - Odcięci od cywilizacji >

    Gra zespołowa “Odcięci od cywilizacji”. Typy konfliktu wg Moore’a

  3. Dzień 1 - Rozpoznawanie konfliktów >

    Ćwiczenie rozpoznawania typów konfliktu z użyciem studiów przypadku

  4. Dzień 1 - Interwencje? >

    Interwencje odpowiednie dla danego typu konfliktu

  5. Dzień 1 - Model rozmowy? >

    Model rozmowy w konflikcie - ćwiczenia

  6. Dzień 1 - Świadomość powstawania.. >

    Świadomość tego, jak powstają nieporozumienia i dlaczego konflikt eskaluje

  7. Dzień 2 - Narzędzia komunikacji? >

    Znajomość narzędzi komunikacyjnych chroniących przed powstawaniem nieporozumień

  8. Dzień 2 - Umiejętność rozpoznawania? >

    Umiejętność rozpoznawania typów konfliktu

  9. Dzień 2 - Rodzaje interwencji? >

    Wiedza, jakie interwencje są skuteczne dla jakiego typu konfliktu

  10. Dzień 2 - Przeprowadzanie rozmowy? >

    Umiejętność przeprowadzenia rozmowy w modelu rozmowy w konflikcie

  11. Dzień 2 - Wpływ komunikatu? >

    Świadomość tego, jak możemy niwelować negatywny wpływ komunikatu, będąc jego odbiorcą


Efekty

  • Świadomość tego, jak powstają nieporozumienia i dlaczego konflikt eskaluje
  • Znajomość narzędzi komunikacyjnych chroniących przed powstawaniem nieporozumień
  • Umiejętność rozpoznawania typów konfliktu
  • Wiedza, jakie interwencje są skuteczne dla jakiego typu konfliktu
  • Umiejętność przeprowadzenia rozmowy w modelu rozmowy w konflikcie
  • Świadomość tego, jak możemy niwelować negatywny wpływ komunikatu, będąc jego odbiorcą

SZKOLENIA OTWARTE


SZKOLENIA DEDYKOWANE

Termin i miejsce

Szkolenie odbywa się zgodnie z naszym harmonogramem szkoleń otwartych w naszej Przestrzeni Pomysłów w Warszawie

Program

Program jest ustalony przez trenera prowadzącego i podlega niewielkiej modyfikacji w oparciu o potrzeby uczestników

Dla kogo?

Szkolenia otwarte to najlepsza efektywność jakości do ceny gdy szukasz czegoś tylko dla siebie lub grupy do 3 uczestników


Opisz swoje oczekiwania, przygotujemy dopasowany do indywidualnych potrzeb program i zarekomendujemy trenera do Twojego projektu.


Poczytaj na naszym blogu o dotychczasowych realizacjach:


Formularz kontaktowy

Masz pytania lub sugestie?
Napisz do nas


Opisz swoje oczekiwania, zarekomendujemy odpowiedniego trenera do Twojego projektu