Feedback

czyli praktyka udzielania informacji zwrotnej

Nie lubimy, gdy inni nas krytykują i zwracają nam uwagę w trudnych dla nas sytuacjach. Jednocześnie bez informacji zwrotnej, trudno nam się zintegrować w zespole…

Co może nam dać lepsza jakość komunikacji? Przede wszystkim sprawniejszy przepływ informacji i łatwiejszą realizację zadań. Informacja zwrotna jest nam niezbędna, byśmy stawali się coraz lepsi w tym, co robimy. Na jej podstawie wiemy, jak działać i budować korzystne dla nas relacje. Na szkoleniu poznacie sposoby, jak lepiej prowadzić rozmowy skupione wokół tematu informacji zwrotnej.


JAK WYGLĄDA SZKOLENIE?

Wasze studia przypadku – ćwiczymy na realnych przykładach i sytuacjach trudnych komunikacyjnie

Gry, zadania i wyzwania zespołowe. Najskuteczniejsza nauka bazuje na aktywności i doświadczeniu!

Okazja do dyskusji – zespół ma przestrzeń do rozmowy o wzajemnych oczekiwaniach, na co często brak czasu na co dzień

Koncentracja na efektach: informacja zwrotna jest ukierunkowana na poprawę efektywności działania


CO DZIEJE SIĘ NA SZKOLENIU – PROGRAM:

Dzień 1


W jaki sposób precyzyjnie przekazywać informacje, tak, by mieć ten sam zestaw danych co nasz rozmówca? Ćwiczymy rozpoznawanie i likwidowanie z rozmów ogólników i niedomówień. Poznajemy dobre praktyki w pisaniu maili i podsumowywania spotkań.


Dzień 2


Sprawna wymiana wiadomości to dopiero początek. W bardziej wymagających sytuacjach żonglujemy trzema czynnikami: osiągnięciem efektu, naszym własnym samopoczuciem i relacją z rozmówcą. Drugiego dnia koncentrujemy się na tym, jak mieć wszystkie trzy, gdy w grę wchodzi temat informacji zwrotnej

  1. Integracja, rozgrzewka i doświadczenie >

    Ćwiczenia integrujące uczestników szkolenia

    Rozgrzewka umysłu – budowanie atmosfery sprzyjającej ko-kreacji pomysłów

    Zespołowa gra strategiczna – Most Szpiegów, w której odkrywasz sytuację: „Czy my właśnie daliśmy sobie informację zwrotną?”

  2. Podstawy procesu komunikacji – proste? >

    Refleksja z doświadczenia gry zespołowej – co pomagało a co utrudniało realizację celu?

    Czynniki wpływające na jakość obiegu informacji w zespole. Co ją poprawia, a co pogarsza?

    Wpływ czynników komunikacyjnych na efektywność pracy: niedoprecyzowanie, założenia, style komunikacji w kontekście realizacji zadania

  3. Praktyka efektywnej informacji zwrotnej w zespole >

    Eliminowanie “lania wody”. Ćwiczenie znajdowania ogólników w wypowiedziach i zastępowania ich konkretami

    Parafraza i klaryfikacja - metody dokładnego zrozumienia rozmówcy

    Funkcje pytań otwartych i zamkniętych

  4. Informacja zwrotna jako katalizator (nie)właściwej komunikacji >

    Fakty, oceny, interpretacje – gdy sposób, w jaki mówimy o sytuacji, wyraża więcej niż 1000 słów

    O co chodzi z mówieniem o emocjach w kontekście zawodowym? Jak to zrobić dobrze?

    Stąpając po cienkim lodzie, czyli jak formułować oczekiwania w kontekście informacji zwrotnej?

  5. Studia przypadków i trudne sytuacje >

    Runda pierwsza: ćwiczenia prowadzenia rozmów w wybranych kontekstach w oparciu o studia przypadków

    Refleksja i wnioski – jakie problemy komunikacyjne rozwiązywać systemowo a jakie w indywidualnych rozmowach?

    Decyzje i plany działania: ustalenie realizacji / wdrożenia pomysłów wypracowanych w oparciu o doświadczenia z rozmów

  6. Relacja z rozmówcą vs. własne samopoczucie >

    Nieświadome strategie komunikacyjne – jak poradzić sobie z własnym, schematycznym podejściem?

    Ćwiczenie przeramowania – próby zmiany nastawienia rozmówcy do tematu / zagadnienia, o którym rozmawiamy

    Refleksja z doświadczenia: przygotowanie „tips & tricks” do wykorzystania w codziennych sytuacjach zespołu


EFEKTY SZKOLENIA

  • Znając i stosując nawet jedną technikę informacji zwrotnej zagwarantujesz sobie łatwiej przebiegającą współpracą i poprawę atmosfery
  • Mniej nieporozumień. Będziesz wiedzieć, skąd się biorą i jak ich unikać w swoim zespole udzielając informacji zwrotnej
  • Naturalność w używaniu narzędzi komunikacyjnych – będziesz w stanie wyrażać treści w zgodzie z Twoim indywidualnym stylem wypowiedzi
  • Świadomość, jakie style komunikacyjne w zespole świetnie się uzupełniają, a między którymi pojawiają się punkty zapalne
  • Umiejętność rozpoznawania stylu komunikacji i dopasowania do rozmówcy przydatna we współpracy

CO WYRÓŻNIA TO SZKOLENIE?

  • Ćwiczenie umiejętność rozpoznawania stylu komunikacji i dopasowania do rozmówcy (efektywność w kontekście całego zespołu nie tylko jednostki)
  • Całość jest okraszona dużą dawką dobrego humoru i zabawy – jako projektanci doświadczeń wiemy, jak tworzyć fajne i pozytywne dla uczestników doświadczenia
  • Studia przypadków i ćwiczenia praktyczne realizowane w oparciu o studia przypadków / sytuacje codzienne zespołu, który bierze udział w szkoleniu

SZKOLENIA OTWARTE


SZKOLENIA DEDYKOWANE

Termin i miejsce

Szkolenie odbywa się zgodnie z naszym harmonogramem szkoleń otwartych w naszej Przestrzeni Pomysłów w Warszawie

Program

Program jest ustalony przez trenera prowadzącego i podlega niewielkiej modyfikacji w oparciu o potrzeby uczestników

Dla kogo?

Szkolenia otwarte to najlepsza efektywność jakości do ceny gdy szukasz czegoś tylko dla siebie lub grupy do 3 uczestników


Opisz swoje oczekiwania, przygotujemy dopasowany do indywidualnych potrzeb program i zarekomendujemy trenera do Twojego projektu.