
Feedback
czyli praktyka udzielania informacji zwrotnej
Nie lubimy, gdy inni nas krytykują i zwracają nam uwagę w trudnych dla nas sytuacjach. Jednocześnie bez informacji zwrotnej, trudno nam się zintegrować w zespole…
Co może nam dać lepsza jakość komunikacji? Przede wszystkim sprawniejszy przepływ informacji i łatwiejszą realizację zadań. Informacja zwrotna jest nam niezbędna, byśmy stawali się coraz lepsi w tym, co robimy. Na jej podstawie wiemy, jak działać i budować korzystne dla nas relacje. Na szkoleniu poznacie sposoby, jak lepiej prowadzić rozmowy skupione wokół tematu informacji zwrotnej.
JAK WYGLĄDA SZKOLENIE?
CO DZIEJE SIĘ NA SZKOLENIU – PROGRAM:
Dzień 1
W jaki sposób precyzyjnie przekazywać informacje, tak, by mieć ten sam zestaw danych co nasz rozmówca? Ćwiczymy rozpoznawanie i likwidowanie z rozmów ogólników i niedomówień. Poznajemy dobre praktyki w pisaniu maili i podsumowywania spotkań.
Dzień 2
Sprawna wymiana wiadomości to dopiero początek. W bardziej wymagających sytuacjach żonglujemy trzema czynnikami: osiągnięciem efektu, naszym własnym samopoczuciem i relacją z rozmówcą. Drugiego dnia koncentrujemy się na tym, jak mieć wszystkie trzy, gdy w grę wchodzi temat informacji zwrotnej
-
Integracja, rozgrzewka i doświadczenie >
Ćwiczenia integrujące uczestników szkolenia
Rozgrzewka umysłu – budowanie atmosfery sprzyjającej ko-kreacji pomysłów
Zespołowa gra strategiczna – Most Szpiegów, w której odkrywasz sytuację: „Czy my właśnie daliśmy sobie informację zwrotną?” -
Podstawy procesu komunikacji – proste? >
Refleksja z doświadczenia gry zespołowej – co pomagało a co utrudniało realizację celu?
Czynniki wpływające na jakość obiegu informacji w zespole. Co ją poprawia, a co pogarsza?
Wpływ czynników komunikacyjnych na efektywność pracy: niedoprecyzowanie, założenia, style komunikacji w kontekście realizacji zadania -
Praktyka efektywnej informacji zwrotnej w zespole >
Eliminowanie “lania wody”. Ćwiczenie znajdowania ogólników w wypowiedziach i zastępowania ich konkretami
Parafraza i klaryfikacja - metody dokładnego zrozumienia rozmówcy
Funkcje pytań otwartych i zamkniętych -
Informacja zwrotna jako katalizator (nie)właściwej komunikacji >
Fakty, oceny, interpretacje – gdy sposób, w jaki mówimy o sytuacji, wyraża więcej niż 1000 słów
O co chodzi z mówieniem o emocjach w kontekście zawodowym? Jak to zrobić dobrze?
Stąpając po cienkim lodzie, czyli jak formułować oczekiwania w kontekście informacji zwrotnej? -
Studia przypadków i trudne sytuacje >
Runda pierwsza: ćwiczenia prowadzenia rozmów w wybranych kontekstach w oparciu o studia przypadków
Refleksja i wnioski – jakie problemy komunikacyjne rozwiązywać systemowo a jakie w indywidualnych rozmowach?
Decyzje i plany działania: ustalenie realizacji / wdrożenia pomysłów wypracowanych w oparciu o doświadczenia z rozmów -
Relacja z rozmówcą vs. własne samopoczucie >
Nieświadome strategie komunikacyjne – jak poradzić sobie z własnym, schematycznym podejściem?
Ćwiczenie przeramowania – próby zmiany nastawienia rozmówcy do tematu / zagadnienia, o którym rozmawiamy
Refleksja z doświadczenia: przygotowanie „tips & tricks” do wykorzystania w codziennych sytuacjach zespołu
EFEKTY SZKOLENIA
- Znając i stosując nawet jedną technikę informacji zwrotnej zagwarantujesz sobie łatwiej przebiegającą współpracą i poprawę atmosfery
- Mniej nieporozumień. Będziesz wiedzieć, skąd się biorą i jak ich unikać w swoim zespole udzielając informacji zwrotnej
- Naturalność w używaniu narzędzi komunikacyjnych – będziesz w stanie wyrażać treści w zgodzie z Twoim indywidualnym stylem wypowiedzi
- Świadomość, jakie style komunikacyjne w zespole świetnie się uzupełniają, a między którymi pojawiają się punkty zapalne
- Umiejętność rozpoznawania stylu komunikacji i dopasowania do rozmówcy przydatna we współpracy

CO WYRÓŻNIA TO SZKOLENIE?
- Ćwiczenie umiejętność rozpoznawania stylu komunikacji i dopasowania do rozmówcy (efektywność w kontekście całego zespołu nie tylko jednostki)
- Całość jest okraszona dużą dawką dobrego humoru i zabawy – jako projektanci doświadczeń wiemy, jak tworzyć fajne i pozytywne dla uczestników doświadczenia
- Studia przypadków i ćwiczenia praktyczne realizowane w oparciu o studia przypadków / sytuacje codzienne zespołu, który bierze udział w szkoleniu
SZKOLENIA OTWARTE
SZKOLENIA DEDYKOWANE

Termin i miejsce
Szkolenie odbywa się zgodnie z naszym harmonogramem szkoleń otwartych w naszej Przestrzeni Pomysłów w Warszawie

Program
Program jest ustalony przez trenera prowadzącego i podlega niewielkiej modyfikacji w oparciu o potrzeby uczestników

Dla kogo?
Szkolenia otwarte to najlepsza efektywność jakości do ceny gdy szukasz czegoś tylko dla siebie lub grupy do 3 uczestników