Budowanie zaangażowania w zespole Product Managerów, dla firmy z branży przetwórstwa spożywczego.
Cel:
- Podstawowym celem projektu było budowanie zaufania pomiędzy członkami zespołu oraz rozwój umiejętności prowadzenia otwartej dyskusji i rozwiązywania konfliktów w zespole.
- Podczas warsztatu trenerzy pracowali z uczestnikami także nad rozwojem kompetencji w zakresie efektywnej komunikacji z wykorzystaniem informacji zwrotnej oraz nad wzmocnieniem motywacji do brania odpowiedzialności za efektywną pracę zespołową.
Przebieg:
- W celu zwiększenia efektywności warsztat odbył się w gospodarstwie agroturystycznym w Borach Tucholskich, w środku lasu, w odległości kilkunastu kilometrów od zabudowań.
- Warsztat był prowadzony z wykorzystaniem ćwiczeń, gier i zabaw pogłębiających świadomość uczestników w zakresie własnego JA w zespole oraz swojego wpływu na pozostałych członków zespołu.
- Jednym z niestandardowych narzędzi użytych podczas zajęć był niski park linowy. Wykorzystanie tego narzędzia sprawiło, że grupa na parku odkryła, że kooperacja i słuchanie wszystkich członków zespołu są warunkiem koniecznym aby przejść trasę i zrealizować cel gry scenariuszowej.
- Następnie podczas sesji informacji zwrotnej moderowanej przez trenera zespół analizował przyjęte przez siebie strategie, nazywał swoje mocne strony i obszary, które warto poprawić.
Efekt:
- Efektem warsztatu było określenie kodeksu pracy zespołu, identyfikacja zachowań wspierających i ograniczających zaangażowanie w zespole oraz rozpoczęcie procesu rozwiązywania konfliktu w zespole (przeprowadzenie sesji feedbackowej oraz coaching zespołowy).