Rękodzieło, robienie czekolady, nauka oprawiania obrazów i podstaw języka migowego
Tagi
Google jest równie znany za swoje osiągnięcia technologiczne, jak za sposoby motywowania i uszczęśliwiania swoich pracowników. Ich biura mają własne stoły pingpongowe, kręgielnie, darmowe jedzenie a nawet specjalnego pracownika, który jest odpowiedzialny za utrzymywanie zadowolenia i produktywności innych osób. Coraz więcej firm podejmuje podobne działania, oferując pracownikom strefy relaksu oraz lekcje malowania, języków obcych czy gry na instrumentach. Dlaczego? Ponieważ organizacje, które wzmacniają w miejscach pracy kulturę kreatywności, częściej mają zadowolonych, zmotywowanych, lojalnych i produktywnych pracowników.
Ważne jest stworzenie środowiska, w którym każdy generuje pomysły, może je przedstawiać i zadawać pytania. Przykładem angażującej kreatywność działalności jest Engage Week organizowany przez Manchester Metropolitan University. Podczas niego pracownicy mają okazję nauczyć się od siebie wzajemnie wielu umiejętności: od robienia czekolady, przez oprawianie obrazów, po podstawy języka migowego. Kreatywność, myślenie lateralne i zdolności komunikacyjne to niezbędne umiejętności prowadzące zarówno do rozwoju osobistego i awansowania w organizacji, jak i rozwoju całej firmy. Kluczem do wzmagania innowacyjności wśród pracowników jest kierownictwo, które wysłuchuje wszystkich pomysłów i realizuje najlepsze z nich. Kiedy ludzie czują się zaangażowani, są bardziej szczęśliwi i produktywni. I wreszcie: dobre pomysły warto doceniać. 6 na 10 pracowników przyznaje, że mogłoby generować bardziej kreatywne pomysły, jeśli byliby za nie nagradzani.
Źródło: https://www.theguardian.com/careers/2016/feb/11/is-googles-model-of-the-creative-workplace-the-future-of-the-office
Komentarze
O autorze

Tomasz Chyrchel
Ekspert w temacie kreatywności i innowacji z ponad 7-letnim doświadczeniem trenerskim. Każdą nową technikę pracy kreatywnej wypróbowuje najpierw w swoim zespole. Z żelazną konsekwencją pilnuje zasady zapisywania wszystkich pomysłów. Realizuje te najbardziej zdumiewające.
Psycholog twórczości, z uwagą śledzi stan badań, a także sam konstruuje narzędzia psychometryczne. Maksymalizuje ilość wdrożonych pomysłów dzięki metodyce zarządzania projektami PRINCE 2 i technikom coachingowym.Więcej o autorze
Podobało Ci się?
Podziel się wpisem ze znajomymi!