Poznaj 8 filarów innowacji w Google

Strona główna >> Kreatywność >> Poznaj 8 filarów innowacji w Google

Kategorie

Kreatywność

Komunikacja w biznesie

Design Thinking

Budowanie zespołu


BĄDŹ NA BIEŻĄCO:




Tagi

8 filarów google

Zbudowanie ducha

innowacji w organizacji

to pierwszy krok do tworzenia przewagi konkurencyjnej organizacji w oparciu o innowacje. Dla wielu firm jest to zachęcający i lukratywny kierunek działania. Niestety, gdy duże organizacje biorą się za rozwój kultury innowacji, zauważają, że taki sposób działania wymaga wielu zmian w obszarach, które dotychczas były traktowane raczej jako górnolotne frazy lub zbędne luksusy niż źródło inspiracji do tworzenia nowych rozwiązań.

W jaki sposób duże firmy (Google obecnie zatrudnia około 64 000 pracowników) mogą utrzymać przez wiele lat

ducha innowacyjności?

Co zrobić, by mieć efekty zarówno z inwestycji w nowe rozwiązania, jak i ulepszania starych pomysłów? Susan Wojcicki (CEO YouTube’a) przedstawia 8 filarów innowacji według Google.

  1. Misja, która ma znaczenie – praca może być czymś więcej niż tylko zarabianiem na życie, jeśli stoi za nią wartość, która liczy się dla Ciebie osobiście.
  2. Myśl o rzeczach wielkich, ale zaczynaj od małych – nieważne, jak ambitny masz plan: musisz zakasać rękawy i po prostu od czegoś zacząć. Nawet najbardziej genialne pomysły nie są wiele warte, jeśli nie podejmiesz się ich realizacji.
  3. Ciągła innowacyjność zamiast natychmiastowej doskonałości

    – bezustanne usprawnianie produktu przynosi długotrwałe efekty i możliwość bezcennej nauki. Porzuć romantyczną wizję kreatywności – nigdy nie będziesz natchniony gotowym rozwiązaniem. Olśnienie jak coś zrobić najlepiej przychodzi z czasem.

  4. Szukaj pomysłów na każdym kroku – wśród członków zespołu, klientów, a nawet na korytarzach biura. Geniusze tego świata poszukiwali inspiracji na każdym kroku. Najbardziej przełomowe pomysły są często efektem niespodziewanej inspiracji.
  5. Dziel się wszystkim – pracownicy powinni wiedzieć o niemal wszystkich firmowych działaniach, decyzjach i przyczynach ich podejmowania. To zachęca do dyskusji, które mogą owocować w innowacyjne pomysły. Zdecydowanie łatwiej jest zaangażować się w pracę twórczą i podzielić pomysłami, gdy wiesz, że Twój szef jest w pełni transparentny w swoich decyzjach.
  6. Korzystaj z wyobraźni, bazuj na danych – Google zatrudnia ludzi, którzy wierzą, że niemożliwe stanie się kiedyś rzeczywistością. Każdy z inżynierów w Google ma standardowo określoną ilość czasu w tygodniu na tworzenie nowych rozwiązań (w 2011 roku 20%, obecnie ok 10% czasu). Gdy masz konkretny, z góry ustalony czas na pracę twórczą każdego tygodnia łatwiej jest Ci przekuć pomysł na konkretne rozwiązanie i znaleźć czas na jego przetestowanie lub realizację.
  7. Bądź otwarty –

    wiele innowacji powstaje w wyniku pracy ludzi

    z całego świata. Otwarte technologie i udostępnianie swoich rozwiązań pozwala na ich rozwijanie przez osoby o niezwykłych umiejętnościach i pomysłach. Szukaj do współpracy specjalistów z różnych obszarów. Pomogą Ci spojrzeć na Twój pomysł z innej perspektywy.

  8. Nigdy się nie poddawaj – ludzie częściej pamiętają nasze świetne pomysły niż porażki. Nie ma nic złego w pomyłce, o ile będzie ona dla Ciebie nauczką i motywacją do szybkich zmian na lepsze.



A jak wygląda Twoja rzeczywistość w tych 8 obszarach? Jaką dla siebie z tego wyciągasz inspirację?

Więcej na: https://www.thinkwithgoogle.com/articles/8-pillars-of-innovation.html

Komentarze

komentarze

Przeczytaj również

Podobało Ci się?

Podziel się wpisem ze znajomymi!

Komentarze