Poznaj 8 filarów innowacji w Google
Tagi
Zbudowanie ducha
innowacji w organizacji
to pierwszy krok do tworzenia przewagi konkurencyjnej organizacji w oparciu o innowacje. Dla wielu firm jest to zachęcający i lukratywny kierunek działania. Niestety, gdy duże organizacje biorą się za rozwój kultury innowacji, zauważają, że taki sposób działania wymaga wielu zmian w obszarach, które dotychczas były traktowane raczej jako górnolotne frazy lub zbędne luksusy niż źródło inspiracji do tworzenia nowych rozwiązań.
W jaki sposób duże firmy (Google obecnie zatrudnia około 64 000 pracowników) mogą utrzymać przez wiele lat
ducha innowacyjności?
Co zrobić, by mieć efekty zarówno z inwestycji w nowe rozwiązania, jak i ulepszania starych pomysłów? Susan Wojcicki (CEO YouTube’a) przedstawia 8 filarów innowacji według Google.
- Misja, która ma znaczenie – praca może być czymś więcej niż tylko zarabianiem na życie, jeśli stoi za nią wartość, która liczy się dla Ciebie osobiście.
- Myśl o rzeczach wielkich, ale zaczynaj od małych – nieważne, jak ambitny masz plan: musisz zakasać rękawy i po prostu od czegoś zacząć. Nawet najbardziej genialne pomysły nie są wiele warte, jeśli nie podejmiesz się ich realizacji.
-
Ciągła innowacyjność zamiast natychmiastowej doskonałości
– bezustanne usprawnianie produktu przynosi długotrwałe efekty i możliwość bezcennej nauki. Porzuć romantyczną wizję kreatywności – nigdy nie będziesz natchniony gotowym rozwiązaniem. Olśnienie jak coś zrobić najlepiej przychodzi z czasem.
- Szukaj pomysłów na każdym kroku – wśród członków zespołu, klientów, a nawet na korytarzach biura. Geniusze tego świata poszukiwali inspiracji na każdym kroku. Najbardziej przełomowe pomysły są często efektem niespodziewanej inspiracji.
- Dziel się wszystkim – pracownicy powinni wiedzieć o niemal wszystkich firmowych działaniach, decyzjach i przyczynach ich podejmowania. To zachęca do dyskusji, które mogą owocować w innowacyjne pomysły. Zdecydowanie łatwiej jest zaangażować się w pracę twórczą i podzielić pomysłami, gdy wiesz, że Twój szef jest w pełni transparentny w swoich decyzjach.
- Korzystaj z wyobraźni, bazuj na danych – Google zatrudnia ludzi, którzy wierzą, że niemożliwe stanie się kiedyś rzeczywistością. Każdy z inżynierów w Google ma standardowo określoną ilość czasu w tygodniu na tworzenie nowych rozwiązań (w 2011 roku 20%, obecnie ok 10% czasu). Gdy masz konkretny, z góry ustalony czas na pracę twórczą każdego tygodnia łatwiej jest Ci przekuć pomysł na konkretne rozwiązanie i znaleźć czas na jego przetestowanie lub realizację.
-
Bądź otwarty –
wiele innowacji powstaje w wyniku pracy ludzi
z całego świata. Otwarte technologie i udostępnianie swoich rozwiązań pozwala na ich rozwijanie przez osoby o niezwykłych umiejętnościach i pomysłach. Szukaj do współpracy specjalistów z różnych obszarów. Pomogą Ci spojrzeć na Twój pomysł z innej perspektywy.
- Nigdy się nie poddawaj – ludzie częściej pamiętają nasze świetne pomysły niż porażki. Nie ma nic złego w pomyłce, o ile będzie ona dla Ciebie nauczką i motywacją do szybkich zmian na lepsze.
A jak wygląda Twoja rzeczywistość w tych 8 obszarach? Jaką dla siebie z tego wyciągasz inspirację?
Więcej na: https://www.thinkwithgoogle.com/articles/8-pillars-of-innovation.html
Komentarze
Podobało Ci się?
Podziel się wpisem ze znajomymi!